Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 45

Discussie: Line 6 M13

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.627

    Standaard Line 6 M13

    Ik zat net eens even het draadje over de M13 op Huge Racks Inc te lezen en wat ik daar lees klinkt wel erg goed. Zelf heb ik eigenlijk een hekel aan modelers en dergelijke maar deze spreekt me op de een of andere manier wel erg aan.

    Er zit een fxloop in en out op zodat je bijvoorbeeld je delays en tremolo's in de fxloop van je amp kan hangen en andere dingen ervoor. Ik zou eigenlijk wel een keer een DL4 of Echo Pro willen hebben maar voor de prijs van dit ding is dat eigenlijk onzin. Alle andere Line 6 models zitten en in en zijn in sommige gevallen verbeterd. Volgens een aantal mensen op fora klinkt de M13 beter dan de DL4 enzo.

    Maargoed, is er iemand die ervaring met de M13 heeft. De term M13 pakt de zoekmachine hier niet dus tja.. Ik ben erg benieuwd naar het pedaal.

    M13: http://line6.com/m13/
    Link naar HRI: http://www.hugeracksinc.com/forum/viewtopic.php?t=47891
    Te Koop:
    MoogerFooger EP2 Expression Pedal, amper gebruikt.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Ik ben stiekem ook best wel nieuwsgierig, maar dan gaat Mitch me weer slaan enzo

    Geen handson ervaring trouwens...
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.627

    Standaard

    Misschien maar mn Moogs verkopen en deze voor mn Bogner hangen?
    Te Koop:
    MoogerFooger EP2 Expression Pedal, amper gebruikt.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
    Ik ben stiekem ook best wel nieuwsgierig, maar dan gaat Mitch me weer slaan enzo
    Hoezo, weer ???

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    vorige keer dat ik er over begon, begon hij eerst mijn Hook te strelen/verzorgen en toen pakte hij mij aan
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    661

    Standaard

    Ik zal een poging wagen..
    Al met al ben ik erg enthousiast over de M13. Enkele features die ik te gek vind:

    Je kunt alle effecten in welke volgorde dan ook instellen. Je hebt in feite 12x12 presets, als het ware 12 'pedalboards'. Geen amp modellen, speakersimulaties, etc.etc. Echt een analoge manier van instellen, je hoeft niks op te slaan of achteraf weer op te roepen, wat je verandert blijft ook zo staan, net als bij een normaal analoog pedaal. Bijna alle effecten kunnen werken met tap tempo, dus ook de modulaties en filters, en zijn global als je dat wilt. Het instellen van de effects loop zoals hierboven genoemd is ook te gek, maakt hem alleen maar veelzijdiger. Ikzelf heb de MM4 en DL4 gebruikt, deze geluiden zijn echt sterk verbeterd. De true-bypass is écht goed, je hoort geen verschil. De tuner is net zo accuraat als mijn Korg DT-10. De reverbs zijn top, compressors zijn goed, en zelfs sommige overdrives zijn goed bruikbaar. Check deze vergelijking maar eens.
    Kortom: exit Boss DD-20, Line6 MM4, T-Rex Roommate, Maxon AD-900, Korg DT-10.
    Ik snap de vooroordelen tegen dit ding echt wel, maar probeer dat ding gewoon eens uit in een gitaarwinkel en je bent echt onder de indruk. Natuurlijk, een T-Rex Replica klinkt misschien ietsje beter op je zolderkamertje in je eentje. Maar laten we wel wezen: in bandverband hoort niemand dit verschil.

    Nadelen:
    Grootste nadeel is nog de flinke adapter die erbij zit, op een PP2 kun je dit ding niet aansluiten. Amp channels kun je hier niet mee schakelen, maar is voor mij niet van toepassing.

    Al met al: probeer dat ding gewoon eens uit!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Hmmmm, zit er ook zwaar over te denken de M13 aan te schaffen.
    Vraagje: heeft de M13 ook een kill-dry achtige functie??

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    661

    Standaard

    Als je bedoelt alles tegelijk in 1x bypassen, dan nee. Als je bedoelt met 1 knop alles muten dan ja, ik heb een volume pedaal op 0 staan aan het einde vd keten.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Nee, ik bedoel het volgende. Stel dat ik de M13 wil gebruiken i.c.m. de parallelle FX-loop van mijn amp (bijv. met de 4-kabel methode), dan wil ik dat bij mijn time based effects niet het droge signaal wordt mee gestuurd naar mijn amp, alleen het fx-signaal. Ik zag in de manual dat er wel bepaalde fx-patches zijn die deze functie wel hebben. Hoe zit het trouwens met de schakeltijd tussen de patches?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    661

    Standaard

    Eigenlijk geen idee of die functie erop zit, maar in deze thread zitten een aantal Line6 product managers die je dat vast kunnen vertellen.
    Patches oproepen is instant, echt geen problemen mee. Ook geen vervelende volumeboosts/drops zoals bij de MM4-DL4 wel afentoe het geval was.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top