Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: Pedalboard Zelfbouw

  1. #1

    Effect ! Pedalboard Zelfbouw

    Hallo allemaal,

    op een mooie zondagmiddag kwam ik op het idee om eens een Pedalboard te maken..
    Op het moment het ik alleen een wah, tuner en multi-effect. Maar aangezien ik een nieuwe gitaar ga aanschaffen met daarbij nieuwe pedaaltjes, dacht ik.. Laat ik mijn pedalboardje alvast maken. Ik heb al heel wat gekeken op dit forum voor ideeen.

    Goed, ik ben dus als een speer naar Gamma gegaan om daar wat hout, balken en lijm te halen.

    Ik heb eerst wat schetsen gemaakt, en alles opgemeten. Ik ben daarna gelijk flink gaan zagen en schuren.
    Hierna kon ik direct alles op elkaar schroeven, zoals hieronder:



    klaar met schroeven:



    Stukken vloerbedekking op maat snijden en met bisonkit vastplakken:



    Resultaat!: (komt binnenkort meer bij!)





    Ik ben van plan om op korte termijn meerdere pedalen en een Powersupply aan te schaffen. Want mijn pedalboard is een beetje leeg zo :P

    Heeft iemand ideeen voor een goede Powersupply? Die daisy chain vind ik maar niks ,ik zoek een kastje met 5 of 7x 9v output. Iemand goede ervaringen met een bepaald merk/type??

    Grt, Martijn.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door avenue
    Hallo allemaal,

    op een mooie zondagmiddag kwam ik op het idee om eens een Pedalboard te maken..
    Op het moment het ik alleen een wah, tuner en multi-effect. Maar aangezien ik een nieuwe gitaar ga aanschaffen met daarbij nieuwe pedaaltjes, dacht ik.. Laat ik mijn pedalboardje alvast maken. Ik heb al heel wat gekeken op dit forum voor ideeen.

    Goed, ik ben dus als een speer naar Gamma gegaan om daar wat hout, balken en lijm te halen.

    Ik heb eerst wat schetsen gemaakt, en alles opgemeten. Ik ben daarna gelijk flink gaan zagen en schuren.
    Hierna kon ik direct alles op elkaar schroeven, zoals hieronder:



    klaar met schroeven:



    Stukken vloerbedekking op maat snijden en met bisonkit vastplakken:



    Resultaat!: (komt binnenkort meer bij!)





    Ik ben van plan om op korte termijn meerdere pedalen en een Powersupply aan te schaffen. Want mijn pedalboard is een beetje leeg zo :P

    Heeft iemand ideeen voor een goede Powersupply? Die daisy chain vind ik maar niks ,ik zoek een kastje met 5 of 7x 9v output. Iemand goede ervaringen met een bepaald merk/type??

    Grt, Martijn.
    of je het wat vind of niet, een one-spot met daisychain is wel een van de meest krachtige voedingen die er te krijgen zijn momenteel.... daarbij niet erg duur.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  3. #3

    Smile

    Jaa, dat is inderdaad wel zo, maar zo'n kastje vind ik er wel geinig uit zien :P
    Ik ga eens even goed orriënteren
    want ik heb natuurlijk ook een verhoging, dus dat is denk ik niet echt makkelijk met een 1spot-daisy chain?.
    Laatst gewijzigd door avenue; 21 september 2008 om 20:03

  4. #4

    Standaard

    Waarom zou dat niet handig zijn? Je kan dan mooi de adapter onder die verhoging wegwerken, en die daisychain door de zijkant doen... ff paar gaatjes boren waar het doorheen kan natuurlijk... dan ben je een hele pleur snoertjes qua wegwerken kwijt.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2005
    Locatie
    A, A
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Maar ik heb zo het idee dat die verhoging net niet hoog genoeg is voor een stekkerdoos + onespot. Dan zou een iets als zo'n DC BRICK wel zo mooi zijn als dat toch al de voorkeur heeft van de TS.


    Hoewel, misschien zou op z'n zijkant een onespot wel passen onder de verhoging.
    Band: View for a Day (alternatieve poprock, eigen werk)
    KLIK: Site, facebook, twitter, youtube

  6. #6

    Standaard

    Een stekkerdoos met een onespot past er inderdaad niet rechtop in, schuin denk ik wel. Ik ga dit weekend even kijken bij feedback en maxguitarstore. Daar vind ik vast wel iets leuks

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2002
    Berichten
    6.051

    Standaard

    komt er ook nog iets van een koffer omheen voor vervoer?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    WIEËRT
    Berichten
    810

    Standaard

    De "balken" voor de verhoging zijn i.m.o. wel zwaar uitgevoerd.(+/- 4 x 7 cm als ik het goed zie)
    Zoals ze hier zeggen "Daar kan een koe aan turnen"
    Je had ook hetzelfde materiaal als de bodem rechtop kunnen zetten.
    Is het gelijk weer lichter van gewicht.
    Dan had je ook onder je verhoging meer ruimte om eventuele kabel spagetti weg te werken.
    Enne.......
    Zelfde klassieke fout zoals zovelen hier waaronder ook ik:
    Eerst maken en dan pas je effecten en randapp. aanschaffen.
    (gaf bij mij altijd een hoop geg**** en een heleboel andere korte woorden)
    Maar verder altijd "HULDE" aan iemand die zelf aan de hobby gaat.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door avenue
    Heeft iemand ideeen voor een goede Powersupply? Die daisy chain vind ik maar niks ,ik zoek een kastje met 5 of 7x 9v output. Iemand goede ervaringen met een bepaald merk/type??
    Als je niet te veel gelld uit wil geven zou ik voor de Harley Benton Powerplant gaan...

  10. #10

    Standaard

    als je die harley benton neemt, hou dan wel rekening met de hoeveel Ma's die je nodig hebt en gaat gebruiken.

    ik zou toch voor de one spot gaan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top