Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 13 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 130
  1. #1

    Standaard JVM upgrade Mercury Magnetics trafo en choke

    Via DrTube heb ik een Mercury Magnetics uitgangstrafo (MAR JVM100-O) en een choke (MC-10H) besteld om m'n JVM te upgraden, hier wat foto's:



    De choke komt in de plaats van de weerstand R106



    Links de Mercury, rechts de originele uitgangstrafo. Zoek het verschil!!



    Hier de aansluitingen van de MM uitgangstrafo. Het gatenpatroon van de trafo was anders, dus er moest wat geveild worden!!



    Hij doet 't weer!!
    Links de MM choke, rechts de uitgangstrafo.

    Voordelen:
    -De versterker reageert beter op speeldynamiek.
    -Het mid (OD1 oranje)is helemaal geweldig, doet erg denken aan een Soldano Hot Rod.
    -Hij klink veel 'groter', doordat hij behoorlijk wat meer laag produceert, vooral in OD1 en OD2, bovendien is hij veel strakker in het laag, ook in het crunch-kanaal.
    -De lowend-thump bij palm-mutes is overweldigend.
    -Meer harmonische.

    Nadelen:
    -Uitgangstrafo paste niet, dus er moest geveild worden.
    -Boren in het chassis voor bevestiging en kabeldoorvoer choke.
    -Versterker is zwaarder geworden!!
    -Weg garantie!!

    Het is het me zeker waard geweest!!
    De impact op het geluid is net zo groot als dat je een ander soort speaker in je kasten monteert, alleen kan dit volgens mij nooit tegenvallen, een echte UPGRADE!!
    Amps: Soldano SLO 100, Marshall JCM800 2210 (1987)en JCM800 2203 (1981), Ceriatone 2555 (2010). Cabs: JCM800 G12T-75, V30. Gibson Les Paul '57 Goldtop VOS Customshop, Gibson Les Paul Classic Premium Plus, Fender 1979 Strat Hardtail, Fender American Standard Strat HSS 2012, Fender American Standard Tele 2011, Warmoth Strat Custom SSS, Ibanez RG7321

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Ongelofelijk hoeveel een transfo kan doen. Anders zouden een recto en een SLO ook hetzelfde klinken (of zo goed als).

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Thumbs up

    Tof! (Xavier en Len zijn met MM begonnen na het horen van wat amps van mij)

    Ik zal MM eens contacten omtrent die OT-maten; bij DSLs zijn het gewoon direct-drop-ins, JVMs nog niet gedaan. Verschil standaard en MM:
    - dikkere stack
    - fijnere lamellen
    - ander materiaal
    - andere of wel interleaving

    Choke is ook 'n goeie optie, zeker als die er standaard niet (eens) in zit en er krachtig/heftig low-end werk gedaan moet worden.

    @Caliban: verschil Recto- vs. SLO100-circuit is beduidend meer dan alleen de trafo's...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
    @Caliban: verschil Recto- vs. SLO100-circuit is beduidend meer dan alleen de trafo's...
    Ja dat wist ik, maar is het niet zo dat het typische SLO geluid voor een groot deel in de trafo zit?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban
    Ja dat wist ik, maar is het niet zo dat het typische SLO geluid voor een groot deel in de trafo zit?
    Voor een groot gedeelte wel/ook, ze zijn helaas alleen aan Soldano leverbaar...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
    Voor een groot gedeelte wel/ook, ze zijn helaas alleen aan Soldano leverbaar...
    Enig idee wat ze speciaal maakt (en is de fabrikant een geheim, of is dat openbaar).

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2008
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    929

    Standaard

    oeeeeeeeeeh gas !!

    xavier heeft het voor je gedaan ?

    kostda ?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban
    Enig idee wat ze speciaal maakt (en is de fabrikant een geheim, of is dat openbaar).
    Fabrikant is DeYoung (als ik me niet vergis) en er is 'n deal tussen hun en Soldano (zo ver ik weet) dat die trafo's enkel en alleen aan Soldano geleverd (mogen) worden.

    Andere fabrikanten doen dat ook wel.

    "Het geheim": gewoon 'n bepaald type trafo dat gewoon zeer goed werkt icm. dat specifieke circuit-ontwerp. Formaat en impedantie spelen ook mee maar net als bij gitaar-elementen hebben trafo-modellen ook hun eigen specifieke voicing en karakter.

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svdijk
    De impact op het geluid is net zo groot als dat je een ander soort speaker in je kasten monteert
    Juist. Het is natuurlijk niet bij iedere amp even hard 'nodig' maar er zijn amps die er bijna om smeken...ik heb die JVM pas bespeeld en ik kan me levendig voorstellen hoe die verbeteringen klinken.
    Gefeliciteerd met je upgrade!
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
    "Het geheim": gewoon 'n bepaald type trafo dat gewoon zeer goed werkt icm. dat specifieke circuit-ontwerp. Formaat en impedantie spelen ook mee maar net als bij gitaar-elementen hebben trafo-modellen ook hun eigen specifieke voicing en karakter.
    Bedankt . Ik dacht dat het misschien ook iets was in de aard van:

    - dikkere stack
    - fijnere lamellen
    - ander materiaal
    - andere of wel interleaving

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top