Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: Epiphone of Ibanez

  1. #1

    Standaard Epiphone of Ibanez

    Terugkomend op mijn vraag van eerder deze week (dank voor de reacties) denk ik mijn keus te hebben beperkt tot (en er moet natuurlijk nog wel even gespeeld worden) tot de Epiphone (ES 335) DOT (waarschijnlijk EB maar maakt verder niet uit) of de Ibanez AK 95 DVS...

    Zijn er wat jullie betreft duidelijke voors en/of tegens voor beide of een van beide types?

    Thanx!

    Peet

    Edit: muziekvoorkeur gaat uit naar U2, Red Hot Chili Peppers, AC/DC, beetje Metallica, dat soort muziek. Is inderdaad wel even belangrijk voor de keuze...
    Laatst gewijzigd door retep52; 16 september 2008 om 10:57

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Een 335 achtige gitaar is echt lekker, maar die Epi dots die ik bespeeld heb vond ik niks.. Die Ibanezzen zijn erg lekker, maar wel anders en minder smoel.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    De epiphone dot heeft veel meer 'bite' en sustain dan de Ibanez AK serie, deze is namelijk full hollow en de Dot heeft een massieve balk in het midden lopen. Kort gezegd; wil je jazz dan pak je de AK en wil je Rock (&roll) pak je de Dot. De Epiphone Dot gitaren verschillen nog al eens in kwaliteit, dus wel eerst goed testen!
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Rock&Roll!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Eens. Die AK is een erg leuke jazzbak voor z'n geld, maar niet gemaakt voor meer heavy gitaarsounds. Je noemt ook bands met heel erg verschillende gitaarsounds en dan is een veelzijdige gitaar een slimme keuze. Een 335-model kan van jazz tot pop tot blues tot heavy rock, dus die zou ik je aanbevelen. Ik zou de Epi wel even vergelijken met betaalbare 335-achtige modellen van bijvoorbeeld Washburn en Ibanez. En als laatste tip: een (tweedehands) epi Sheraton (lijkt erg op 335) is niet erg duur en toch een stuk meer gitaar dan de meeste epi dot's.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    De Sheraton is denk ik een heel goede optie! Echt aanzienlijk beter dan een Dot.
    Zelf heb ik een Höfner Verythin CT en na de modificaties is dit echt een heel fijne gitaar!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  6. #6

    Standaard Ibanez / Sheraton

    335 achtig model van Ibanez is bijvoorbeeld Artcore AS 73? Of zit ik dan kwalitatief / mogelijkheden ver onder het nivo van bijvoorbeeld de Sheraton?

    Peet

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Smurfenland
    Berichten
    1.269

    Standaard

    waarom ga je niet gewoon testen? van de epi dot zou ik in ieder geval afblijven, en de kwestie sheraton-ibanez zou ik maken op een test gevalltje, volgens mij heb ik die 73 wel eens in mn handen gehad, maar vond de sheraton toch meer mijn ding

    gewoon testen!
    Said Hamlet to Ophelia,
    I'll draw a sketch of thee,
    What kind of pencil shall I use?
    2B or not 2B?

    Spike Milligan

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2007
    Locatie
    arnhem
    Berichten
    249

    Thumbs down

    ik vind het raar, dat iedereen epiphone dots afkeurd, ik heb er zelf een en deze speelt perfect. ik heb er al een stuk of 10 gespeel en gemiddeld waren ze gewoon prima hoor.
    als jij ze ze niet fijn vind hoef je je toch niet tezeggen van: daar zou ik vanaf blijven.

    er zijn natuurlijk wel wat mindere exemplaren in de markt, maar dat is bij elk merk
    guitar> overdrive>amp.
    simple: I like!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Wellicht zal het ook een smaak-kwestie zijn, maar ik vind die halzen echt vormeloos. Die ik bespeeld heb dan..
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Smurfenland
    Berichten
    1.269

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frisods
    ik vind het raar, dat iedereen epiphone dots afkeurd, ik heb er zelf een en deze speelt perfect. ik heb er al een stuk of 10 gespeel en gemiddeld waren ze gewoon prima hoor.
    als jij ze ze niet fijn vind hoef je je toch niet tezeggen van: daar zou ik vanaf blijven.

    er zijn natuurlijk wel wat mindere exemplaren in de markt, maar dat is bij elk merk
    het is toch volkomen logisch dat als IK ze niks vind, dat IK er dan vanaf zou blijven? waarom zou ik iets aanraken wat me totaal niet zint? heel fijn voor je dat je ze geweldig vindt, maar die mening deel ik niet en IK vind het prut, in tegendeel tot de sheraton
    Said Hamlet to Ophelia,
    I'll draw a sketch of thee,
    What kind of pencil shall I use?
    2B or not 2B?

    Spike Milligan

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top