Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 63 van 63
  1. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Het sloeg op de kritieken die een vergelijk maakten met de G&R van 15 jaar geleden. Of je deze cd wel of niet goed vindt is een kwestie van smaak lijkt me.


    Oeps. Ik dacht even dat je het over ALLE kritieken had. Sorry. My bad. Ik neem alles terug.

  2. #62
    Junior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2005
    Locatie
    Olen (België)
    Berichten
    17

    Thumbs up

    ik vind de plaat goed. Je kan het inderdaad niet zo gemakkelijk met de oude gnr vergelijken. Deze plaat heeft voor mij bijna een "pop" feel over zich, waarschijnlijk door de doorgedreven productie. De oude Gnr had meer een "in your face" gevoel. Toen wilden ze iedereen een 'sjot' onder de kont geven en nu voel ik een ietsjes gematigdere aanpak. Het is een album met toch een aantal catchy nummers voor mij, zo zie je maar Axl kan best nog wel een song schrijven. Er staat weliswaar geen nieuwe November Rain op, maar de mensen die meerdere meesterwerken in hun leven hebben geschreven kun je ook op 1 hand tellen.

    De oude GnR klonk wel authentieker, "echter" maar misschien is dit een meer hedendaagse sound en de oude GnR sound zou misschien wat gedateerd klinken tussen al het jonge geweld. (dju, ik begin toch ook oud te worden). Ik vind dit toch beter dan wat de andere bandleden buiten GnR hebben gemaakt, zelfs Velvet Revolver.

    Ik was ook verbaasd over hoe goed Axl zijn zang nog is, had echt gedacht dat ie niet meer in zijn hoogste registers kon uithalen, maar hij klinkt erg sterk. Ik zou zeggen dat zijn bereik nog quasi hetzelfde is als 20 jaar geleden (excuseer als mijn gehoor niet tot op de hertz nauwkeurig is), wat toch niet alle vocalisten na zo'n carrière kunnen zeggen. Zeker als je zoals Axl bijna constant een "geraspte" stem bovenhaalt.

    Het gitaargeweld op deze plaat is soms erg gaaf en slechts op 1 of 2 stukjes denk ik van hier had slash toch net iets beters neergelegd (bij tragere licks/solo's). De hypertechnische gitaarwerkjes storen de liedjes wonderwel niet, ze zijn erg goed verwerkt tot een deel van de songs en niet het "shredstukje" dat in de song is geworpen.

    Blijkbaar is het een love it or hate it album als je hier de meningen er op na leest. Natuurlijk 14 jaar of hoe lang was het nu weer is natuurlijk veel te lang voor zo'n plaat maar ik ben er toch fan van. Had dat niet verwacht voor ik het album beluisterd had wegens wat vooroordelen tegen Axl.

    Ik hoop toch stiekem op een reunie natuurlijk. Want live kan de nieuwe GnR de oude GnR nummers iets minder goed brengen vind ik, Axl zingt ze nog steeds erg lekker, maar meestal loopt het een beetje mis in de solo's, dan mis ik Slash zijn iets simpelere maar meer gevoeligere en meer gepaste aanpak, op die momenten is er echt geen geshred nodig in mijn opinie.

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Verrassende plaat!

    Hey...zingt Geoff Tate van Queensryche af en toe op dit album? Oh nee, het is toch Axl Rose.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top