Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    hoe leuk het ook zou zijn per ongeluk een dure dame opgepikt te hebben, ik geloof toch meer in de oostkant van de duits-duitse verhaal. geen merken binnen of buiten, en de bindings op de body en de mooie afwerking aan de binnenkant van de f-sleutels (die als 2 druppels lijken op de f gaten van wietse z'n ratjetoe jazzbak, en niet op de f gaten op de foto die je post) doen vermoeden dat de body niet is kaalgeschuurd.

    Maar ik ben er wel ontzettend blij mee, ze is op wat barstende lak en een klein krasje in de lak na, nog als nieuw!

    De geposte gitaar heeft ook mooie inlays, de mijne zijn van hetzelfde materiaal als de bindings, en lopen er in door (en heeft ook nog een blok op de derde positie!)

    Ze mag echt wel blijven voorlopig, als mn hand weer een beetje soepeler buigt (zat een glasscherf van onbekende afkomst in) ga ik er eens echt heftig een avondje nonstop mee spelen ipv af en toe een kwartiertje

  2. #12

    Standaard

    een mooie oostblokker, geen halspen zeker, en er mist één fretje, dat is heel typerend voor zulke oude jazzbakken.
    deze lijkt mij origineel en beslist niet kaalgeschuurd, de kop is ook sprekend die van mijn ratjetoe met die offset tuners, leuk ding en als hij nu ook nog goed speelt en klinkt dan is het helemaal mooi.
    zit er onderop de hiel ook een vreemd metalen knopje/plaatje?
    heeft die van mij wel er staat iets in maar dat is voor mij onleesbaar.
    inderdaad waarschijnlijk iets uit de migma groep, die maakten in de DDR bijna alle daar verkrijgbare gitaren, en waren vergeleken bij het russische en poolse spul dat er ook te koop was echt toppers.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Precies: Oostduits, een genossegitarre - die overigens vrijwel uitsluitend gemaakt werden voor de export naar het westen, want in het oostblok had men officieel geen behoefte aan instrumenten die bedoeld waren om verderfelijke kapitalistische muziek mee te maken..

    Framus is het zeker niet, Hopf evenmin. En absoluut geen Hoyer! Ik herken een Hoyer als ik er een zie..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse
    een mooie oostblokker, geen halspen zeker, en er mist één fretje, dat is heel typerend voor zulke oude jazzbakken.
    deze lijkt mij origineel en beslist niet kaalgeschuurd, de kop is ook sprekend die van mijn ratjetoe met die offset tuners, leuk ding en als hij nu ook nog goed speelt en klinkt dan is het helemaal mooi.
    zit er onderop de hiel ook een vreemd metalen knopje/plaatje?
    heeft die van mij wel er staat iets in maar dat is voor mij onleesbaar.
    inderdaad waarschijnlijk iets uit de migma groep, die maakten in de DDR bijna alle daar verkrijgbare gitaren, en waren vergeleken bij het russische en poolse spul dat er ook te koop was echt toppers.
    verrek! geen metalen knopje onderop de hiel, heeft er waarschijnlijk wel gezeten maar is mooi opgevuld en zwart geverfd. Dat was me nog niet eens opgevallen, zag er gewoon uit als een lelijk plekje in de verf.

    Nogmaals, ik ben er erg blij mee!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Thumbs up

    Leuke vondst Budje, veel plezier ermee!!

    Hoe krijgt een mens trouwens een stuk glas in zijn hand zonder het in de gaten te hebben?
    Een dikke streep is ook een lijn.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door --=HANS=--
    Leuke vondst Budje, veel plezier ermee!!

    Hoe krijgt een mens trouwens een stuk glas in zijn hand zonder het in de gaten te hebben?

    ik kan je verzekeren, als ik dat wist zou ik het voorkomen!!!

    als ik nou nog zou drinken kon ik dat de schuld geven! maar aangezien glas lang in je lichaam kan blijven (las ik ergens) kan het best zijn dat het er al ff inzat. alleen op weg naar buiten deed t ineens verrekte zeer!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top