Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.700

    Standaard Ephiphone Dot met emg's?

    ik ben op zoek naar 'n nieuwe gitaar, en als linkshadige is dat niet altijd even gemakkelijk. nou heb ik m'n oog laten vallen op 'n dot, de hals is echt superfijn, alleen ben ik niet tevreden over 't geluid wat eruit komt als metal gitarist. is het 'n optie om er emg actieve (waarschijnlijk zakk wylde set) elementen in te gooien? of haal ik dan 't geluid van de body zelf weg? (net zoals met 'n les paul en omg's)
    alvast bedankt

  2. #2

    Standaard

    Uhm, het lijkt misschien een voor de hand liggende vraag, maar waarom een Epiphone Dot als je metal wilt spelen?
    Het kan waarschijnlijk wel, maar een (semi)hollow body wordt er over het algemeen niet voor gebruikt. Waarschijnlijk krijg je met hoge output elementen last van feedback enzo.

    Ik zou als ik jou was een Epi Les Paul kopen in dezelfde prijscategorie en dáár lekker een setje emg's in gooien, want een dot is voor metal een beetje een vreemde keuze.
    - It's not so bad to fall on your face sometimes, because it indicates you are moving in the right direction: forward. -

  3. #3

    Standaard

    Ik zou ook voor een massieve plank gaan als je metal wilt spelen. Er staan overigens twee linkshandige les pauls op marktplaats. Zullen niet veel duurder zijn dan jouw dot.
    Lefty Bach Explorer
    Lefty Indie IPR Solid
    Lefty Hohner ST-57
    Lefty Alhambra NW-3

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2003
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    2.789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a darker shade of grey
    Uhm, het lijkt misschien een voor de hand liggende vraag, maar waarom een Epiphone Dot als je metal wilt spelen?
    Het kan waarschijnlijk wel, maar een (semi)hollow body wordt er over het algemeen niet voor gebruikt. Waarschijnlijk krijg je met hoge output elementen last van feedback enzo.

    Ik zou als ik jou was een Epi Les Paul kopen in dezelfde prijscategorie en dáár lekker een setje emg's in gooien, want een dot is voor metal een beetje een vreemde keuze.

    Volgens mij krijg je net minder last van feedback met die EMG's dan met Hi-Output passieve pickups. Zijn actieve elementen niet net Lo-Output ? Ze hebben toch een actief voorversterkertje nodig.
    I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.700

    Standaard

    'n les paul staat inderdaad ook op mijn verlanglijstje, alleen vind ik 't zonde om daar emg's in te gooien, dat haalt het les paul geluid weg.

    'n dot is inderdaad 'n rare keuze, maar wilde eens wat anders. en als linkshandige gitarist is je keuze niet zo heel groot, vooral wanneer je budget niet groot is. wat dat aan gaat worden we gediscrimineert

  6. #6
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Maar EMG's in een Dot doen is nog aparter Dat haalt helemaal het karakter van de gitaar weg. Dat doen EMG's sowieso...
    Gezocht: Ibanez DE7

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    thuis
    Berichten
    273

    Standaard

    Je kan natuurlijk ook naar een ander setje humbuckers kijken, voor mijn high gain gebruik ik een Seymour Duncan Sh-4 JB. Gewoon een goeie passief geen idee?
    Epiphone Slash Sig. Les Paul, Squier Classic Vibe Telecaster, Vox AC4TV met Cab.

    Dunlop Slash Sig. Wah, Boss TU-2, Boss DD-3 Delay, Boss BF-3 Flanger, Fulltone OCD

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    dan nog niet in met een epi dot. je kunt er wel hard rock mee hoor, wolfmother enz doet ie met gemak, maar metal is toch een ander verhaal.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    thuis
    Berichten
    273

    Standaard

    Word! Ben trouwens wel benieuwd hoe zoiets klinkt, zou wel stoer zijn opzich. Dan alleen dat ik er geen EMG's in zou zetten maar Seymour Duncan's.
    Epiphone Slash Sig. Les Paul, Squier Classic Vibe Telecaster, Vox AC4TV met Cab.

    Dunlop Slash Sig. Wah, Boss TU-2, Boss DD-3 Delay, Boss BF-3 Flanger, Fulltone OCD

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    ik denk vet! Ik heb een SD Pearly gates in mijn (overigens momenteel weinig gebruikte) Les Paultje zitten, zit er aan te denken om de elementen eens te switchen. dus de GFS en SD in mijn Dot en de epi pups in de Lester.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top