Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 13 van 13 EersteEerste ... 3111213
Weergegeven resultaten: 121 t/m 127 van 127
  1. #121
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Waarom wil je het zo graag zwart-wit zien? Er is een middenweg en waar die grens ligt, is voor iedereen persoonlijk.


    De uiterlijke eigenschappen van een gitaar zijn ook een soort visite kaartje van de bouwer - een identiteit. Zo zie je in de spaanse gitaarbouw dat vanuit traditie aan het rozet te zien is uit welke regio de gitaar ongeveer komt en de kop is vaak karakteristiek voor de bouwer (de hoorntjes op de kop van de gitaren van de gebroeders Conde zijn wereldberoemd) Daarnaast kan een nette afwerking bijna iedereen waarderen.

    Een kunstwerk van een gitaar maken is een hele stap verder, en blijkbaar voor de muzikant dus niet aantrekkelijk (anders hadden we het wel vaker gezien)

  2. #122
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    346

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pais Bekijk bericht
    Waarom wil je het zo graag zwart-wit zien? Er is een middenweg en waar die grens ligt, is voor iedereen persoonlijk.

    ...

    Een kunstwerk van een gitaar maken is een hele stap verder, en blijkbaar voor de muzikant dus niet aantrekkelijk (anders hadden we het wel vaker gezien)
    Dat is precies waar het om gaat. Persoonlijke beleving.

    De één ziet een vogel en eet 'm op. Een ander ziet me die vogel opeten en beseft dat het een dodo was.

    Ik had honger. De ander was ornitholoog (en waarschijnlijk in de war).

    @cathy:

    Mijn gitaren zijn fabrieksgitaren. Een Yairi FY84, een Yairi YF20 een Martin 000M, een Martin DX1R en een Blueridge BR63. Kun je zo plaatjes van googlen.

  3. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pais Bekijk bericht
    Waarom wil je het zo graag zwart-wit zien? Er is een middenweg en waar die grens ligt, is voor iedereen persoonlijk.


    De uiterlijke eigenschappen van een gitaar zijn ook een soort visite kaartje van de bouwer - een identiteit. Zo zie je in de spaanse gitaarbouw dat vanuit traditie aan het rozet te zien is uit welke regio de gitaar ongeveer komt en de kop is vaak karakteristiek voor de bouwer (de hoorntjes op de kop van de gitaren van de gebroeders Conde zijn wereldberoemd) Daarnaast kan een nette afwerking bijna iedereen waarderen.

    Een kunstwerk van een gitaar maken is een hele stap verder, en blijkbaar voor de muzikant dus niet aantrekkelijk (anders hadden we het wel vaker gezien)

    Dat van de gitaarbouwer is me wel bekend, ja. Dank je wel voor dat antwoord.


    Waarom ik graag werk met zwart/wit? Antwoord: Graficus.

    Je wilt waarschijnlijk weten waarom ik kies om dingen in zwart/wit te bestuderen. Zwart/wit zien is weer iets anders.

    Als je wilt weten wat er in het midden ligt geeft dat een probleem. Het ligt ergens maar het is niet duidelijk waarneembaar waar. Om dit te kunnen zien zet je het af in een omgeving van uittersten. Het zwarte en witte. Dit dwingt om keuzes te maken voor zwart of wit. Binnen deze nieuwe kaders is het voor mij veel beter waarneembaar waar het door mij gezochte staat. De verschillende "grijzen" worden beter zichtbaar. Uiteindelijk laat ik alles weer los en weet ik iets meer over mij persoonlijk. Dat is eigenlijk alles.


    Ik begrijp dat ik een (jouw) grens heb gevonden uit jouw reactie. Kende je die al?
    En stel je jezelf de vraag wel eens waarom je zo'n sterke affectie hebt met het akoestische instrument? Ik wel. Dat is natuurlijk niet noodzakelijk. Je kunt ook gewoon lekker muziek maken. En dat doe ik zelf ook vaak genoeg.

    Dat ik koos voor de akoestische gitaar is mij steeds duidelijker aan het worden. Ook waarom de eerste gitaar van veel gitaristen toch erg vaak een belangrijke plaats voor hen blijft houden is erg interessant (die van mij dus ook). Ik weet niet of ik de vraag mag stellen, maar mijn nieuwsgierigheid wil toch dat deze gesteld wordt, dus: Durf/Wil jij zo diep gaan daar over te denken of is dat te ver over jouw grens?



    .

  4. #124

    Standaard

    Cathy, ik heb het al eens eerder gezegd hier: dit is geen kunstforum maar een gitaarforum. Maw, reacties die niet direct gitaar gerelateerd zijn, zijn hier niet op zijn plaats. Als je een gesprek over kunst wil, kun je daarvoor terecht op diverse kunstfora lijkt me, of desnoods hier in offtopic. Jij bent steeds degene die dit topic opnieuw ophaalt, als je je niet aan de voor iedereen geldende regels wenst te houden gaat het topic op slot.

    Vragen en opmerkingen mogen als gewoonlijk via PM.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  5. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sanderz Bekijk bericht
    Dat is precies waar het om gaat. Persoonlijke beleving.

    De één ziet een vogel en eet 'm op. Een ander ziet me die vogel opeten en beseft dat het een dodo was.

    Ik had honger. De ander was ornitholoog (en waarschijnlijk in de war).

    @cathy:

    Mijn gitaren zijn fabrieksgitaren. Een Yairi FY84, een Yairi YF20 een Martin 000M, een Martin DX1R en een Blueridge BR63. Kun je zo plaatjes van googlen.

    Zoals je waarschijnlijk wel hebt gelezen ben ik het met jullie eens dat het gaat om de persoonlijke beleving. Wat ik nu zo interessant vind is dat deze persoonlijke belevingen zo verschillend kunnen zijn en toch allemaal voor onszelf waar. Dat is mooi. Ik wil dan ook graag weten waar die belevingen vandaan komen.

    De gitaren welke je noemde getuigen van jouw eigen plek. Mooie instrumenten.

    Het verhaal van de vogel is me erg duidelijk. Mooi voorbeeld. Maar vertel me eens: waarom is de ornitholoog in de war? En waarom had jij honger?
    Wist de ornitholoog van jouw honger en greep deze in bij het opeten van de vogel. Of vond de persoon het slechts verdrietig dat je de dodo niet herkende en je honger je misschien weerhield de vogel te sparen?





    .

  6. #126
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard

    Wat een gezwets zeg.....

    GOLDMEMBER

  7. #127

    Standaard

    U vraagt, wij draaien.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top