Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    2.254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RonnyV
    Ook wil ik de elementen vervangen, om nog dichter bij een Fender geluid te komen (volgens mij zitten er nu kinman elementen in, maar ik weet het niet zeker).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RonnyV
    Het geluid van mn nep fender is op dit moment eigenlijk al erg goed. Dus ik zal eens kijken wat erin zit. Hij is van het merk Dylon (is overgenomen door Aria) en hij is zo'n 16 jaar oud. Als er idd echt kinmann pcikups inzitten zoals ik dacht, dan doe ik daar waarschijnlijk niks aan...
    hij komt namelijk redelijk dicht bij het geluid van Hank B marvin (the shadows) en dat is wel ongeveer het geluid wat ik moet hebben.
    beetje vreemd, je wil eerst je pickups vervangen, maar als je hoort dat het best goeie pickups zijn klinken ze opeens weer prima..? tussen de oortjes zeg ik dan

    kinman maakt een marvin-setje, dus zou goed kunnen btw
    fenders stuiteren, gibsons breken

    stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    Aalst-waalre
    Berichten
    243

    Standaard

    i know... maar misschien dat er minder ruis opzit dan... ze klinken namelijk imo best wel ok... maar misschien ben ik de wel de enige die dat vind en kan het gewoon een stuk beter... vandaar.

    thanx 4 the tip!

    Gear: Fender Road worn player HSS / Squier vintage modified strat / Yamaha Pacifica 112j / Dylon (aria) Strat / Yamaha APX300 acoustic / Richwood Bass / Bugera 333XL / Fender FM212 / Boss GT-10

  3. #13
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RonnyV
    i know... maar misschien dat er minder ruis opzit dan... ze klinken namelijk imo best wel ok... maar misschien ben ik de wel de enige die dat vind en kan het gewoon een stuk beter... vandaar.

    thanx 4 the tip!
    Wat ik al dacht wordt bevestigd. Je weet gewoon niet wat je wilt en dan gaan je dingen veranderen om het veranderen en niet voor het resultaat. Hou je geld lekker in je zak en ga eerst eens uitzoeken wat je wilt.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RonnyV
    Ik denk dat deze een redelijk normale grote heeft, want die is volgens mij hetzelfde als van mn yamaha strat. Ik zal e.e.a eens opmeten.

    Het geluid van mn nep fender is op dit moment eigenlijk al erg goed. Dus ik zal eens kijken wat erin zit. Hij is van het merk Dylon (is overgenomen door Aria) en hij is zo'n 16 jaar oud. Als er idd echt kinmann pcikups inzitten zoals ik dacht, dan doe ik daar waarschijnlijk niks aan...
    hij komt namelijk redelijk dicht bij het geluid van Hank B marvin (the shadows) en dat is wel ongeveer het geluid wat ik moet hebben.
    Als er Kinmans in zitten laat je ze zitten? Oftewel het zit tussen je oren..
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    Aalst-waalre
    Berichten
    243

    Standaard

    Ja jullie hebben ook gelijk ;-)
    Als er idd kinmans inzitten laat ik ze zeker zitten, want goed is goed...

    Dan hoeft er alleen nogmaar een nieuwe tremolo in, en die kosten maar iets van 70 euro, en dan is het weer een goeie

    Gear: Fender Road worn player HSS / Squier vintage modified strat / Yamaha Pacifica 112j / Dylon (aria) Strat / Yamaha APX300 acoustic / Richwood Bass / Bugera 333XL / Fender FM212 / Boss GT-10

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RonnyV
    Ja jullie hebben ook gelijk ;-)
    Als er idd kinmans inzitten laat ik ze zeker zitten, want goed is goed...

    Dan hoeft er alleen nogmaar een nieuwe tremolo in, en die kosten maar iets van 70 euro, en dan is het weer een goeie
    Je hoeft helemaal niet zoveel uit te geven voor een deftige tremelo:
    de Diego waar GG al over sprak kost bij Tonefactory €42 en een Wilkinson VS-50 kost ook maar iets van een €44 en beide zijn meer dan degelijke tremelo's
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    Aalst-waalre
    Berichten
    243

    Standaard

    ooh dan... dan ga ik daar zeker ff checken! thanx!

    Gear: Fender Road worn player HSS / Squier vintage modified strat / Yamaha Pacifica 112j / Dylon (aria) Strat / Yamaha APX300 acoustic / Richwood Bass / Bugera 333XL / Fender FM212 / Boss GT-10

  8. #18
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RonnyV
    ooh dan... dan ga ik daar zeker ff checken! thanx!
    Kijk wel ff goed naar de spacing!

    Qat betreft je elementen, wacht daar ff mee, want de brug veranderd je geluid ietsjes. Je krijgt een iets meer sprankelend hoog door het aluminium blok is mijn ervaring (3 Diego's gehad op 4 strats).

    Vergeet ook niet dat als je elementen oke zijn, of redelijk in de buurt van oke (wat ik vermoed, anders had je wel kunnen omschrijven wat er mis mee is) je ze nog verder kan finetunen voor nog geen euro.

    Bijv. *treblebleedcap op je volumepot,
    *een tonepot verplaatsen/verwijderen/loskoppelen,
    *andere condensatorwaarde aan je tonepot,
    *stukje blik, staal (ff verschillende materialen en diktes uitesten) onder het brugelement plakken
    *shielden met alutape
    *andere waarde van pots (paar eurootjes en een groot verschil)

    en zo zijn er nog 100den manieren om iets aan je geluid aan te passen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top