Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 15 EersteEerste ... 5131415
Weergegeven resultaten: 141 t/m 145 van 145
  1. #141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Hoor jij snare dan???? Door de brei van compressie hoor ik nog nauwelijks snare eigenlijk. De hihat en bekkens beginnen compleet te oversturen en overheersen alles. Nou was het al een eentonig album wat mij betreft, maar het geluid maakt het helemaal tenenkrommend.
    Luister de link die Roman gaf. ALs je geen snare hoort ben je serieus doof. Letterlijk. WAT ZEG JE GUHLENN??? DOOF!!!!

    @Skanky: zo kan je over alles lekker simpel zijn natuurlijk. MAar een forum ontleent z;n bestaansrecht aan zeurders. Met z'n allen telkens zeggen who cares word eentonig...

  2. #142

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn

    @Skanky: zo kan je over alles lekker simpel zijn natuurlijk. MAar een forum ontleent z;n bestaansrecht aan zeurders. Met z'n allen telkens zeggen who cares word eentonig...
    Dan mag ik toch ook wel op de zeurders zeuren

  3. #143

    Standaard

    De grap is dat er nu wel veel over het album wordt gepraat, dus veel in't nieuws.

    overigens is de GH3 versie dan weer erg laag in volume, daar mist wellicht weer het masteringprocess.. maar de drums klinken iig niet meer als karton en de gitaren klinken weer als gitaren ipv stofzuigers. Heerlijk toch!
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

  4. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Dat klopt. Dat hele re-master gebeuren is eigenlijk belachelijk. Je mag aannemen dat in de studio al werk naar eer en geweten wordt afgeleverd, dan is het wat zuur dat er daarna een klootviool je hele werkje aan gort comprimeert.
    Mastering is meer dan een compressor over de iendbus zetten Drap.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    @ Guhlenn: Het eerste wat mijn huisgenoot en ik gister bijna in koor zeiden was het horen/niet horen van de belachelijk slechte snaredrum, waar bijna alleen maar een soort 'bwoafh' te horen was en de hihat die echt alles overstemt. Het was op die manier ook een stuk beter te beoordelen dan middels een filmpje via YouTube met alle respect. Het is overigens ook niet zo vreemd hoor. Bij veel compressie worden de zachte tonen harder en vice versa, dus een snaredrum zal niet meer pieken.
    Yup, maar het gaat me dus om de clip. Ik vermoed dat die anders is gemixt. en tv speakers zijn niet beter dan youtube. Bedankt dat je even uitlegt wat compressie doet trouwens.

  5. #145

    Standaard

    haha, eikelbijtertje
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top