Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Driehuis
    Berichten
    1.060

    vraagje Fender USA '96 Tele: Natural Relic?

    Ik zit nu in het daglicht eens mijn Fender USA '96 Tele te bekijken en het e.e.a. valt me op. Allereerst dat Polylak gitaren 'slecht relic-en, op zich niet verkeerd natuurlijk, alhoewel ik wat gebruikerssporen wel wat vind hebben.
    Toch zie je dat in de loop der jaren er gebruikerssporen zijn opgekomen.

    Allereerst wat foto's daarna nog specifiek foto's van de nek, want die heeft iets raars.

    Komen ze:

    de Bigsbybrug begint al wat te corroderen terwijl deze er niet eens zo heel lang op zit, zo ook de slagplaat schroefjes:



    De body randen wat krassen en butsen:
    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Driehuis
    Berichten
    1.060

    Standaard

    Nog een van de body achterzijde, buckle krassen:


    De headstock wat butsen:

    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Driehuis
    Berichten
    1.060

    Standaard

    Maar dan toch wat zorgelijk de foto's van de nek. Er zitten allemaal barstjes in de lengterichting in, met als gevolg een soort langwerpige blaasjes onder de lak.
    Dit is vanaf het midden van de hals tot aan de hiel toe. Ziet er vaag uit?!?

    Vooralsnog beinvloed dit niet het speelgedrag, maar ik vraag me af komt dit door het vele spelen? Of is er iets anders aan de hand?




    Nog eentje van de rosewood toets want ook dat 'relic-ed' op z'n eigen manier.




    Iemand een idee waar die barstjes vandaan komen?
    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Die barstjes zien er me typische "temperatuursbarstjes" uit, doordat de gitaar snel van warm naar koud terug naar warm,... is gegaan, heeft de lak & het hout de tijd niet gehad zich te kunnen zetten naar een evenwichtstoestand.

    Die rosewoodtoets ziet eruit alsof die dringend een lik toetsolie kan gebruiken!

    Over het roesten van je hardware: het kan zijn dat je agressief zweet hebt
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #5

    Standaard

    Dat de brug roest is normaal evenals de schroefjes. Zijn gewoon hetzelfde gebleven in de jaren. Het grote verschil in de lak is dat nitro verkleurt door het licht en dat het een soort slijtachtige plekken krijgt. Soms is het van een oude gitaar niet eens meer mogelijk om te achterhalen wat de originele kleur was, doordat de gitaar zo geel is geworden. Ook dat spinnenweb effect in nitro lak zie je vaker. Bijna nooit in poly lak, maar dit bewijst maar eens dat het wel kan.

    Al ziet het er hier anders uit.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Die gitaren " relicen minder mooi" maar (!) de hals van mijn in '92 nieuw gekocht '91 Am.Std. Strat was binnen no-time helemaal "oud" (veel spelen) aan de achterkant. Kan misschien 'n lakfout zijn geweest...

  7. #7

    Standaard

    nitrocellulose relics zijn wel heel erg vet, een mooie oude van minstens 15 jaar oud die flink bespeeld is is heel vet, als ik er toch zo 1tje zou hebben zou mijn gas zeker weggaan . jammer dat het bij fenders zo moeilijk gaat ><

    was dat nou een stille hint voor de topic die ik morgen ga openen? ^^
    Laatst gewijzigd door pannekoek; 8 september 2008 om 19:02
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Driehuis
    Berichten
    1.060

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
    Die barstjes zien er me typische "temperatuursbarstjes" uit, doordat de gitaar snel van warm naar koud terug naar warm,... is gegaan, heeft de lak & het hout de tijd niet gehad zich te kunnen zetten naar een evenwichtstoestand.

    Die rosewoodtoets ziet eruit alsof die dringend een lik toetsolie kan gebruiken!

    Over het roesten van je hardware: het kan zijn dat je agressief zweet hebt
    Temperatuurbarstjes zou kunnen, alleen ben ik er de laatste jaren zuiniger op dan de eerste jaren qua temp verschillen dan. Vroeger veel aan het zeulen geweest met repetities en optredens. De barstjes is iets van de laatste tijd, en het lijkt rap erger te worden. Wellicht zullen de eerste lakblaasjes eerdaags wel loslaten dan zal de hals wel snel kaal worden gespeeld.

    De rosewood toets zal wel 'verzadigd' zijn van vingervet inmiddels maar speelt nog heerlijk. Sterker nog ik heb er in 12 jaar tijd nog nooit toetsolie opgedaan!
    Weet iemand hoe oude rosewood toetsen normaliter relicen? Bij maple is het wel bekend.

    De imbusjes van de Bigsby zijn vermoed ik aangetast door de hobbylijm, de slagplaatschroefjes idd van zweet oid. Bij mijn weten heb ik niet echt aggresief zweet.


    Ik ga mijn zelfbouw tele trouwens weer eens pimpen, de body word licht opgeschuurd en er komt een enkele dunne olympic/classic/vintage white laklaag over. Daarna ga ik deze een ietwat nep-relicen en de rest moet door het spelen gebeuren. Vandaar mijn sig er zit nu een strathals op. Misschien ga ik de strat halskop wel bewerken tot een telekop moet wel te doen zijn toch?
    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    rosewoodtoetsen relicen niet, die gaan krimpen & barsten (barno heeft daar denk ik een mooie foto van, van putten van 5mm diep)
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
    rosewoodtoetsen relicen niet, die gaan krimpen & barsten (barno heeft daar denk ik een mooie foto van, van putten van 5mm diep)
    ik denk dat dat hops moet zijn

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top