Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 11 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 103
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.934

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freekick
    Bestellen wilden ze hem allemaal wel voor me.
    Ja, van die winkels met het motto "we verkopen alles, maar we hebben niks" .

    Groet, Jan.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2004
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    552

    Standaard

    Bezorgkosten 8 euro.

    Geef toe dat ik wel een weekje bezorgd ben geweest.
    Bah, 8 euro bezorgdheidskosten, dat valt nog mee

    Heb ook besteld uit Duitsland, geen probleem mee gehad, integendeel. Een beetje afstellen indien nodig is ook niet zo moeilijk en kost niet veel of is zelf te doen.

    Ik vind het wel oprecht jammer voor de plaatselijke winkels die niet kunnen opboksen tegen die Duitse internetwinkels. Misschien gaat er wel iets verloren op die manier, maar wat doe je als klant met zo'n prijsverschillen ?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2007
    Locatie
    The batcave
    Berichten
    172

    Standaard

    Ik zou voor dat bedrag geen nieuwe Martin kopen.
    Misschien een 2dehandse of kijken bij andere merken die voor dat geld betere dingen aanbieden.
    Succes met de zoektocht.
    The master of the Dutch Texas Swing: Bobbejaan Schoepen

    Santa Cruz Vintage Artist

  4. #14

    Standaard

    Ik ontdek dat ik hier nooit meer op gereageerd heb, excuus

    Ik heb weinig gespeeld de laatste tijd en daarom ook nog niet tot aanschaf over gegaan. De vraag staat echter nog wel...

    Waarom de voorkeur voor deze Martin? Tsja, o.a. vergelen met een aantal Taylors en deze Martin (DC-16GTE Premium) toch stukken 'muzikaler'. Dwz meer 'toon' (uitzingen van de kast), de Taylors klinken in vergelijk wat strakker wat ik minder mooi vind. De Martin heeft ook een mooier mid vind ik, het is wat rijker van klank. De Taylors klinken wel wat warmer, maar ook wat meer 'wollig' en gesloten.

    Dus vandaar dat ik bij een Martin uitkwam. Maar ik ben nog steeds naar wat alternatieven zouden kunnen zijn!

    Ik wil overigens best een tweedehands Martin aanschaffen, maar wil 'm wel eerst kunnen bespelen. Ik ben er al achter dat de ene gitaar de andere niet is, ook al hebben ze hetzelfde nummertje

  5. #15

    Standaard

    Ik zou zelf op zoek gaan naar een tweedehands D-18. Meer dan 1200 moet je daar niet voor betalen. Net als de beoogde D-16GT en DC-16GT Premium is het een mahonie dread, maar toch wel van een wat andere orde. Een tweedehands D-28 zou ook niet meer dan 1500 moeten kosten. Al zullen de verkopers het daar vaak niet meer eens zijn

    Als je een D-16GT van voor 2001 kunt vinden is dat ook een optie. Ik heb de mijne verleden jaar verkocht voor zo'n 800 euro. Heb je een puike gitaar en nog een boel knaken op zak.

    Als je *echt* mazzel hebt vind je misschien nog ergens een D-16M. Die zijn uit eind jaren 80, begin jaren 90 en zijn qua bouw eigenlijk is dat wat nu een D-18V is: dovetail neck joint (in tegenstelling tot de 16 series), scalloped bracing en nog wat cosmetische toeters en bellen. Zou ook niet meer dan 1000 mogen kosten.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    D16, hebben die niet een plastic toets?
    Ik was er nooit zo weg van in ieder geval...
    De DM en D1 vond ik beter, en die moeten nieuw wel binnen je budget liggen, of anders zoals geopperd inderdaad een oude D18...
    Dat is in ieder geval wat ik zou doen...

  7. #17

    Standaard

    Bedankt voor de tips!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door northernlake Bekijk bericht
    Ik zou zelf op zoek gaan naar een tweedehands D-18. Meer dan 1200 moet je daar niet voor betalen. Net als de beoogde D-16GT en DC-16GT Premium is het een mahonie dread, maar toch wel van een wat andere orde.
    'Technisch' gezien ben ik (nog) een gitaar-noob. Wat is er precies van een andere orde?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door northernlake Bekijk bericht
    Een tweedehands D-28 zou ook niet meer dan 1500 moeten kosten. Al zullen de verkopers het daar vaak niet meer eens zijn
    Die heb ik inderdaad nog nooit voor zo'n prijs gezien

  8. #18

    Standaard

    Nog een vraag over de D-28. Is de nieuwste uitvoering (zoals je 'm nu in de winkel kunt kopen voor circa €2000) nog steeds zo goed als de eerdere versies? Ik heb er nog nooit op gespeeld (ga ik wel doen natuurlijk) en weet niet beter dan dat de gitaar in z'n eerdere versies erg geliefd was/is...? Tegelijkertijd heb ik van horen zeggen dat de oudste toch de mooiste zijn... Welk jaar?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    D16, hebben die niet een plastic toets?
    of anders zoals geopperd inderdaad een oude D18...
    Dat is in ieder geval wat ik zou doen...
    Zijn de oude generaties ook echt beter dan de nieuwe (dat lees ik regelmatig)? Ik bedoel dan echt de standaard versies, dus niet Vintage, 75 Ann. etc.

    P.S. Ik begrijp dat ik dit eigenlijk zelf moet beoordelen, maar de gitaren waar we het over hebben zijn natuurlijk niet op elke hoek van de straat te testen, laat staan de oudere versies.
    Laatst gewijzigd door reMC; 30 juli 2009 om 19:41

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door reMC Bekijk bericht
    Nog een vraag over de D-28. Is de nieuwste uitvoering (zoals je 'm nu in de winkel kunt kopen voor circa €2000) nog steeds zo goed als de eerdere versies? Ik heb er nog nooit op gespeeld (ga ik wel doen natuurlijk) en weet niet beter dan dat de gitaar in z'n eerdere versies erg geliefd was/is...? Tegelijkertijd heb ik van horen zeggen dat de oudste toch de mooiste zijn... Welk jaar?
    Alles van voor 1969 heeft rio palissander/brazilian rosewood zij- en achterkanten en is dus niet te betalen, prijzen oplopend tot ruim boven de zes cijfers voor een D-28 uit de jaren 30 in goede staat.

    Begin jaren 70 staat niet bepaald bekend als Martin's top tijd. Soms verkeerd geplaatste bruggen en daardoor lastig te intoneren. Aan de andere kant zijn er heus meer gitaren zonder problemen gebouwd in die tijd dan met. Vanaf 1985 (uit het hoofd) zijn de gitaren uitgerust met een verstelbare truss rod. Vind ik zelf wel prettig.

    Of die nieuwe D-28 slechter zijn? Volgens mij niet. Er zijn wel dingen die ik zelf minder mooi vind, zoals de hagelwitte binding die ze nu gebruiken in plaats van ivoorkleurig.

    Ik heb laatst een nieuwe in mijn handen gehad die ik niet zou kopen, maar in dezelfde zaak was een hagelnieuwe D-35 die zo mee had gekund als ik de knaken had. Echt folkelnieuwe gitaren klinken sowieso vaak nog erg beperkt. Ga gewoon spelen en laat je ook niet te veel leiden. Als je bereid bent die hoeveelheid geld neer te leggen, kijk dan vooral ook naar de bouwers die in de Martin traditie bouwen: Santa Cruz, Collings, etc.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door northernlake Bekijk bericht
    Alles van voor 1969 heeft rio palissander/brazilian rosewood zij- en achterkanten en is dus niet te betalen, prijzen oplopend tot ruim boven de zes cijfers voor een D-28 uit de jaren 30 in goede staat.

    Begin jaren 70 staat niet bepaald bekend als Martin's top tijd. Soms verkeerd geplaatste bruggen en daardoor lastig te intoneren. Aan de andere kant zijn er heus meer gitaren zonder problemen gebouwd in die tijd dan met. Vanaf 1985 (uit het hoofd) zijn de gitaren uitgerust met een verstelbare truss rod. Vind ik zelf wel prettig.

    Of die nieuwe D-28 slechter zijn? Volgens mij niet. Er zijn wel dingen die ik zelf minder mooi vind, zoals de hagelwitte binding die ze nu gebruiken in plaats van ivoorkleurig.
    Waardevolle info voor mij, dank!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door northernlake Bekijk bericht
    Ik heb laatst een nieuwe in mijn handen gehad die ik niet zou kopen, maar in dezelfde zaak was een hagelnieuwe D-35 die zo mee had gekund als ik de knaken had.
    Ben ik wel benieuwd: om welke reden had die D-28 niet meegemogen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door northernlake Bekijk bericht
    Echt folkelnieuwe gitaren klinken sowieso vaak nog erg beperkt. Ga gewoon spelen en laat je ook niet te veel leiden. Als je bereid bent die hoeveelheid geld neer te leggen, kijk dan vooral ook naar de bouwers die in de Martin traditie bouwen: Santa Cruz, Collings, etc.
    Wil je de etc. aanvullen? Ben ik zeer benieuwd naar... En de grote vraag: zijn gitaren zoals de Collings en Santa Cruz ook een beetje te vinden in NL?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top