Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1

    Angry Attentie!!! gestolen Mesa Boogie / TC electronics apparatuur!

    Vandaag 22-09-2008 is helaas alle gitaar rack apparatuur van mijn kameraad gestolen in Nijverdal (Ov). Ze hadden net een nieuwe oefenruimte die kort na een optreden van de band dit weekend werd bezocht door dieven die tevens in meerdere panden hebben ingebroken. Waarschijnlijk zijn het dus zelf geen muzikanten.

    Het betreft de volgende apparatuur:
    1x Mesa/Boogie 19” gitaarversterker rectifier, 2x 100 Watt, serienr. 210-309 (nieuw)
    1x Mesa/Boogie Triaxis voorversterker, serienr. T-8902 (nieuw)
    1x Effect processor TC Electronic G-Force, serienr. 1402167
    1x Effect processor TC Electronic G-Major, serienr. 3416921
    1x Marshall voorversterker JMP 1, serienr. 200871
    1x Soldano II voorversterker, serienr………….
    Dit alles ingebouwd in 2x 19” SKB koffers
    2x Boxen Marshall 4x12" 1960 JCM 900

    Het betreft dus heel veel geld en alles is vanwege de switch naar een andere oefenruimte ook niet verzekerd. Als er niets gebeurt is hij alles kwijt.

    Ik heb daarom het volgende verzoek: Zou iedereen ons willen helpen en verdachte apparatuur melden of controleren op serienummers en mij een PM willen sturen of mijn vriend willen bellen op 06-25265399? Alles is inmiddels ook doorgegeven aan de politie.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    222

    Standaard

    Ik woon in almelo dus als ik iets hoor of zie laat ik wat van me horen. Wat een domper zeg sommige spul nog net nieuw echt belachelijk dat iemand dit al kan doen.
    Gitaarproject Les Paul Bigsby:
    -Topic
    -Site

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Vught
    Berichten
    2.339

    Standaard

    Valt er echt niks met de verzekering te regelen dan?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2001
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    1.230

    Standaard

    Zwolle houdt ook zijn ogen open, een Triaxis en een 19" Recto eindtrap zijn apparaten die je niet zo snel tegenkomt.
    __________________________________________________ __________________________

  5. #5

    Standaard

    Enorm bedankt voor jullie support! Met een beetje mazzel komen de dieven van een koude kermis thuis door onnadenkend het spul op de markt te brengen. En op deze manier kunnen wij muzikanten elkaar misschien toch een beetje beschermen. Het kan tenslotte iedereen overkomen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2007
    Locatie
    Boxmeer Rock City
    Berichten
    3.482

    Standaard

    Klotezooi, baal ik altijd van als ik zoiets lees!
    Hoop dat jullie je spullen gauw terug vinden!
    Pas als je een paard hebt gezien kun je om een ezel lachen. Frank Sinatra

  7. #7

    Standaard

    Wat een klote streek!!! Ik ben heel vredelievend maar dat soort lui mogen van mij toch echt voor de bumper van een auto terecht komen. Inderdaad MP in de gaten houden, maar ik ben bang dat ze dit niet in Nederland gaan slijten...
    Was de oefenruimte zelf gebouwd? Of in een gebouw die oefenruimtes verhuurt (zo ja dan zou ik zoiezo nooit m'n spul laten staan).
    Ik vind het namelijk wel opvallend dat er net een switch is gemaakt van ruimte en het dan gelijk wordt gestolen, dan zou je denken dat de daders die maat van je kennen of heel goed in de gaten hebben gehouden.
    www.icaros.nl

  8. #8

    Standaard

    Gezien het feit dat er in meerdere panden tegelijkertijd is ingebroken, verwacht ik niet dat ze specifiek op deze apparatuur uit waren. Het lijkt dus pure pech dat deze spullen in een nieuw pand stonden.

  9. #9

    Standaard

    Volgens mij moeten de eigenaren van dat pand een inboedelverzekering hebben. Ik neem ook aan dat je kameraad een contract heeft voor die opslag en daar moet die oefenruimte zijn verantwoordelijkheid in nemen. Je betaalt natuurlijk niet voor een opslag om dan zelf voor de kosten bij verlies of brand ofzo op te moeten draaien.

    Ik zou toch langs een rechtsbijstandsbureau gaan om info in te winnen.

    Heel veel succes, want dit gun je niemand.
    Axes:
    PRS Tremonti SE/Ibanez SA120/VIG Eruption /Tanglewood TW28

    Amp:
    Randall RG75 G3/Blackstar HT5 halfstack/Epiphone valve jr

    Effects:
    Boss ME20/Boss micro BR/Line 6 Pocketpod

    Pedalboard(pedaltrain):
    Hardwire Tuner-->Crybaby Wah-->Vox Satchurator-->Ibanez TS7-->EHX Electric mistress--> Boss MT2

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Een inboedelverzekering is niet verplicht. En zover de verhuurder er eentje heeft, zal het voor hem lastig zijn om op voorhand de verzekerde waarde van de inboedel vast te stellen en te verzekeren. Hij weet op voorhand niet wat de waarde van de ingebrachte apparatuur zal zijn. Ik vrees dat zijn dekking niet verder gaat dan de brand/opstal/glasverzekering.
    Ga maar na wat een dedicated instrument/appratuur verzekering kost voor een particulier, laat staan voor een verhuurder van oefenruimtes.
    Los van de aanvullende eisen die een verzekering kan stellen qua inbraakpreventieve maatregelen etcetera.
    Indien de band een gebruikers/huurcontract heeft getekend, dan zal daar als het goed is een clausule in staan omtrent dit soort zaken. Zoniet, dan valt het gewoon onder eigen risico.
    Triest maar waar, dit soort afspraken worden meestal gemaakt in het kader van "goede trouw" en "het komt wel goed", terwijl vrijwel niemand van de betrokken partijen zich verdiept in de feitelijke situatie qua aansprakelijkheid, dekking en dergeljke.

    Neemt niet weg dat ik finaal uit mijn vel zou springen als mij door het rapalje een Mesa/Soldano setje afhandig zou worden gemaakt.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 24 september 2008 om 21:47

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top