Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 16 EersteEerste ... 41213141516 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 152

Discussie: Youtube Tips

  1. #131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grizzly Bekijk bericht
    Hi Aaron,
    Helemaal mee eens over Will Gelvin.
    Deze video van hem vond ik zelf ook een topper
    Yup, die ken ik. Ik heb nog een link gezet in het 'tele van wenge en ayous'-topic van Pim Raaijmakers; dat is wat verderop in de toonhoutdiscussie en hij is wat gefrustreerder.

    Ik heb veel meer van hem bekeken. Hij doet fantastisch werk aan gitaren, bouwt (ook aan huizen als ik me niet vergis), spuit, schildert.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  2. #132
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik heb ook enkele video's van die kerel gezien. maar ik wordt er niet vrolijk van. ik verwacht dat zijn ego ooit nog gaat ontploffen.

  3. #133
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Het klinkt misschien opzienbarend als je weinig van de geschiednis van de gitaar weet maar het is geen geheim hoor dat Leo essen en elzen koos omdat het goedkoop en readily available was. En natuurlijk moet er winst gemaakt worden, what else?
    Het heeft iets van gezeur van een bandje dat geen hit krijgt omdat 'de media totaal verziekt is". Nou fijn. Wat ga je er aan doen denk ik dan.

    Ik voorspel dat deze meneer nog een hele hoop opzienbarende dingen gaat ontdekken hoe een en ander werkt in de wereld.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 13 maart 2015 om 01:31
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #134
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Wat hem echt irriteert, is de reusachtige hoeveelheid onzinnige argumenten die gebruikt wordt om een bepaalde mystiek rond gitaren te verweven, zodat ze voor veel te veel geld kunnen worden verkocht.
    En wat hem echt des duivels maakt, is dat hij die mystiek vrij simpel met natuurkundige kennis kan ontrafelen en vervolgens weigert de massa hem te geloven .
    Helaas voor hem, de massa WIL nu eenmaal bedonderd worden. Hoe meer hocus pocus hoe mooier.
    Hij heeft echter wel degelijk een goed onderbouwd punt voor wat betreft hout gebruik bij elektrische gitaren.
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  5. #135
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Het ligt toch iets anders denk ik. Een gitaar is voor de meeste mensen meer dan een technisch verhaal alleen. Het is ook een droom & sentiment Daarnaast definieert het ontwerp ook strek het genre. Floyd mikte op een trem die niet ontstemde maar zet hem op een strat en goodbye blues, hello shred.

    Op elk vlak is de gitaar allang verbetert maar mensen willen er niet aan omdat ze gewoon nog van de muziek houden die er mee gemaakt wordt. Als je dat verhaal houd voor klassieke instrumenten snapt iedereen dat gelijk.

    Ik reageerde vorige week op een onderzoek van het Leonardo Guitar Research Project waaruit bleek dat blindfolded niemand het verschil kon horen tussen gitaren van plain en exotische houtsoorten maar zonder blindfold er ineens verschil gehoord werd. Natuurlijk was Rudi van TFOA het daar niet mee eens, exotisch exclusief is zijn business model. En dat is precies wat het is.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 13 maart 2015 om 11:15
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #136
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grizzly Bekijk bericht
    En wat hem echt des duivels maakt, is dat hij die mystiek vrij simpel met natuurkundige kennis kan ontrafelen en vervolgens weigert de massa hem te geloven .
    en dat komt omdat hij te boos is om zijn verhaal echt goed te vertellen, met de nodige nuances. ja, hij heeft hier en daar een punt, maar bij factoren die minder of niet meetbaar zijn, begint hij betweterig te schelden. Bepaald niet wetenschappelijk.

  7. #137
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    De man is helaas een "overtuiger" en geen docent.
    Met de zelfde info en kennis zal de docent er in slagen de kennis over te brengen, de "overtuiger" echter niet, doordat hij de info probeert erin te slaan met een hamer. Dat is ook een beetje het probleem met internet.
    De kijkers stellen daar geen vragen, maar gaan terug "overtuigen" en doen dat vaak vanuit emotie en niet vanuit ratio. Dat is ook gelijk zijn grootste probleem, hij vervalt in emotie en verliest daardoor zijn ratio.
    Dan kun je 100% gelijk hebben, je gaat het echter nooit meer krijgen van al die lui die in hun emotie blijven zitten.
    Hij hier doet in feite het zelfde, maar dan niet zozeer natuurkundig maar proefondervindelijk.
    En hij doet het rustig



    En in zijn 2de filmpje haalt hij zelfs de hele nek weg en het geluid blijft het zelfde. . . . .
    Laatst gewijzigd door grizzly; 13 maart 2015 om 18:40
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  8. #138

    Standaard

    Grizzly, dat is Duncan van DKG Custom. Wel een vriend van Will, en deelnemer aan dezelfde discussie.
    Dit is ook Will, lekker klussend aan een project, hij is lang niet alleen maar 'rant':

    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  9. #139

    Standaard

    Hoi
    Ik heb wat metingen met een Gauss meter uitgevoerd op telecaster pickups geladen door neodymium magneten in een bankschroef heel erg ongelijk geladen.
    https://www.youtube.com/watch?v=YZqYJrxuTss

  10. #140

    Standaard

    https://www.youtube.com/watch?v=YDDsCpewgWE



    Vorige week maar eens de camera aangezet terwijl ik wat body's aan het maken was..... Mijn dochter had t filmpje zien en zei" papa, werk je altijd zo snel ? " ....
    Op zoek naar hout ? Stuur een berichtje naar hout@masave.nl

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top