Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 70
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2002
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    921

    Standaard

    Zo, even wat bevestigen volgens mij ;-)

    Vandaag heb ik de Handwired Tubescreamer in mijn klauwen gehad en uitgebreid getest op een Marshall 85th Anniversary combo en een Koch Twintone. Gitaren: Gibson LP Studio, een Fender Dlx. Telecaster en een Standard strat.

    Wat blijkt: een 'normale' TS808 klinkt stukken warmer! Bij de handwired versie had ik het idee dat het cleane geluid van de gitaar er teveel doorheen kwam en dat het geluid van de tubescreamer 'onderdrukt' werd; het kwam er wat beknepen uit. Toen ik vervolgens een normale versie TS808 aansloot kreeg ik het gevoel van een échte Tubescreamer weer terug...

    Ik ben niet zo goed in het uitdrukken hoe iets klinkt maar kan wel vertellen dat ik absoluut niet overtuigd ben van de meerwaarde van zo'n handwired tubescreamer! (neemt niet weg dat je 'm gewoon een keer geprobeerd moet hebben!)

    Groet!

  2. #62
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Mag ik u danken voor dit nuchtere testverslag
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2008
    Locatie
    Erps-Kwerps ( belgië)
    Berichten
    1.683

    Standaard

    http://www.musicstore.de/nl_NL/EUR/I...GIT0014600-000

    ze hebben hem al bij musicstore voor 298 EURO

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.926

    Standaard

    D_H, het zal je niet ontgaan zijn dat de draden er i.i.g. dik uitzien. Dit kan zijn OF een dikke plastic bescherming, OF gewoon echt AWG #24 of #22.
    In de gangbare TS-9's gebruikt men het superdunne (IMHO) AWG #26.
    Nu blijven het 9V circuitjes, maar het zal er allicht niet slechter van worden als je dikkere draad gebruikt (van een zelfde kwaliteit...).

    Tja, als Ibanez dit pedaal ECHT goed had willen doen, waren ze achter de fabrikant van die mintgroene weerstanden aangegaan en die oudere condensatoren, ipv die gele, die ook in de RI zitten...
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2009
    Berichten
    861

    Standaard

    Nou ben ik eigenlijk benieuwd of er iemand inmiddels al dit pedaaltje in bezit heeft en mij kan vertellen of deze screamer wel zijn geld waard is.
    Om 1 of andere reden trekt dit pedaaltje mij aan en ben benieuwd of dat 'handwired' ook echt lekker klinkt (tenopzichte van de andere tubescreamers)

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2010
    Locatie
    Eindhoven/Venlo
    Berichten
    468

    Standaard

    Dan ben je een egoist! (komt er op neer dat de rest tamelijk jaloers is... )

    Iemand nog iets on topic te melden? Ben zelf ook wel benieuwd in hoeverre de handwired ts beter is dan de rest...

  7. #67

    Standaard

    Draadje opgeschoond,

    Da's rood. Nu weer zwart voor non-mod.
    Mss was m'n "zucht" wat kort door de bocht maar met de thread die er was toch weer gaan vragen of het ding z'n geld waard is.

    Ja. Hij is het volledig waard. Als jij bereid bent het te betalen. Je kunt je alléén afvragen of je voor die prijs dat mooie "handwired" verhaal ook in je gitaargeluid gaat meemaken. Alles is subjectief en dus aan mening onderhavig. En mijn mening is dus... AMMEHOELA!
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2009
    Berichten
    861

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Draadje opgeschoond,

    Da's rood. Nu weer zwart voor non-mod.
    Mss was m'n "zucht" wat kort door de bocht maar met de thread die er was toch weer gaan vragen of het ding z'n geld waard is.

    Ja. Hij is het volledig waard. Als jij bereid bent het te betalen. Je kunt je alléén afvragen of je voor die prijs dat mooie "handwired" verhaal ook in je gitaargeluid gaat meemaken. Alles is subjectief en dus aan mening onderhavig. En mijn mening is dus... AMMEHOELA!
    ok, en bij deze

  9. #69

    Standaard

    Ik ben van plan deze te gaan namaken. Het verschil tussen pcb en point to point ga je in dit pedaal echt niet horen. Het gaat hier puur om de mojo.

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Ik ben van plan deze te gaan namaken. Het verschil tussen pcb en point to point ga je in dit pedaal echt niet horen. Het gaat hier puur om de mojo.
    En daar doen we het uiteindelijk voor, nietwaar?!

    Voor wat het waard is: er staat in de Gitarist van deze maand een review van de TS808HW.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top