Ik ben na 3 jaar spelen nog steeds opzoek naar die ene sound die niet te verwoorden valt. Ik heb een Marshall mg100hdfx amp met een boss metal zone mt-2 distortion pedaaltje voor. Guitaartje is een Gibson Les Paul Studio.

Ik krijg er wel een knap soundje uit met deze rig, maar nog steeds niet zoals ik het zou willen. Ik zoek een sound die heerlijk klinkt voor Melodic death/black, maar wanneer de distortion uit gaat toch een warm, vol clean geluidje voortbrengt zonder al te veel (liefst zonder) enige overdrive.

Ik zou mijn metal zone willen vervangen door een seymour duncan twin tube mayhem. Iemand enige ervaring met dit speeltje? Ik vondt het op het demo filmpje op sd site wel beestig klinken. Maar veel hangt natuurlijk af van de amp zelf. Zou dit ding een goede sound produceren op een transistor amp of is een buizen amp hier beter geschikt voor?

Ook ga ik mijn humbuckers vervangen naar een setje actives. Ik twijfel nog tussen de blackouts metal en de emg81/85. Beiden klinken goed maar heb een beetje de indruk dat er altijd wel een beetje overdrive achterblijft bij het clean signaal bij de blackouts. Aangezien de twin tube van sd zelf is, is het misschien aan te raden toch de blackout te nemen?

Veel tekst ik weet het ^^ maar aangezien dit toch een speeltje van redelijke prijs is wil ik liever zeker van mijn zaak zijn. Als die mayhem geen verbetering is tegen mij metal zone heeft het niet echt veel zin er geld in te steken en kan ik beter alleen de humbuckers vervangen.

Dank aan al die mijn post lezen, en/of beantwoorden.

Als er nog andere suggesties zijn voor een betere sound mag je ze altijd posten.

Thx, Soul.