Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 43 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 421
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Music

    ff hardop meedenken: als je na het opbrengen van de kleurovergangen en laten drogen het stuk ceder weer nat maakt met een spons en zo de overgangen probeert te "dwingen" beter in elkaar over te laten lopen?
    dus: met natte spons over de grensgebieden van de kleuren wrijft net zolang dat de kleuren netjes in elkaar oplossen? valt te proberen, toch?
    ( dus cirkels maken, bedoel ik eigenlijk )

    succes en groeten Pasqual.

  2. #22

    Standaard

    Klopt, heb ik op een eerder stukje al wel geprobeerd. Het spul blijft wateroplosbaar en ten dele verplaatsbaar. Moeilijkheid is dan dat als je met een lapje met alleen maar water er overheen gaat, je 'n deel van de kleur weer opsopt. En tegelijk moet je uitkijken dat je niet een te grote vlek van dezelfde mengkleur krijgt.

    Het zal uiteindelijk wel net zoveel ervaring en gevoel vergen als spuiten van een burst
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Music

    toch vindt ik dat je al een heel eind op weg bent als ik de foto's bekijk. zeker als je nagaat dat dit je eerste experiment is met sunburst. vooral onderin de overgang van geel naar rood ziet er al goed uit ( derde foto ).
    volgens mij komt dit wel goed.

    misschien moet je proberen om de lichtere kleur naar de donkere kleur te "dwingen". dus: van geel naar rood en van rood naar bruin, etc....
    ik ga deze volgen want dit is erg interessant! hier gaan meer mensen van leren als het je lukt.

    groeten Pasqual.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik kan fout zijn maar ik dacht dat de donkerste kleur bij een sunburst op de top heel donkerbruin moet zijn ipv zwart

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    misschien is je dye te sterk en kun je beter verdunnen met water.

    ik weet het verschil niet tussen maple en ceder in hardheid maar misschien zit je gewoon met die eerste laag water toch nog te droog.

    maar ook ik vond het een hele toer om er wat van te maken tis gewoon niet makkelijk

  6. #26

    Standaard

    Donkerbruin is idd wel de standaard om naar toe te faden, als ik afga op wat ik er zo over gevonden heb. Ik heb nu blauw, rood, geel en zwart; dat zou een aantal bruinen moeten kunnen opleveren; ik zal m'n eerdere proefje ook uploaden, daar zie je dat 'n beetje.

    Ik wilde sowieso naar de rand toe heel donker gaan zodat de zijkant helemaal of bijna, in ieder geval dekkend, zwart kan worden; vooral omdat ik maar een gezaagde zijkant heb, niet gebogen.
    Maar als de zijkant een zweem van blauw of paars heeft, lijkt me dat ook niet onesthetisch; zelfs groen zou kunnen. Als de overgangen maar vloeien, zie ik wel bij welk zwart ik uitkom.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  7. #27

    Standaard Eerste proefsessie met waterbeits

    Dit waren eerder deze week de eerste beitspogingen op het ceder; eerst met zwart en blauw en dan weer afschuren voor de nerf, dan met geel en rood. Naderhand nog weer her en der geschuurd om het effect daarvan te zien:







    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  8. #28

    Standaard

    Dit plaatje past niet in de vorige post:

    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    vind deze heel goed gelukt


    geen kritiek maar werk je soms met dotjes keuken papier?
    zo ja dan zit daarin misschien je probleem

    zelf maakte ik van stukje t shirt met daarin een pluk watten een poets dot die ik eerst doopte in water en dan een klein tipje in de dye

    door het water in het katoen heb je meer poets vloeistof als het ware

  10. #30

    Standaard

    Klopt, die eerste test heb ik met keukenpapier gedaan; bij de tweede ben ik op katoen overgestapt. Ik zal de combinatie met watten ook proberen.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top