Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 37
  1. #21

    Standaard

    Ja

    maar zoals je misschien kunt zien, was er nu geen kabel ingeplugd =)

    ingeplugd of niet ingeplugd, uit de buurt van adapters in een geaard stopcontact etc.


    Dus wat zou er nu mis mee zijn?
    it's better to burn out than to fade away

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Het klinkt precies alsof iets mee aan het trillen is op de netfrequentie van 50Hz.

    Ik denk daardoor dat het aan uw "gelijkrichter" licht, de rectifier, dat daar een defectje zit.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #23

    Standaard

    Eindelijk is mijn versterker terug thuis, werkt weer perfect.

    En wat een geluid, terug overgeschakeld van een laney 15 watt --> engl thunder.



    Maar wat er nu uiteindelijk is vervangen zijn 2x elco 47uF/450V


    En dat is het, nu google ik even om te zien wat dat precies is (alleszins geen buizen) maar zulke dingetjes




    http://www.jukebox-revival.nl/catalo...hp/cPath/55_90

    Allemaal goed en wel maar de rekening is uiteindelijk wel 110 euro geweest, terwijl ik op die site die dingentjes zie staan voor 5-6 euro per stuk.

    Dus de rest is werkuren van de persoon die mijn versterker heeft gemaakt?
    it's better to burn out than to fade away

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    11.218
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Dat lijkt me wel ja. Beetje amptech kost wat, maar die moet ook het probleem zoeken, de hele amp onderdeel voor onderdeel nameten dus, en dan ook nog is perfect solderen.
    HERRIE.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Er is natuurlijk wat werk aan, maar dit is afzetterij vind ik. En over perfect solderen, dat is zever hoor. Een condensator van een printplaat afhalen en een nieuwe erop zetten kan vrij weinig aan fout lopen bij mijn weten.

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimmU Bekijk bericht
    Dat lijkt me wel ja. Beetje amptech kost wat, maar die moet ook het probleem zoeken, de hele amp onderdeel voor onderdeel nameten dus, en dan ook nog is perfect solderen.
    Dat zou ik ook denken maar als je een beetje ervaring hebt lijkt me logisch dat je snel het probleem vindt.


    Ik had dit trouwens niet verwacht, als mijn buizen vervangen moesten worden (en die dingen kosten toch wel wat) dan ja maar bij zoiets.


    Maar soit het zij zo, het belangrijkste is dat hij terug werkt.



    Maar toch mogen er nog reacties geplaatst worden of deze prijs wel correct is.
    it's better to burn out than to fade away

  7. #27
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.726

    Standaard

    Hoe lang is de garantietermijn? en mocht hij daar net overheen zijn dan nog kun je aanspraak maken op garantie omdat je mag verwachten dat een nieuwe versterker niet na anderhalf jaar kapot gaat.

    Voorzover ik weet zorgt een gesneuvelde elco voor typische klachten, die een vakkundige technicus heel snel moet herkennen. Die dingen kosten weinig en ik denk dat de diagnose snel kan worden gesteld en de reparatie in een uurtje moet kunnen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  8. #28

    Standaard

    Versterker was van januari 2006 (of 2007) maar de garantietermijn was al een tijdje verstreken dus dat ging niet meer.
    it's better to burn out than to fade away

  9. #29
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.726

    Standaard

    Je moet er achter zien te komen of hij een of twee jaar oud is. Ik kan me niet voorstellen dat een fabrikant als Engl minder dan een jaar garantie geeft.

    Ik haalde van de week een nieuwe Hella dynamo voor mijn auto, gratis omdat hij geen jaar oud was. Kost toch meer dan 200 euro.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  10. #30

    Standaard

    Ik zal straks even op de factuur kijken.
    it's better to burn out than to fade away

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top