Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30

Discussie: Gibson The Paul!

  1. #1

    Standaard Gibson The Paul!

    Hallo,

    Heeft er iemand ervaring met een Gibson the paul?
    wat is het verschil qua geluid met een les Paul of is dat
    een hele domme vraag!! En zijn het goeie gitaren?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    een ouwe the paul heeft een body en hals van walnut, en hij klinkt wat strakker, scheurender en feller dan een gewone LP, maar niet als een SG; de the paul heeft veel meer laag en 'low end thump' dan een sg.

  3. #3

    Standaard

    Dus het is wel een goeie gitaar?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2003
    Locatie
    Velsen noord
    Berichten
    1.558

    Standaard

    De oude The paul gitaren zijn echt heel erg ok, klinken en spelen echt super en zien er megaruig uit, de nieuwere The paul II vind ik wat minder.

  5. #5

    Standaard

    Was ooit, na lang sparen en ontelbaar veel klusjes, mijn eerste gitaar. Spijtig genoeg na enkele jaren verkocht, maar toen ik weer begon te spelen wist ik zeker: die gitaar wil ik nog eens terug, en zo geschiedde: twee jaar geleden plukte ik er een van Ebay.

    En het was net als het weerzien met een oude geliefde

    Mooie, goede gitaren. De eerste lichting (in 1978 geloof ik) was zelfs binnen een paar uur uitverkocht, maar ja, het was ook een uiterst betaalbare Gibson destijds.

    Er werd in de loop der jaren nog wel eens aan deze gitaren geklust, het waren immers 'low-budget' gitaren, maar imho zijn ze perfect.

    /edit: zit je misschien te gassen op deze?
    Laatst gewijzigd door zeppo; 12 oktober 2008 om 16:15

  6. #6

    Standaard

    Ja inderdaad !
    Iemand wil hem ruilen tegen mijn Ibanez Js 1000!
    Goeie deal of niet?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2003
    Locatie
    Velsen noord
    Berichten
    1.558

    Standaard

    ik zou het wel weten, weg die ibanez, maar dat is natuurlijk een heel persoonlijke keuze want deze 2 gitaren zijn totaal niet met elkaar te vergelijken.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Smile

    Ik zou het ook wel weten, mooie gitaar!
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  9. #9

    Standaard

    Die ruil zou ik wel aangaan. Let wel even op de stemmechanieken, die zijn ook niet origineel (er zaten andere, nieuwer model Grovers op, met tulp knoppen), en vreemd genoeg zitten de nieuwe mechanieken maar met 1 schroefje vast. Ies vreemd vinnik

    Verder: tsja, hij is natuurlijk verre van origineel, maar het is een goede gitaar.
    Hoe de pickups zijn kan ik niet vertellen, ik even op HC voor wat reviews van Wolftones. En dan de meest in het oog springende wijziging: de goldtop. Ik ben eigenlijk best wel benieuwd hoe die er in het echt uitziet ....

  10. #10

    Standaard

    Had er een gehad in 1978 en had er toen Dimarzio super distortions in gezet.
    Ik speelde toen veel van die Saga palm mute rifs en dat klonk er lekker.
    De gitaar was inderdaad gebouwd van walnut hout maar voelde heel robuust aan.
    De orginele gibson pickups die er toen op zaten waren dirty fingers, al met al zeker geen slechte gitaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top