Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 44 van 44

Discussie: Hout

  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robrock Bekijk bericht
    +1 kim wilson
    attack, klankkleur en sustain worden in hoge mate bijgedragen door de gekozen houtsoorten en de bouwwijze. De elementen hebben een bijdrage maar dit wordt door een heleboel mensen niet herkend. Zie ook het stuk op de homepage van gitaarnet van Rikkers gitaarbouw.

    Quote:Wij repareren veel gitaren en ontmoeten dus ook veel mensen die erg blij zijn met hun goedkope elementjes. En dat is natuurlijk prima. En soms is het inderdaad zo dat zo'n pickup het verrassend goed doet op bepaalde gitaren. Maar als wij veel arbeid steken in het maken van een mooi instrument zullen we niet snel een goedkope pickup erop schroeven, en daar zijn natuurlijk hele goede redenen voor unquote

    Ik ben van mening dat een "slecht"gebouwde gitaar van mindere houtsoorten niet echt zomaar opgewaardeerd kan worden met goede elementen zoals Yoshida stelt. Uiteindelijk zal alles op elkaar afgestemd moeten zijn en is het eindproduct een som van alle componenten.

    Terug naar je vraag esdoorn is te zwaar voor een hele body, zou ik niet doen, essen is een goede keus en redelijk betaalbaar. Kies wel hout wat goed gedroogd is. Succes
    m.v.g.
    Rob
    Je hebt niet veel berichten, maar wat je zegt is raak. Complimenten en excuses.
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    sommige dingen zijn erg logisch: elementen versterken de resonantie die een gitaar geeft tegen/in het hout. Als dat hout crap is, dan is het niet alleen zo dat de klank niet verbetert door er betere pups op te zetten, het is zelfs goed mogelijk dat de klank nog slechter wordt want goede pups hebben in prinicpe betere specs inzake natuurlijke klankversterking. Dus de crapsound wordt alleen maar in de verf gezet ...

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    sommige dingen zijn erg logisch: elementen versterken de resonantie die een gitaar geeft tegen/in het hout. Als dat hout crap is, dan is het niet alleen zo dat de klank niet verbetert door er betere pups op te zetten, het is zelfs goed mogelijk dat de klank nog slechter wordt want goede pups hebben in prinicpe betere specs inzake natuurlijke klankversterking. Dus de crapsound wordt alleen maar in de verf gezet ...
    haha lol, net zoals je met de juiste potmeters en condensatoren de goede kwaliteiten van het hout benadrukt. Ik heb me door mijn gitaarleraar laten zeggen dat dat neerkomt op mierenneuken, maar als je gitaar echt persoonlijk is kan je het niet nauw genoeg nemen.

    Ik leer met de week meer bedankt
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yoshida Bekijk bericht
    haha lol, net zoals je met de juiste potmeters en condensatoren de goede kwaliteiten van het hout benadrukt. Ik heb me door mijn gitaarleraar laten zeggen dat dat neerkomt op mierenneuken, maar als je gitaar echt persoonlijk is kan je het niet nauw genoeg nemen.

    Ik leer met de week meer bedankt
    voor een gedeelte is het ook mierenneuken.
    want we hebben het nu over 1 deel van het hele geluids signaal.
    alles wat er na de gitaar komt is minstens zo belangrijk of zelf heel bepalend.
    kabel bijvoorbeeld, pracht gitaar, pracht amp en 6 euro gitaar snoer is vragen om telleurstelling.
    als 1 van die drie genoemde niet in verhouding is krijg je gewoon niet alles eruit wat er inzit.

    aan de andere kant is dat waar nu veel geld voor betaald word, vintage guitars ,niet altijd alles wat geproduceerd is ook zo kritisch geproduceerd als waar we nu wel op letten.
    hendrix had een strat een versterker , wat trapbakjes en kabel en deed daar zijn 'ding' mee.
    waarschijnlijk zouden velen die nu van alles uitpluizen om 'de sound' te krijgen als ze de keuze hadden die keuzes niet bewust maken als ze niet wisten wat hij gebruikte en wat daar de specs van waren.
    (hoop dat ik een beetje begrijpelijk hier zit te typen)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top