Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard "Grootse" akoestische nummers

    Ik heb een bandje ("Siroon") met een andere gitarist, waarbij we akoestische nummers doen. Hij zijn hele leven metal gespeelt (voortreffelijke techniek), en ik heb een klassieke opleiding, echter met een zeer brede smaak (behalve metal ). Hierdoor hebben we aparte en vrij ingewikkelde nummers, met hier en daar wat metal en klassieke elementen.

    Maar, we hebben nu 3 nummers praktisch af, en hebben al vrij concrete ideeën voor twee andere (ik heb de tekst van mijn nummer nog steeds niet ). We willen graag binnenkort al optreden, dus we willen een aantal covers toevoegen. Het moet dus wel in ons straatje passen (binnenkort nemen we snel een demo'tje van een nummer op), dus niet al te poppy. En, het moet wel een beetje niveau hebben, en interessante afwisselende partijen hebben voor twee gitaren. Tweestemmige zang zou ook leuk zijn, maar geen vereiste.

    Het hoeven niet per se superbekende nummers te zijn. En als je bij een rocknummers (of wat dan ook, ik geef maar een voorbeeld) denkt dat hij akoestisch tof zou kunnen klinken hoor ik het ook graag, we willen best (graag zelfs) nummers compleet omgooien.

    Maar het moet dus geen metal zijn (dus niet dat we allebei powerchords doen), en ook geen puur klassiek. Een combo zou geweldig zijn, of gewoon "normale, toegankelijke muziek".

    Voorlopige ideeën:

    Led Zeppelin - Stairway To Heaven (tweede gitaar gaat een beetje pielen in de trant van wat de toetsen doen bij de live-versies, maar dan wat ruiger)
    Queen - Great King Rat (tweede gitaar kan de overstuurde gitaarpartij ongeveer doen)
    Blackmore's Night - The Storm
    Kiss - I Still Love You
    Kiss - World Without Heroes
    Laatst gewijzigd door artnaz; 1 oktober 2008 om 11:59
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    zoek eens naar singer/songwriters

    damien rice bijvoorbeeld

    hebben vaak prachtige acoustic/electric combi's

    en wat dacht je van de mtv unplugged series

    radiohead, pearl jam, cranberries, etc, etc
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Bedankt, maar dat past (grotendeels) niet helemaal binnen onze stijl. Over het algemeen zijn het allemaal standaard akkoordjes die praktisch alle bandleden dezelfde spelen. Als bij ons de ene een slagje doet, heeft de ander een één of andere noten-progressie of wat getokkel, of in ieder geval een slag met "vagere" akkoorden.

    Dus wat dat betreft kunnen we meer dan 90% van de MTV Unplugged serie wegstrepen (Kiss heeft misschien wat bruikbare dingen), en van wat er overblijft moeten we ook nog mooi vinden... Maar heb je misschien wat concretere voorbeelden uitgaande van mijn criteria? De genoemde bands van jou ken ik maar oppervlakkig, en na een uurtje zoeken en luisteren ben ik ook niet echt verder...
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    Hmm, dus het liefst geen standaard akkoordjes, niet te metal en niet te klassiek.

    Wat blijft er dan over?

    Misschien Classic Rock zoals The Scorpions, Deep Purple, Marillion, sommige Hendrix nummers, Genesis, Pink Floyd, Dream Theater, King Crimson, etc

    Concrete voorbeelden heb ik niet, daar zijn je criteria te breed voor.
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
    Dus wat dat betreft kunnen we meer dan 90% van de MTV Unplugged serie wegstrepen (Kiss heeft misschien wat bruikbare dingen),...
    Misschien zou je A World Without Heroes kunnen gebruiken of Comin' Home? Deze twee nummers staan ook beide op de MTV Unplugged CD. In Comin' Home zitten stevig klinkende akkoorden (power chords) maar er zitten ook arpeggio's in. Over de akkoorden in de coupletten heen zou je wat noten kunnen laten vloeien.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Ja, jullie begrijpen wat ik wil.

    World Without Heroes en I Still Love You zie ik wel wat in zitten met ietwat aanpassen. Comin' Home is ook geschikt, maar die vind ik niet zo mooi...

    Ik ga nog wat verder zoeken...
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Heima - Sigur Ros

    Kan uitdagend zijn (vooral de zang! )
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2007
    Berichten
    1.028

    Standaard

    Is Queensryche wat voor je? Die hebben ooit wel een prima unplugged dingetje gedaan bij MTV.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swaag
    Is Queensryche wat voor je? Die hebben ooit wel een prima unplugged dingetje gedaan bij MTV.
    Weet ik niet, ik ga het luisteren, thanks (wat ik zo hoor kan het inderdaad wat zijn)!

    @Fingers, dat is te lief en eentonig voor onze stijl, maar op zichzelf een leuk nummer!
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top