Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 103
  1. #1

    Standaard Welke Martin tot €1500?

    Ik wil graag een Martin gitaar kopen, budget is tot €1500. De DC16GTE is voor mij tot nu toe de absolute topper (en stukken beter dan de D16GT als je het mij vraagt).

    Wat vinden jullie? Is er een mooiere Martin voor het geld te vinden? Wellicht tweedehands een duurder/beter type of is dat af te raden...?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Wat wil je? Jumbo, Dreadnought, Parlor, Concert OOO,... versterkt? Cutaway? Wat voor stijlen speel je?


    Wat je nu vraagt is:

    "Ik wil een Volkswagen kopen, maximum budget 25000€" Wij kunnen niet ruiken of je fingerpicking speelt, of country, pop,...
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    vanwaar speciaal martin?
    niet dat t geen mooie gitaar is die dc16gte
    heb em ook in de handen gehad, speelde lekker ..mooi geluid
    maar om eerlijk te zijn , de gitaar die ik nu heb is goedkoper en deed er niet voor onder

    maarre ALS ik in die prijsklasse persé een martin wilde kocht ik die 16gte
    is een mooie gitaar..wel ff goed kijken bij de diverse winkels want er zit nog wel eens prijsverschil in!

  4. #4

    Standaard

    Zoek een goeie gebruikte D-18 of D-28, al naar gelang je voorkeur voor rosewood of mahonie.

    Een OM-21 zou ook mooi in die klasse vallen vallen als je geen dread zou willen. Niets mis met de 16-series maar met EUR 1500 op zak zou ik het in de standard series zoeken.

    (En voordat dit uitloopt op een 'Mijn Stagg is beter dan iedere Martin die ik ken' topic... lees de vraag van de OP er nog even op na )
    Laatst gewijzigd door northernlake; 30 september 2008 om 19:03

  5. #5

    Standaard

    HOi

    ik ben erg weg van de martin D16RGT

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door northernlake

    (En voordat dit uitloopt op een 'Mijn Stagg is beter dan iedere Martin die ik ken' topic... lees de vraag van de OP er nog even op na )
    1 ik heb zeker geen stagg lol
    2ik heb HEEL goed gelezen hoor.. ik zei al..die martin 16gte vond ik een heel leuke gitaar in die prijsklasse..ik vroeg me gewoon oprecht af wat de topicstarte specifiek in een martin aantrekt..zelf wilde ik ook voor die martin gaan, ik wist t zeker tot ik tegen een andere gitaar aanliep die goedkoper was (en nou ook weer niet zoveel goedkoper overigens.) daarmee wil ik heleaal niet zeggen dat het onzin is een martin te willen ik snap prima dat hij voor een martin wil gaan TE GEKKE gitaren!, ik vraag me alleen af waarom ..is het iets in de klank..de looks..de naam (wat ik ook snap)...niet als oordeel
    maar puur interesse, wat trekt je zo in een martin specifiek?

    is toch niet zo n gekke vraag? een martin is een super gave gitaar..ik dacht echt dat ik voor martin zou gaan..ware t niet dat er een ander merkje tussen kwam dat beter bij MIJ paste..

    (dat ik dit nu weer zit uit te leggen ik dacht dat ik duidelijk was maar blijkbaar komt t over alsof ik hem van gedachten wil doen veranderen..en dat is dus NIET zo..zucht)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2006
    Locatie
    groningen
    Berichten
    376

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door reMC
    Wat vinden jullie? Is er een mooiere Martin voor het geld te vinden? Wellicht tweedehands een duurder/beter type of is dat af te raden...?
    Een D28? kost 1529 euro bij Thoman.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freekick
    Een D28? kost 1529 euro bij Thoman.
    ik zou een akoestische gitaar zeker niet via het internet bestellen, aan een akoestische kan je minder makkelijk friemelen om ze goed afgesteld te krijgen.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarvrouwtje
    voor een martin wil gaan TE GEKKE gitaren!, ik vraag me alleen af waarom ..is het iets in de klank..de looks..de naam (wat ik ook snap)...
    Ik heb op de beurs in Veenendaal eens bij een nieuwe Martin van 2800 euro gestaan waar de binding langs de klankkast zó slecht aangebracht was dat je er met gemak met de duimnagel achter bleef hangen. Dus, voor de afwerking hoef je geen Martin te nemen. Ik weet dat ik generaliseer, maar, in die prijsklasse?! Als je bijvoorbeeld een National neemt, van 1600 euro of wat meer, dan ziet dat er qua afwerking al heel anders uit, meer in de lijn die je bij zo'n prijs zou mogen verwachten.

    Trouwens, die topic-start: Ik wil een Martin en hij mag 1500 euro kosten, dus kunnen jullie dan even zeggen wat ik wil, dat is toch eigenlijk een volledig krankjorumme stelling, of niet dan? Ik bedoel maar, als je (bijvoorbeeld) een redenatie hebt van a) ik wil een resonatorgitaar, b) het moet liever geen goedkope Chinees zijn c)dus kom ik op een National, Continental, of Fine Resophonic, en dán de vraag "wat voor een model National tot die en die prijs kunnen jullie adviseren", dat klinkt al heel wat redelijker, dacht ik zo.

    Groet, Jan.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2006
    Locatie
    groningen
    Berichten
    376

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
    ik zou een akoestische gitaar zeker niet via het internet bestellen, aan een akoestische kan je minder makkelijk friemelen om ze goed afgesteld te krijgen.
    En daar heb je gelijk in.
    Het is uiteraard beter om gitaar ergens te proberen .
    Maar toen ik een Martin 00028 wilde proberen had geen enkele winkel in
    Noord Nederland er 1 in voorraad.
    Betstellen wilden ze hem allemaal wel voor me.
    Sommigen wilden dan ook wel korting geven als ik ongezien bestelde.
    Wel 15%. Maar bij Thoman kostte hij echt veel minder.
    Hoeveel? Het scheelde 937 euro.

    Ik heb het risico maar genomen.
    Geweldige gitaar afstelling in orde alles perfect.
    Bezorgkosten 8 euro.

    Geef toe dat ik wel een weekje bezorgd ben geweest.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top