Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard Mijn neck pu klinkt heel zacht.

    De neck pu van mijn hagstrom klinkt heel zacht. Ik wil de 500k pot vervangen door een 1 meg en dan stel ik gewoon de pickup hoogte in. Ik mat 14,13k op de brug pu en op de neck pu (die dus heel zacht klinkt) 7,85k. Is de neck pu dus kapot of zit ik op het goede spoor?

  2. #2

    Standaard

    probeer je neck pickup eens hoger te draaien

    of je bridge wat lager
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Ik heb een mailtje naar hagstrom gestuurd dat wacht ik even af en dan weet ik wat te doen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh
    De neck pu van mijn hagstrom klinkt heel zacht. Ik wil de 500k pot vervangen door een 1 meg en dan stel ik gewoon de pickup hoogte in. Ik mat 14,13k op de brug pu en op de neck pu (die dus heel zacht klinkt) 7,85k. Is de neck pu dus kapot of zit ik op het goede spoor?
    7.85 t.o.v. 14.13 is wel erg weinig. Het zijn beiden humbuckers neem ik aan? Een ratio 10/14 of 12/14 is gebruikelijker. Het lijkt er dus op dat 1 spoel niet aangesloten is.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    dat dacht ik ook al ja. ik heb nu even een geniaal "pling" moment!!! ik ga even luisteren naar de ruis van de pu's en als de neck pu nou een sc ruis geeft weet ik dat ik een nieuwe pu kan eisen, en dat deze repareren en in mn klotestrat zetten

  6. #6

    Standaard

    Een super swede heeft toch een selector voor de coil tap? Ik zou dan eerder denken dat daar iets mis is of zo.
    Tijd zat....... toch??

    Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    het aardedraadje van de coil tap heb ik tijdelijk losgehaald dus dat is t niet, en dat ding werkt ook 99,99999999% van de gevallen voor beide pu's even goed/slecht. Bij mij goed. Ik kan niet wachten tot ik dat mailtje van hagstrom krijg.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    geen single-coil zoem en ook geen mailtje van hagstrom...

  9. #9

    Standaard

    Ik zou het evt. wel even kunnen nameten, ik heb hier twee Hagström pickups liggen : om welke gitaar gaat het?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Hagstom super swede, custom 58 pu's
    super als je t na zou willen meten! want die mensjes hebben nog steeds niet gereageerd.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top