Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: Acme TraceArt

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard Acme TraceArt

    TraceArt vind ik een handig programma'tje, voor mensen die aan de slag willen met een exotisch gitaarvorm, waarvan er geen plannen bestaan. Dit programma zet JPEG-bestanden om naar dwg- of dxf-bestanden. (de contouren)
    Nadelen : de gratis versie kliedert het omgezette bestand vol met het TraceArt-logo, maar dat kan je verwijderen, het omzetten gebeurt nogal ruw: o.a. de straplocks en de tuners worden ook meegenomen naar de cad-tekening en je bent een paar minuten bezig om een mooie tekening te krijgen. Ook schaduwen worden beschouwd als een deel van het object dat moet worden overgezet, dus als je een jpeg van een Guild Jet Star of Thunderbird (ik zeg maar iets) wil laten overzetten naar een cad-bestand, best een afbeelding gebruiken zonder schaduw of zetels of wat dan ook.
    Ook het herschalen moet je natuurlijk zelf doen.
    Ik weet niet of het voor jullie handig is, maar ik wou het gewoon effe laten weten
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  2. #2

    Standaard

    Probeer deze ook eens: http://vectormagic.com/ dit geeft soms betere resultaten dan bijvoorbeeld Illustrator.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top