Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2004
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    1.398

    Standaard Betaalbare Fender met reverb?

    Beste vintage-heren!

    Ik zoek een top of combo met een mooie SF-sound (ik heb nooit een BF gehoord & mijn budget laat dat niet toe, maar heb nu een SF Champ, en heb een SF DR gehad) die ook reverb aan boord heeft... Vibrato is een pluspunt maar niet nodig. Probleem is betaalbaarheid... Ik had in feite mijn zinnen op een SF Bassman gezet maar die reverb hé... Ik mis de reverb & vibrato op mijn DR bijna dagelijks en nu ik zonder band zit, heb ik een boel dure spullen verkocht om een leuke thuisversterker te kopen. Echter, 1000 euro voor een Princeton Reverb vind ik belachelijk... Wat zijn de andere opties? Dual Showman Reverb? Bandmaster Reverb?
    Een Super Reverb vind ik te direct klinken en dat gewicht helpt ook niet... Dito voor een Twin Reverb. Pro Reverb mss een optie, of Vibrolux Reverb?

    Maw: welke van deze bakken zijn nog betaalbaar (prijsindicaties welkom!) en vooral: welke zijn het meeste bang for the buck?

    Er staat ook een Ampeg R15R met reverb te koop in mijn buurt, uit '64. De verkoper beweert dat 't een BF DR-achtige sound heeft, iemand ervaring? Wat mag ik daar aan uitgeven en wat te denken van de 'rare' buizen in die amp? Makkelijk vervangbaar/te verkrijgen door courante modellen?

    Alvast erg bedankt!
    www.gearspot.be
    [TK] EMG SSS-set 110€
    [TK] Subdecay Noise Box 120€ & Malekko Echo 150€
    [TK] Regal 225€ & Stella 250€ parlors

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    Ik heb een tijd een bandmaster reverb top (SF, non MV) en ben er super tevreden over. Ik heb m voor EUR 650 o.i.d. gekocht. Moesten wel een paar nieuwe buisjes in en wat andere soldeersels, maar na een lange lange zoektocht naar "betaalbaar clean" is dit wat mij betreft een holy grale.

    Ik heb ook begrepen dat de bandmaster reverb vergelijkbaar is met de electronica opbouw van de super reverbs (4x10) combo's.


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    Nog ff een toevoeging: de super reverbs klinken echt HEEL ANDERS dan de twin reverbs. Dat geluid is niet te vergelijken. Als je het wel vind lijken op elkaar, heb je geen goede super reverb gehoord....

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Een Fender met een bijbehorende goede reverb zit op wel meer versterkers. Een Bluesjunior , maar daar had je zelf denk ik ook al wel aan gedacht. Een Blues Deville.
    Zo zijn er wel legio opties , een beetje winkel heeft ze te kust en te keur. Met een optie als tremelo wordt het al wat lastiger. Daar zijn er genoeg van , maar de keus is aan jou. Een Twinreverb is qua klank het allermooist als je van clean houdt en kost 1000,-. Vibrolux reverb is heel mooi maar kost al snel 1200+ , maar is heel mooi als je van een heel klein randje houdt.
    Je zult eerder moeten uitvogelen van wat voor geluid je houdt. Iedere Fender heeft zo zijn eigen geluid. Probeer ook eens het verschil tussen een Point-to-point versterker en een printplaatversie uit. Een versterker met een laag wattage klinkt wezenlijk anders dan een amp met een hoog vermogen. Er zitten enorme verschillen in geluid tussen diverse speakers. Zomaar een amp kopen werkt niet.
    Kijk ook eens naar boutiqueamps. Ik heb een Marble Roadking wat in wezen een circuit van een Bassman is , maar met een Fender reverb. Het is mijn ampheaven, maar de jouwe kan heel anders zijn. Het kost tijd om zoiets uit te vinden, maar is wel leuk. Neem om te proberen wel altijd je eigen gitaar mee en goede kabels.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    mijn ervaringen: blues junior: absolute bang for buck, ook leuke reverb.

    vibroluxjes: alleen ouwe SF en BF, zeker geen RI's (reverb sucks)

    bassman tweed combo nog steeds het allerbeste wat Fender in huis heeft, maar geen SF sound . Ik raad je een early RI aan, de nieuwere vind ik veel minder. Tenzij je de lotto wint: echte ouwe ...
    qua SF sound vind ik een dual showman ook top, ook goeie reverb aan boord.

    blues deville: geweldige rockversterker maar no SF sound whatsoever.

    Ik gebruik outboard reverb, because it's the best maar eigenlijk een Holy Grail reverb pedaaltje kan er best mee door, als je kunt leven met de ruis. stuk goedkoper alleszins.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2004
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    1.398

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing
    Nog ff een toevoeging: de super reverbs klinken echt HEEL ANDERS dan de twin reverbs. Dat geluid is niet te vergelijken. Als je het wel vind lijken op elkaar, heb je geen goede super reverb gehoord....
    Ik had 't alleen over het gewicht...


    En verder: ik zoek echt een ouwere Fender (of andere amp)... Geen enkele van de nieuwere is mijn ding & ik hou van de looks en mojo van een versterker die ouder is dan ik. Een Holy Grail reverb is idd een hele goeie, althans de beste die ik al uit een bakje heb gehoord, maar niks in vergelijking met een leuke lampenreverb in een Fendertje...
    Verder beperkt mijn ervaring zich tot een Pro Reverb, een Super Reverb, een Twin, een Deluxe Reverb en een stuk of 3 Champjes. Ik hou sowieso van een randje, maar dat hoeft niet uit de versterker zelf te komen. En ik hou meer van de lager-vermogen amps die ik al heb geprobeerd, maar met mijn behoorlijk in-efficiënte cab wil ik wel 'ns een hoger-vermogen versterker proberen.
    Laatst gewijzigd door imlikeajungle; 6 oktober 2008 om 23:09
    www.gearspot.be
    [TK] EMG SSS-set 110€
    [TK] Subdecay Noise Box 120€ & Malekko Echo 150€
    [TK] Regal 225€ & Stella 250€ parlors

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    Bandlid van me had een Blues Junior met reverb, voor thuis absoluut een tof ding en ging NET hard zat om boven de drummer uit te komen.

    Maar hij blies er mondharp door, tof ampje! Ik denk dat ik mijn Vox AC15 verkoop en die Blues Junior ga halen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    BandmasterReverbs (en ook DualShowmanReverbs) zijn in het algemeen goedkoper te verkijgen dan de combo's, zeker ivm. PRs, DRs en VRs...

    Ik had laatst nog 'n 2e BMR verkregen maar die ga ik waarschijnlijk in 'n 2 x 10" combo-kast zetten. Heel soms en met heel erg veel mazzel kun je misschien nog wel eens 'n sf DR tegenkomen voor niet al te veel geld maar da's een zeldzaamheid.

    Hoewel het chassis v/d BMR even breed is als dat v/e SR zijn er wat subtiele en iets minder subtiele verschillen, uitgangstrafo v/e SR is iig. 'n slag groter en dat zorgt (oa.) voor 'n wat steviger laag en wat meer volume.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2002
    Locatie
    Boskoop
    Berichten
    1.159

    Standaard

    als je een sound wil die op een twin of super reverb lijkt dien je te sjouwen

    ook een bandmaster of een dual showman is til werk

    maar als je er op speelt krijg je er iets voor terug

    Een blues junior is per definitie een pruts amp vergeleken met elke silverface die op zijn beurt weer niets is tov een blackface amp

    maar ja money counts

    oja vergeet ik nog ....een echte tweed ............nog mooier ha ha ha

    succes met je zoektocht en vergeet alsjeblieft niet ook de verschillende amps te proberen voordat je een hotrod oid koopt ;-)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2004
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    1.398

    Standaard

    Ik heb genoeg mooie amps gehad om géén Hotrod te kopen
    www.gearspot.be
    [TK] EMG SSS-set 110€
    [TK] Subdecay Noise Box 120€ & Malekko Echo 150€
    [TK] Regal 225€ & Stella 250€ parlors

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top