Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 11 van 13 EersteEerste ... 910111213 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 127
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Janne
    Ik vind het mooi, maar zou het niet zomaar op één van mijn gitaren willen.

    Groot gelijk. Want jij zoekt jezelf op het bovenblad.
    En dat is heel terecht.


    .

  2. #102
    Ontoerekeningsvatbaar
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Utrechtse Heuvelrug
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zjef
    Hé, dat is de gitaar die Javaca aan het nabouwen is/was(?).
    IS

    Helaas kan ik er niet aan verder voor m'n atelier af en m'n buigijzer binnen is...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cathy
    Stel:
    Je krijgt een prachtig aanbod van een gitaarbouwer. Hij biedt je een gitaar aan welke je vervolgens zelf van een persoonlijke toevoeging zou mogen voorzien. Een vooruitgang op de huidige gitaar. Lijkt me een buitenkansje.
    Dit zou ik nog weleens willen laten doen door Henk Schiffmacher.
    "Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
    Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
    Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

    Franciscus van Assisi
    Het boek "Making Masonite Guitars"
    Blog --> "The Dutch Luthier"

    www.javaca.eu


  3. #103
    Ontoerekeningsvatbaar
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Utrechtse Heuvelrug
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleep


    Cathy, is dat schilderij in de achtergrond van het schilderij van Vermeer ook een echte Vermeer? Er staan trouwens 2 jonge bomen geprojecteerd. zij en haar tegenspeler?
    Voor meer info:
    http://www.essentialvermeer.com/cata...r_player.html#

    Het schilderij op de achtergrond is geen Vermeer, maar waarschijnlijk van de hand van Pieter Jansz. van Ast.
    "Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
    Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
    Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

    Franciscus van Assisi
    Het boek "Making Masonite Guitars"
    Blog --> "The Dutch Luthier"

    www.javaca.eu


  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Javaca
    Voor meer info:
    http://www.essentialvermeer.com/cata...r_player.html#

    Het schilderij op de achtergrond is geen Vermeer, maar waarschijnlijk van de hand van Pieter Jansz. van Ast.

    Ha, dank je voor de achtergronds informatie.

    Ik heb even op die site gekeken en met veel genoegen ook geluisterd. Er gaat niets boven een plaatje met geluid. Heb ik er weer een met muziek eronder ervaren. Apart geluid zo'n barokgitaar. Leuk ter ondersteuning. Dank je.

    Ik heb ook nog op de naam gegoogled van de man waarvan je wel iets op de gitaar zou willen hebben. Tattoo. Doet me denken aan de grafiekafdeling van de academie. Zat ook naast een tattoo-shop. Erg grafisch. Of doelde je op de schilderijen (daar stond er geen momenteel). Wat voor afbeelding had je daar dan voor in gedachte?




    .

  5. #105

    Standaard

    Leuke discussie.

    Even over symmetrie. Er wordt vaak wat ongemakkelijk gekeken naar assymmetrische gitaren (en naar assymmetrie in het algemeen.) Toch vind ik het mooi. Het is naar mijn idee het bewust loslaten van natuurlijke, door wind en water geschapen vormen, en een zoeken naar iets dat duidelijk de hand van de maker draagt. Kunstmatig, maar mooi. Hieronder een gitaar van Sander de Gier. Vreemd model, ik hou er wel van.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  6. #106

    Standaard

    Het is nu precies een week geleden dat ik door Hans werd gevraagd dit topic van een beetje leiding te voorzien. Zelf vind ik het heerlijk om in de diepe wateren te roeren en dat is dan ook weer aardig gelukt. Ik heb weer een hele boel om over na te denken. Het is onmogelijk iets te doen en er niet zelf door aangeraakt te worden. Ik zal het stof dat ik heb doen opwaaien laten neerdalen en er het mijne mee doen.

    Het is net een opera. Van uit mijn positie was eigenlijk bijna alles te zien wat er gebeurde deze week. En echt als er iemand is die altijd al een opera had willen maken waar de gitaar een erg belanrijke rol in zou moeten hebben. Ik heb het verhaal...

    Aan al het goede komt een einde en zo ook, waar het om mijn aandeel gaat, aan dit onderwerp. Nu wil ik dat niet doen zonder het 'plaatje' compleet te maken. Ik ben aan het begin van dit jaar begonnen met het stoeien met woorden en noten en ik moet zeggen dat ik hierdoor nog meer respect heb gekregen voor goede songwriters. Met mijn beperkte inzichten op dit gebied en mijn wat onhandige gitaarspel heb ik een aantal stukjes gemaakt. Elke in 'One-take-only'. Accepteer dan mijn tekortkomingen en zie mijn complete plaatje. Ondertussen heb ik het plaatje gescand:




    En voor de muziekondersteuning:

    http://www.youtube.com/watch?v=Yj4XRikP4l0


    Hartelijk dank voor jullie bijdrage aan dit onderwerp. Ik zal zo nu en dan nog wel meelezen en misschien weer uit de schaduw stappen...


    .
    Laatst gewijzigd door Cathy; 12 september 2008 om 12:48

  7. #107

    Standaard

    Leiding? Ik weet niet wat je je in je hoofd haalt, maar op gitaarnet geef je geen leiding. Je post, en iedereen mag meepraten en een mening geven. Hans heeft daar ook bitter weinig in te zeggen. Misschien zou je eens moeten afdalen uit je ivoren toren en accepteren dat iedereen hier gelijkwaardig spreekt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Leiding? Ik weet niet wat je je in je hoofd haalt, maar op gitaarnet geef je geen leiding. Je post,
    Maar met je posts kun je een topic sturen, en dat heeft Cathy in dit topic wel gedaan. Ik denk dat ze niet meer bedoelt dan dit.
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  9. #109

    Standaard

    Dat hebben we allemaal gedaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  10. #110

    Standaard

    Ok, klaar met discussieren over de leiding nemen, die neem ik nu. Het topic leeft nog steeds bij de goodwill van hendrix2 en mijzelf, ontopic aub.
    Opmerkingen UITSLUITEND via pm!
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top