Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1

    Standaard Welk Tremolo pedaal? Wat is zijn de grote verschillen?

    Hallo, Ik ben opzoek naar een Tremolo pedaal, maar er zijn er zo veel.. Ik heb zo al de T-Rex gezien, Voodoo Lab enz, maar die prijzen verschillen nogal tenopzichte van een Boss bijvoorbeeld. Zit hier ook erg veel verschil in? Of is het puur dat de duurdere pedalen True Bypas/ Handgebouwd en uit de Usa komen?

    Wat ik bijvoorbeeld dus een mooie sound vind is die van "Bang bang - Nancy sinatra" Klik HIER.

    Iemand nog tips?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Het verschil zit hem in de klank en instelmogelijkheden. Soms heb je alleen snelheid en diepte , soms ook vorm. Het ene pedaal is wat warmer van klank , net als een buizentremelo op betere versterkers. Het andere is een koude golf. Het is een kwestie van smaak. Sommige pedalen zijn true bypass en anderen kleuren je geluid sowieso.
    De enige die echt het verschil kan maken ben je zelf ,testen dus.
    Zelf heb ik de Dunlop tremelo. Warm van klank met veel instelmogelijkheden en gebouwd als een tank. Helaas niet goedkoop.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  3. #3

    Standaard

    Ben een beetje een tremolo-freak, dus heb er inmiddels heel wat versleten.

    Ooit begonnen met een DOD-tremolo. Deze kan echter niet heel snel, ruiste enorm en had nogal last van volume-drop zodra je hem aanzette…

    Daarna een Marshall Vibratrem. Lekker pedaal, maar hij ging juist harder als je hem aanzette..
    Helaas ook nogal wat tone-suck als hij uit stond.

    Toen een Peavey Delta blues gekocht, waar er gewoon eentje in de versterker zit (klinkt erg good).

    Inmiddels is dat mijn reserve versterker en heb ik voor mijn Matamp (die geen tremolo heeft) weer een pedaal gekocht.

    Een tremolo van Empress .

    Niet de goedkoopste, maar wel enorm veelzijdig. Tap tempo, schakelen van langszaam naar snel, verschillende golf-vorm, een tremolo met ritme patronen, etc…

    Erg goed geluid, true bypass… ik wil niets anders meer (op tremolo gebied)

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BasHermus
    Ben een beetje een tremolo-freak, dus heb er inmiddels heel wat versleten.

    Ooit begonnen met een DOD-tremolo. Deze kan echter niet heel snel, ruiste enorm en had nogal last van volume-drop zodra je hem aanzette…

    Daarna een Marshall Vibratrem. Lekker pedaal, maar hij ging juist harder als je hem aanzette..
    Helaas ook nogal wat tone-suck als hij uit stond.

    Toen een Peavey Delta blues gekocht, waar er gewoon eentje in de versterker zit (klinkt erg good).

    Inmiddels is dat mijn reserve versterker en heb ik voor mijn Matamp (die geen tremolo heeft) weer een pedaal gekocht.

    Een tremolo van Empress .

    Niet de goedkoopste, maar wel enorm veelzijdig. Tap tempo, schakelen van langszaam naar snel, verschillende golf-vorm, een tremolo met ritme patronen, etc…

    Erg goed geluid, true bypass… ik wil niets anders meer (op tremolo gebied)
    een tremolo met tap temp lijkt mij idd rezu handig.

    ik heb ook menig tremolo pedaal versleten (oa dunlop, danelectro,boss)

    momenteel bezit ik een tremulus lune en gebruik ik een line 6 mm4 voor mn tremolo sound, dit bevalt erg goed, al had n tap niet mistaan.

  5. #5

    Standaard

    Hoi,

    Heb zelf de Carl Martin Surf trem. Ben er erg tevreden mee, simpele bediening ,alleen snelheid en diepte, goeie sound, en hij ziet er nog 's cool uit!


    Jasper

  6. #6
    vinni
    Guest

    Standaard

    Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe en heb de volgende inmiddels getest / zelf gehad :

    - Voodoolab / gewoon goed
    - Empress / erg goed maar voor mij teveel knopjes
    - T-rex Tremster / Moah....beetje kil
    - EBS TremoLo / ook wat kil....wel erg stil
    - Mad Proffessor mellow yellow tremolo / Gaat niet echt diep...lijkt wel een vibrato
    - BYOC Tremolo / erg goed....alleen die schakelklik
    - Marshall Vibratrem / moah....niet slecht....maar geen top

    Ben er dus nog niet uit. Wellicht een Fulltone Supa-trem of the Tonefreak Mellow Tremolo.....of toch maar weer een Byoc tremolo.....

    Vinni

  7. #7

    Standaard

    Dankjewel allemaal.. Ik heb niet zo heel veel tijd om zelf naar een winkel te gaan die veel pedalen heeft, dus zit nu af en toe op youtube te kijken naar die demo's van Proguitar shop. Wat ik daar kan horen lijkt mij de voodoo Lab een erg vet pedaal, dus die zou ik ook graag willen testen, wel vandaag even naar de winkel geweest en daar kregen ze de T-Rex pedalen ook. Dus die kan ik binnenkort ook gaan testen.

    Op die T-Rex zit ook een Switch van Trem/Vibrato, maar vibrato is toch iets anders dan een vibe pedaal? Zoals de Fulltone Dejavibe/ Voodoo Lab Micro Vibe?

    Want ik zou ook nog eens een vibe pedaal willen, nadeel vind ik alleen dat deze zo vreselijk duur zijn..,

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Weert
    Berichten
    3.008

    Standaard

    Valt die schakelklik van die BYOC niet te verhelpen? Check het zelfbouw forum hier eens, de mannen daar kunnen je vast wel tips geven!
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

  9. #9
    vinni
    Guest

    Standaard

    ben al heel wat uurtjes kwijt geweest aan het verhelpen van die schakelklik. Maar niets heeft geholpen. Wellicht dat de switch kapot was....weet het niet.
    Pulldown resistors, alles opnieuw gesoldeerd....niets hielp.
    Heb je soms ook een BYOC Tremolo?

    Vibe :
    Goed en niet duur....de voodoolab....nog goedkoper en volgens een aantal kenners ook goed....de nieuwe Danelectro. zelf niet getest overigens

    Vinni

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aron Maiden
    Of is het puur dat de duurdere pedalen True Bypas/ Handgebouwd en uit de Usa komen?
    Definieer duurder TB en USA?

    http://www.dirk-hendrik.com/optotrem.html
    Neen dus.

    Schaamteloze spam weer afgelopen...
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top