Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1 van 13 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 127
  1. #1

    Standaard De akoestische gitaar in de olie(verf)!

    De akoestische gitaar in de schilderkunst. Dit lijkt me een erg leuk topic a.d.h. van een centrale projectie van de gitaar in een schilderij. Tot interpretatie's te komen van symboliek, associatie's, projektie's en wat er verder op het netvlies en in het hoofd komt. Of in ieder geval waar de gitarist geraakt wordt. Ik zal een groot kunstenaar vragen of zij dit wil begeleiden als gids. Kunnen we een boel lol hebben en waarschijnlijk nog veel meer leren over ons geliefde instrument.

    Praktisch: Hoe kan je die HTML knop omzetten. Zodat je plaatjes kan posten?



    Laatst gewijzigd door bleep; 5 september 2008 om 09:00

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Thumbs up

    Om een plaatje te posten moet je het eerst even uploaden naar een of andere gratis foto site zoals imageshack of photobucket. Dan kun je er een linkje van maken en dat zet je vervolgens in je post, kind kan de was doen. Verder kun je van veel afbeeldingen van het internet gewoon rechtermuisknop --> kopieren doen en dan plakken in je post.
    Een dikke streep is ook een lijn.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door --=HANS=--
    Om een plaatje te posten moet je het eerst even uploaden naar een of andere gratis foto site zoals imageshack of photobucket.
    +1 voor photobucket. Daarbij heb je -in tegenstelling tot imageshack- geen last van vervelende partypoker popups en staat de foto meteen in zijn geheel in je post ipv een thumbnail die je moet aan klikken.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleep
    De akoestische gitaar in de schilderkunst. Dit lijkt me een erg leuk topic a.d.h. van een centrale projectie van de gitaar in een schilderij. Tot interpretatie's te komen van symboliek, associatie's, projektie's en wat er verder op het netvlies en in het hoofd komt. Of in ieder geval waar de gitarist geraakt wordt. Ik zal een groot kunstenaar vragen of zij dit wil begeleiden als gids. Kunnen we een boel lol hebben en waarschijnlijk nog veel meer leren over ons geliefde instrument.

    Praktisch: Hoe kan je die HTML knop omzetten. Zodat je plaatjes kan posten?



    Larrivee OM-03MT "Fish guitar" painted by Peter Cree (Cree studios, Nazareth)


    Achtergrondinfo dankzij WIKI . Schilder haalt zijn muze m.n. via Henry David Thoreau (zeer bijzonder schepsel) via Frederik van Eeden (spreekbuis van de tachtigers en stichter van de Walden te Bussum en als auteur 'van de koele meren des doods' zijn we weer terug in Nederland.

    Nou dat is gelukt en dankzij larrivee wel een erg hoge resolutie. Los van het feit dat het hier niet om een schilderij in olieverf gaat. Betracht ik het als een schilderij met de geneugten van nieuwe en moderne techniek.
    Dit schilderij raakt mij heel erg en werkt heel versterkend. Wat gebeurt hier namelijk.

    Er worden parallelen gecreeerd die elkaar overdrachtelijk zeer versterken (ik zou deze gitaar niet in zee of in het plaatselijk openluchtbad gebruiken.) In dit geval Water, Gitaar, vissen, blauw en aquamarijn. Dit is voor mij pure poezie.

    Om bij het begin te beginnen. Wie reageert positief op dit beeld en wie negatief? en gaarne toelichten.
    Laatst gewijzigd door bleep; 5 september 2008 om 10:30

  5. #5

    Standaard

    Bleep

    Ik ga de uitdaging aan. Ik wil best wat meer te weten komen over deze zaken. Ik ga meteen dan maar van start.

    Even voor de duidelijkheid. Ik ben Cathy en gevraagd door bleep om me met het onderwerp bezig te houden. Ik lees al enige tijd mee op gitaarnet en heb een paar keer op het punt gestaan een account aan te maken. Ik ben kunstenares in de algemene zin. Ik heb beeldende kunst gestudeerd. Ik speel gitaar vanaf mijn twaalfde. Heb nog dertien jaar klassieke zang genoten. En heb van alle aspecten erg veel mogen leren. Groot is de aanduiding die Bleep er aan geeft. Dat is vanuit zijn punt gezien. Ik vind het een uitdaging meer over mezelf te leren om zo dichter bij mijn kern te komen.

    Mijn reactie's zijn niet bedoeld als kritiek maar om uit te dagen. Ik verwacht zelf ook te worden uitgedaagd. Schop er tegen, doe er wat mee. Breng een nieuw idee binnen. Ik ga zo open als ik kan de posts beantwoorden, zodat het geloofwaardig mag blijken. Ik sta bekend als een diepgraver en dat was dan ook het doel van deze topic meen ik te hebben begrepen.

    Om bij de eerste illustratie te blijven: BRENG HET WATER IN BEWEGING! Laat het stromen.

    Dat is genoeg over mij.

    Dus om een eerste zwiep te geven:

    Waarom staat déze afbeelding hier? En niet interessant voor het onderwerp op zich maar van wie heb je deze afbeelding 'geleend'?

    M.a.w. wat bewoog je dit op gitaarnet te zetten?
    Laatst gewijzigd door Cathy; 5 september 2008 om 22:23 Reden: Ik had me nog niet voorgesteld

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cathy
    Bleep

    Ik ga de uitdaging aan. Ik wil best wat meer te weten komen over deze zaken. Ik ga meteen dan maar van start.

    Waarom staat déze afbeelding hier? En niet interessant voor het onderwerp op zich maar van wie heb je deze afbeelding 'geleend'?

    M.a.w. wat bewoog je dit op gitaarnet te zetten?
    Hij raakt mij zeer.
    toevallig in photobucket (gekregen tip van forum leden, hoe ik plaatjes moest uploaden) op guitar painting gezocht en van de 100 schilderijen was deze midden in de roos.
    Beweegreden. Verbreeding en verdieping van dit forum en mijzelf.


    Diegene die die (3) Larrivee gitaar heeft beschilderd is in mijn optiek wel een zeer begenadigd artiest.
    Laatst gewijzigd door bleep; 5 september 2008 om 09:48

  7. #7

    Standaard

    Als ik het goed begrijp ging het dus in eerste instantie niet om deze afbeelding. Dan is er dus nog één. Mag ik die ook nog zien?

  8. #8

    Standaard

    Het meisje met de gitaar van Vermeer. Maar die heb ik nog niet kunnen plaatsen. Bent U zo handig?

  9. #9

    Standaard

    Peter Cree is een bekende poster op het Martin forum. Hij is vorig jaar verhuisd naar Nazareth (waar de Martin fabriek staat) en heeft een goede samenwerking met ze. Vorig jaar heeft heeft hij als samenwerking deze gitaar gemaakt:
    http://www.creestudios.com/martin_guitar1_anasazi.html

    Mijn ding is het niet per se, maar ik vind het wel mooi om te zien dat gitararen op die manier door kunstenaars worden gebruikt.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Ik hou ook niet zo van het uiterlijk van een gitaar opsmurken. Ik vind het bijna zonde van de gitaar.

    Dus mijn idee - flink opschuren, een nieuw blank lakje, en spelen maar
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top