Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 103
  1. #21

    Standaard

    Mod edit: Hans, niet zo uit de hoogte aub, we kennen je standpunt in deze inmiddels. Als je ts niets constructiefs te melden hebt, HOEF je dus niet te reageren... p_h

    Vragen/opm ENKEL via pm!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Ik bedoelde eigenlijk meer een tweedehandse D18, voor 1500 euro heb je natuurlijk geen nieuwe...
    Wat betreft oud v.s. nieuw kan ik het niet echt zeggen, een oude gitaar is natuurlijk wel meer ingespeeld dus in die zin is het meer what you hear is what you get om het zo maar even te zeggen...
    Een D16 zou ik gewoon niet doen vanwege die plastic toets, heb wel meerdere modellen geprobeerd maar ik vond het 't toch altijd net niet, bovendien zijn ze ook veel minder gewild en dus minder waardevast dan bijvoorbeeld een D18, zelfs een DM, D1 of D1R zijn volgens nog meer gevraagd (vind ik ook betere gitaren eerlijk gezegd)...

  3. #23

    Standaard

    Vandaag gespeeld op 3 verschillende Martins: D-1, DCX1E en HD-28. De DCX1E was ik nou niet echt van onder de indruk, het karakter van mijn Crafter D7... De D-1 was al stukken beter. Veel meer body, meer het 'zingen', meer hoog, speelde makkelijker etc.. Maar om eerlijk te zijn; ook niet wat ik zocht.

    Dan de HD-28... Wat meteen opvalt als je die bespeeld is de enorme veelzijdigheid, het gemak waarmee de tonen uit de gitaar komen, de rijkheid etc.. Maar ook twee minpunten die me duidelijk opvielen.

    1. Waar was het laag? Die heerlijke groove die ik van Martin ken, oa van de D-16GT, had ik helemaal niet.

    2. Dit hangt gedeeltelijk samen met 1., maar ik hoorde vooral 'snaren' bij de HD-28 en veel minder de kast. Dit viel me wat tegen, want ook hier was ik bij de D-16GT juist zo onder de indruk van het heerlijk geluid van de kast, geheel homogeen.

    Heb ik op een niet goed afgestelde HD-28 gespeeld?? Want in mijn herinnering was ik veel meer onder de indruk van de D-16GT (half jaar geleden op gespeeld in een andere winkel).

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Misschien was die specifieke gitaar meer voor jou geschikt, meer wat je zocht, het is natuurlijk ook exemplarisch...

  5. #25

    Standaard

    Ok, met behulp van jullie advies en door veel, veel te hebben gelezen, is de shortlist nu als volgt:
    - D-18
    - D-28
    - D-16M

    Over de D-16M is niet veel bekend, maar wat er over geschreven wordt is erg positief, zelfs mensen de er hun D-28 voor (willen) inruilen

    Vwb de D-18 en D-28: zijn er bepaalde jaren waarin ze echt het mooiste gemaakt werden en ik dus naar op zoek moet (pre-war natuurlijk daargelaten, budget...)?

    Daarnaast wil ik ook nog even een D-16GT proberen, daar had ik namelijk geen slechte ervaringen mee..

    Kan iemand een goede winkel adviseren waar in ieder geval de D-18 en D-28 staan?
    Laatst gewijzigd door reMC; 11 augustus 2009 om 10:19

  6. #26

    Standaard

    Ook nog even terugkomen op de aanbevolgen Santa Cruz en Collings: zijn deze ook te vinden voor €1500? Als ik zo rondkijk liggen die adviesprijzen stukken hoger dan bijv. een D-28?

  7. #27

    Standaard

    Een ander merk wat zeer muzikaal klinkt,is Furch!
    Die hebben ook mooie dreads, en beter betaalbaar.
    Gezien jou voorkeur voor een geluid met karakter,zou ik eens wat proberen uit de vintage bluegrass serie.

    http://www.voxhumana.nl/furch/index....d=33&Itemid=47

    veel succes met zoeken!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door reMC Bekijk bericht
    Ook nog even terugkomen op de aanbevolgen Santa Cruz en Collings: zijn deze ook te vinden voor €1500? Als ik zo rondkijk liggen die adviesprijzen stukken hoger dan bijv. een D-28?
    Nee, inderdaad geen schijn van kans.

    Ik sluit me echter wel aan bij Sly met zijn tip om eens bij Furch te kijken. Heb er zelf ooit ook een gehad, ik geloof dat dat toen een D 20 was. Massieve spruce top en gelammineerde zij en achterkant en erg basic afgewerkt maar wat een fijne gitaar was dat! Voor een niet massief instrument echt prima qua klank en erg comfortabel te bespelen. Kostte toen nieuw net iets meer dan € 600,-.
    Een dikke streep is ook een lijn.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Ayers schijnt ook mooi te zijn...

  10. #30

    Standaard

    Zojuist bij Feedback weer lekker gejammed. Het ging mij om de D-16GT en de D-28.

    De D-16GT, ondanks de plastic toets blijf ik dit een erg mooie gitaar vinden. Subtiel geluid, mooie respons en het lekkere Martin laag. Een Taylor 310ce moest het daar IMO toch echt even afleggen. Dit is natuurlijk onderdeel van de eeuwige Martin/Taylor 'discussie', maar de Taylor klonk dun, veel minder laag, de balans (daardoor?) naar het hoog verschoven. De kast zong vele malen minder.

    Na de D-16GT speelde ik op de D-28... Wat een beest! Ik WEET dat als ik het geld zou hebben, dit mijn gitaar zou zijn van alle gitaren die ik bespeeld heb. Wauw... Die gitaar ZINGT zoals ik nog nooit gehoord heb. Een lichte aanraking van een snaar doet de hele kast al resoneren. En het maakt niet uit welke snaar: het is heel gebalanceerd. Het volume vind ik ook erg mooi. Ook hier ter vergelijking op Taylors gespeeld, de GS4e en de 714ce. Maar eigenlijk hetzelfde verhaal als hierboven: dat karakter is niet voor mij. In mijn beleving te dun, teveel hoog, teveel 'snaar', te weinig kast.

    Helaas heeft Feedback geen D-18 hangen, want die wil ik zeker horen naast een D-28. Dan wordt de grote vraag: wil ik toch niet wat geld uitsparen en voor een D-16GT gaan? Natuurlijk, niet de 'magie' van een D-28, maar scheelt ook de helft, kan ik van lessen

    Intussen blijf ik uitkijken naar een D-18M...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top