Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 15 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 145
  1. #31
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    mariakerke (gent)
    Berichten
    8.246

    Standaard

    James heeft ergens in een interview (voor DM uitkwam) gezegd dat ze er niet zouden bijzijn als het album gemixed werd. Ze hadden het volste vertrouwens in Greg Fidelman (of hoe heet die, ook die gozer van californication waar Rubin zo graag mee werkt ofzo)...
    Ze zouden de finale mix over de telefoon! gehoord hebben... Stom van Metallica en goed te begrijpen dat het dan niet als gewenst klinkt.
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

    http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

  2. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pol
    ben benieuwd hoe lang het wachten wordt op de remaster...
    de echte fans kopen dat toch, dus 2 x keer geld..

    misschien was dit zowiezo al het plan.
    Dat dacht ik ook al Het enige minpunt wat Metallica hieraan ondervind is dat het nu even niet meer gaat over de muziek maar alleen nog over de slechte productie. En eerlijk is eerlijk ik geef ons, mijzelf en de rest van de fans geen ongelijk! Ook ik heb de CD aangeschaft uit respect voor de muziek en de band, alleen zal ik deze niet meer afspelen alleen maar door de waardeloze na-productie. Er zijn mensen die veel meer geld hebben uitgegeven aan de speciale box, 5 LP en 2LP versie welke net zo slecht klinkt. Gelukkig zijn er betere opnames/mixen voorhanden (GHIII) waarbij de dynamiek meer behouden is gebleven en het luisteren weer plezierig maakt. En dat is uiteindelijk wel waar het om gaat, het luisterplezier. De Loudness of War komt echt niet bij de consument vandaan maar puur bij de platenlabels zelf welke dachten dat harder altijd beter is. Zij verpesten hun eigen publiek en doelgroep. Ik hoop echt dat ze hard zullen vallen dus ik geniet toch wel met volle teugen van de 'negatieve' publiciteit rond dit album.

    Dat sommigen (ook hier op dit forum) zich makkelijk hierbij neerleggen en zelfs mensen uit het vak durfen zeggen, geld is geld, klant is koning vind ik zo ongelofelijk zwak! Dit soort bedrijven mogen van mij echt op de schop en verdienen geen bestaansrecht! Als de 'kwaliteitsnorm' er niet meer toe doet loop dan ook niet te zagen over jouw kwaliteit van je zaak, spullen en opnames als uiteindelijk dit toch resulteert in een slecht eindproduct waar jij geen verantwoording voor wilt nemen.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Daarin ben ik het ook met je eens Lo. Kwaliteit zou voor geld moeten gaan, en dat gaat het ook voor veel mensen met liefde voor het vak. Maar er zijn altijd mensen die het niet kan schelen en geld boven alles stellen. Ik denk dat dat ook het geval is bij de loudness war: het gaat totaal niet om kwalteit, er moeten platen verkocht worden en veel ook.

    En als je, zonder het vooraf te weten, een opdracht van zo iemand aanneemt, dan zit je eraan vast. Dan moet je een zo goed mogelijk product maken van de crap die je aangeleverd krijgt. En 9 van de 10 keer kom je niet zomaar onder je overeenkomst uit... dan moet je de klus gewoon klaren ook al schaam je je voor het eindproduct. Zo zit de praktijk nu eenmaal in elkaar.
    -

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Liefde voor je vak is mooi, maar als je het niet kunt relativeren krijg je een maagzweer of erger. Ik geef zo'n engineer groot gelijk als-ie na vijf keer anders adviseren z'n schouders ophaalt en denkt "jij je zin". Morgen weer een kans om voor iemand anders iets te doen waar je wel trots op bent. Ik bedoel: het is niet alsof er mensen doodgaan als een plaat van vier boze miljonairs slecht wordt afgemixt he.

  5. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema
    Ik bedoel: het is niet alsof er mensen doodgaan als een plaat van vier boze miljonairs slecht wordt afgemixt he.
    De kunst van het relativeren, prachtige zin!
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  6. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema
    Liefde voor je vak is mooi, maar als je het niet kunt relativeren krijg je een maagzweer of erger. Ik geef zo'n engineer groot gelijk als-ie na vijf keer anders adviseren z'n schouders ophaalt en denkt "jij je zin". Morgen weer een kans om voor iemand anders iets te doen waar je wel trots op bent. Ik bedoel: het is niet alsof er mensen doodgaan als een plaat van vier boze miljonairs slecht wordt afgemixt he.
    Hier heb je wel gelijk in alleen neem dan wel je verantwoording en geef toe dat je het bewust verneukt hebt. En voor mij hoeven er niet eerst mensen dood te gaan om een dergelijk probleem aan de kaak te stellen.

    Daarnaast: hoge bomen vangen veel wind, al was het de nieuwe CD van Corry Konings geweest had je er niemand of weinig over gehoord Maar daar zit ook een beetje het wrange punt, ze hoeven het niet te doen voor het geld, de band Metallica is financieel binnen dus daarom snap ik niet dat ze dit eindproduct goedkeuren (per telefoon notabene!). Misschien heeft de drank, drugs en James H zijn gehoorbeschadiging wel hieraan bijgedragen, ze kunnen het eigelijk ook niet meer muzikaal beoordelen

  7. #37
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.729

    Standaard

    Maar als je een CD beter laat klinken verkoop je er meer en de meeste mensen horen het verschil echt niet als er 3dB meer dynamiek in zit en dan heb ik het over hardheid. Wat ze wel duidelijk zullen horen is dat hij beter klinkt en dat ze niet zo luistermoe worden.

    Wat die TV commercials betreft: dat moet wel heel erg dom volk zijn, nog dommer als een banaan. Iedereen die ik spreek zet als de commercial break komt onmiddelijk het geluid uit omdat ze gestoord worden van dat kabaal. Ja ik zeg met nadruk kabaal want je kunt het geen geluid meer noemen. En als dat de bedoeling is van de makers dan moeten dat wel de domste mensen van de planeet zijn.

    Je kent het wel, je zit naar een film te kijken en uitgerekend in een spannend en stil moment is het plotseling van het ene op het andere moment: BLA BLA BLA, COMMERCIAL BREAK.

    Heerlijk is dan, not.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    Wat die TV commercials betreft: dat moet wel heel erg dom volk zijn, nog dommer als een banaan. Iedereen die ik spreek zet als de commercial break komt onmiddelijk het geluid uit omdat ze gestoord worden van dat kabaal. Ja ik zeg met nadruk kabaal want je kunt het geen geluid meer noemen. En als dat de bedoeling is van de makers dan moeten dat wel de domste mensen van de planeet zijn.
    Weet je hoe dat gaat? Studio en reclamebureau maken een audiomix met gezonde dynamiek. Klant geeft akkoord. Uitzendkopieen worden gemaakt en aangeleverd en de klant krijgt een uitzendschema. 's Avonds zit de baas van de baas van de klant (een financiele man die maar weinig van reclame, geluid, techniek etc weet) thuis op de bank. Stil jongens, onze nieuwe reclame komt zo! En wat blijkt? Ons grappige, mooigeschoten filmpje lijkt toch wel iets minder luid dan die beukende ringtoneboer die er pal voor zat. Volgende dag mag de klant op het matje komen. Waarom die commercial TE zacht is opgenomen. Telefoontje naar bureau en studio: de commercial moet harder. Antwoord: hij is al op het maximum volume dat de STER accepteert, het is een kwestie van dynamiek etc. Reactie: dat kan niet want de directeur hoorde duidelijk dat-ie zachter was en het moet gewoon. Dan gaat de compressor dus uiteindelijk toch op standje plafond. Ik heb zulke klanten gelukkig niet (meer), maar ze zijn er zo veel.
    Het radio-equivalent is de klant die veertig seconden tekst in een commercial van 25 seconden wil proppen, zodat de commercial heel benauwd en onnatuurlijk wordt omdat alle adem en witjes eruit geknipt moeten.
    Laatst gewijzigd door EuroCinema; 17 september 2008 om 16:23

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    Maar als je een CD beter laat klinken verkoop je er meer en de meeste mensen horen het verschil echt niet als er 3dB meer dynamiek in zit en dan heb ik het over hardheid. Wat ze wel duidelijk zullen horen is dat hij beter klinkt en dat ze niet zo luistermoe worden.
    Ach, dan wordt het jouw commerciele inzicht versus dat van de platenmaatschappij van Metallica. Waarbij ik, met alle respect, en mij baserend op niets dan bijder imago, de maatschappij van Metallica voorlopig het voordeel van de twijfel gun.

    Je hebt de werking van de Apogee soft clip niet helemaal begrepen, Han, Dat is niet alleen maar een attenuation van 6 dB, het is een compressor die soft laat clippen, gemodelleerd naar hoe een tape in saturation dat doet. Er is in die zin niet veel verschil in resultaat tussen hoe het op jouw Studer gaat en hoe het op de Apogee gaat.
    Ga er rustig van uit dat als iets analoog kan, het ook digitaal kan, maar dan beter en goedkoper

  10. #40

    Standaard

    waarom zou je digitaal wel te hard binnensturen ? compressen & limiten kun je toch achteraf nog met plugins. als ik digitaal opneem wil ik gewoon een clean signaal.

    Ik zou nog geen interface willen waar zo'n softclipfunctie opzit, of het moet tenminste af te zetten zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top