Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 83
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    1 september 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    52

    Standaard Bouwverslag: weer een Madamp A15MkII!

    Jawel, de kit is inmiddels een weekje binnen, en ik ben druk aan het hobbyen geslagen! Er staat natuurlijk al een hoop over deze kit op gitaarnet, maar het leek me toch gaaf om even een verslagje bij te houden (ik maak er toch wel fotos van).

    Het is een Madamp a15mkII geworden omdat dit een aardig veelzijdig ding is (2 kanaals, footswitch, effectsloop) en omdat er o.a. hier op het forum al veel over staat geschreven. En de soundsamples bevielen me wel vooral!

    Mijn eerdere plan om zelf een heel ontwerp te maken heb ik maar ingeruild voor een kit. Dat aangezien je dan zelf minder hoeft na te denken over gekke dingen als hoe de bedrading precies moet liggen om storing te vermijden enzo.

    Naast een flower booster en wat soldeerwerk tijdens mijn studie heb ik niet enorm veel soldeer ervaring, maar met zon kit moet het wel gaan lukken leek me.

    Hier alvast wat fototjes:

    Doos vol goodies.


    Mainboard, power supply board en footswitch boardjes klaar om gemonteerd te worden.


    Hij krijgt blauwe LEDjes als channel en ++ indicators


    Boardjes en buis sockets op de behuizing geschroefd

  2. #2
    Member
    Geregistreerd
    1 september 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    52

    Standaard

    O en meteen maar even een vraag (waarschijnlijk de domste ever, maar shoot)

    De potmeters voor de volume/tone knoppen hebben zon uitsteekseltje waarmee je kan voorkomen dat ze gaan draaien. Maar hoe bevestig je dat fatsoenlijk zonder dat je het aan de voorkant ziet?? Ik heb een handige truc nodig denk ik...

    Op de achterkant heb ik voor een schakelaar gewoon een klein gaatje geboord waar dat ding in valt. Werkt wel, maar ja dan heb je een lelijk gaatje. Dat wil ik dus liever niet op de voorkant.

    Hier een ploatie met wat ik bedoel:

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    dat lipje op de potmeters wordt er meestal afgehaald...
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Driehuis
    Berichten
    1.060

    Standaard

    Yep er gewoon afknippen. 't Schiet al lekker op, neem je tijd voor de bedrading en maak goede solderingen. Scheelt een hoop problemen als je later moet troubleshooten. Heb je al een idee of je een top of combo gaat maken?
    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    die nipjes op de potmeter kun je er makkelijk met een nijptang afknippen.
    pokkel'n

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Ik heb zelf eigenlijk helemaal geen kaas gegeten van electronica, solderen is ook niet mijn sterkste kant (maarja, dat kun je uiteraard wel verbeteren).

    Nu lijkt het me ook echt heel erg tof om zo'n amp zelf in elkaar te zetten. Nu vraag ik me dus af of ik dit zou kunnen.

    Zit er bij zo'n pakket een handleiding bij zoals vroeger bij Lego, dus stap voor stap? Of is het een afbeelding met een voorbeeld?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SimonS
    dat lipje op de potmeters wordt er meestal afgehaald...
    Waarom zitten ze er dan uberhaupt op?
    -

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    lipje is om de potmeter te verankeren in het chassis, dit zorgt ervoor dat de potmeter na veel gebruik niet 'dol draait' om z'n as
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  9. #9

    Standaard

    Bij mn pedaaltjes boor ik gewoon een gaatje waar dit lipje in valt. Je ziet er toch niets van want de knop op de potmeter valt er gewoon over heen.... geen probleem dus dat gaatje.


    verder ben ik erg benieuwd naar je bevindingen. wil ook nog wel eens zo'n kit kopen...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    1 september 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    52

    Standaard

    Dan ga ik die potmeter lipjes er maar gewoon afknippen. Aan de achterkant had ik al een gaatje geboord, daar valt het niet op. Maar aan de voorkant ga je het zien, die potmeters zijn vrij groot.


    Ik ga er een top van maken. Ik zit te denken aan een multiplex doos met wit/creme tolex. En aan de voorkant een of ander rooster of plexiglas, zodat je de binnenkant kan zien.

    @ arcane:
    Het zit een erg mooie handleiding bij (30 paginas ofzo). Als je je niet zeker voelt met het soldeerwerk zou ik absoluut eerst wat kleinere effect pedaaltjes ofzo in elkaar zetten. Het is vrij veel werk, en als je soldeerpunten niet goed hebt is het een drama om die weer op te zoeken...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top