Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2003
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    449

    Standaard Toneport UX-1 vraag (geluidsniveaus)

    Ik heb de Toneport UX-1 gekocht, aangesloten. De UX-1 heb ik ingesteld als de geluidskaart. Ik krijg geluid via mijn pc-speakers.
    Wat mij nu opvalt is dat de volume van de microfoon (mic-gain) voluit moet om hoorbaar te zijn.
    Het gitaarniveau krijg ik wel goed hoorbaar, maar ook dan moeten de speakers vol op en staan.
    Op de computer staan alle volume-niveaus vol open. Toneport line-out volume staat vol open.

    Dit maakt opnemen vervelend want het inkomend niveau is laag. Als ik dat afspeel moet ik de pc-speakers ook weer ver open zetten.
    Dit lijkt me toch niet de bedoeling.
    Graag advies. Ik heb al gezocht maar nog niet kunnen vinden.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2004
    Locatie
    Delft
    Berichten
    2.198

    Standaard

    Gebruik je het bijgeleverde Gearbox uberhaubt wel?


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2003
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    449

    Standaard

    ja zeker! Ook daar heb ik alle geluidsvolumes gecontroleerd. Er is zelfs een functie in Gearbox waarin de microfoon +18db "geboost" wordt, maar dat helpt onvoldoende.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2004
    Locatie
    Delft
    Berichten
    2.198

    Standaard

    Okee, hier misschien een paar stomme vragen:
    - hoe staat de output op je Toneport kastje? Die draaiknop?
    - heb je geen fantoom-mic?


  5. #5

    Standaard

    tot -hoeveel db gaat die micro ingan in gearbox ?

    denk dat het probleem is dat je computers speakers niet luid genoeg gaan om boven je stem uit te kopen als je in de micro zingt

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2004
    Locatie
    Delft
    Berichten
    2.198

    Standaard

    The hell? Dat heeft er toch niks mee te maken. De Mic ingang is gewoon Mic-signaal. De toneport levert een line-signaal als uitgang, welke versterkt moet worden.

    Nog een vraagje: Je hebt je speakers toch wel op je Toneport aangesloten?


  7. #7

    Standaard

    heeft er alles mee te maken, hij zegt dat ook dat de pc speakers vol open moeten staan om de gitaar te horen, da's toch een teken dat het aan die speakers ligt, en niet aan de toneport.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2003
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    449

    Standaard

    Ik heb de toneport als geluidskaart geselecteerd, de speakers staan aan de toneport gekoppeld. (via de analog out)

    De speakers zijn een Logitech Z4 setje, pas nieuw. Alle andere geluiden gaan hard (zoals het hoort), alleen het geluid wat door microfoon en gitaar gaat (via Gearbox) komt er m.i. zachtjes door.
    De outputknop op de toneport staan vol open. (de microfoon gain knop staat ook vol open).
    Er is geen sprake van fantoom-voeding (zit niet op de UX-1), en ik heb een dynamische mic aangesloten, shure sm58.
    Alle volume-outputs in de gearbox staan voluit.
    Drivers zijn up-to-date.
    Oh ja, de output level meters in de Gearbox slaan vrijwel helemaal uit, bijna in rood.

  9. #9

    Standaard

    Jah, ik heb hier soms ook wel last van, gebruik ook de UX-1... Maar ik hoef opzich mijn speakers ook weer niet héél hard te doen, maar ik snap wat je bedoelt... Kheb em nog niet zo lang dus zou ook graag willen weten wat een optie is. Nogmaals, ik heb er volgens mij niet zoveel last van dan jij, als ik dat zo hoor..

    Jelmer.

  10. #10

    Standaard

    ik heb hier totaal geen last van, staat je monitorvolume in gearbox wel vol open ?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top