Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Ibanez AD-80

  1. #1

    Standaard Ibanez AD-80

    Ik heb via marktplaats een oude AD-80 gescoord!

    Ik ga hem morgenavond ophalen, ik zal een foto plaatsen als het even lukt

    Het enige probleem is dat er geen adapter bij zit.

    Ik heb een verloop stekkertje (visual sound) die ook in een rat past dus dat moet wel goed komen alleen is hij 18v en ik weet niet welke polariteit

    Weet iemand dit?

    als het gewoon normale polariteit is (wat is normaal? DC? wat mijn one-spot ook heeft) Dan koop ik gewoon een 18v adapter bij feedback ofzo

    Ik ben een beetje angstig want volgens mij kan je hier behoorlijk schade mee aanrichten

    Alvast bedankt voor het antwoord!

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Dat verloopstekkertje is goed, die zet de center negative plug 'om' in een positive tip.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2006
    Locatie
    Eindhoven (NL), Geel (BE)
    Berichten
    303

    Standaard

    Top pedaal! Cool om mee aan de knoppen te draaien tijdens het spelen. Je weet toch waar AD voor staat he?! Amp Destroyer Kortom, beetje voorzichtig zijn met oscilleren...
    Gezocht:
    - Ibanez Soundtank Store Demoboard (versie 9 pedalen + volume pedaal) pleeeeaaassse

    Te koop:
    - Ibanez PDS1 (=de Ibanez SM-9 met 10 geheugenstanden!)
    - Digitech XP-100 Whammy, XP-200 Modulator, XP-400 Reverberator
    - Ibanez SC-10, FC-10
    - Boss SE-50, CL-50, MX-10, EH-50, NS-50
    - Boss GE-6 (197, CS-2, BF-2, CH-1, TR-2
    - Boss BCB6 koffer + Boss BCB60 koffer

  4. #4

    Standaard

    oeh bedankt voor de tip

    er staat DC 18v op dus dat is een standaard adapter

    maar als dat verloopstekkertje de polariteit omdraait moet ik dan een lastig te krijgen ac adapter hebben? of interpreteer ik je dan verkeerd?

    powering pedals freaks me out

    mn alle eerste pedaaltje had ik voor ik hem ook maar geprobeerd had gelijk laten doorbranden (gelukkig was het een behringer, kreeg gewoon een nieuwe in de winkel ze waren gewend dat die dingen kapot uit de verpakking komen)

    alvast bedankt!
    *Edit, ik snap het al *
    Laatst gewijzigd door Jorisch; 4 september 2008 om 20:58

  5. #5

    Standaard



    Mijn zoektocht is trouwens voorbij, ik heb hem net even met batterijen geprobeerd en dit is precies wat ik zoek

    Ik heb hiervoor een vintage deluxe memoryman (220v, lichtblauw) een dan-echo en een danelectro mini slapback geprobeerd

    DIT IS EM!!

    hij is super clean, heerlijke percussie achtige slapbacks en klinkt gewoon erg goed

    de dano's misten de power en de DMM vervormde verschrikkelijk

    ik ga er misschien een andere switch in laten zetten (net als bij de keeley "0" serie ibanez pedalen)

    deze raad ik iedereen aan die een slapback echo zoekt

    Ik zal nog wel is in de toekomst een tapeecho willen proberen maar uit praktisch oogpunt wordt dat hem toch niet denk ik

  6. #6
    drap
    Guest

    Standaard

    Een standaard adapter is naar mijn weten 9 volt btw. Wellicht dat daarom je Behringer is doorgebrand? Zoveel kunnen die pedalen vanuit noeste Duitse arbeid nu ook weer niet hebben.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jorisch
    DIT IS EM!!

    hij is super clean,

    deze raad ik iedereen aan die een slapback echo zoekt

    Ik zal nog wel is in de toekomst een tapeecho willen proberen maar uit praktisch oogpunt wordt dat hem toch niet denk ik
    Super clean? Misschien is het puur kinnesinne ( ik had de mijne nóóit moeten verkopen!!!) maar clean is nooit mijn gedachte geweest bij de ( heerlijke sound). eerder: lekkere zomp!

    of is dit een RI? hij ziet er verdacht goed uit..

    Maar ik sluit me helemaal aan bij je visie op bandecho.... ze klinken heerlijk, maar zijn gewoon ondingen...
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    587

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet

    of is dit een RI? hij ziet er verdacht goed uit..
    worden die tegenwoordig gereissued? Ik ken alleen de Maxon AD-80 als reissue, die heb ik en die klinkt bijzonder lekker....

    Ik geef live echter wel de voorkeur aan de DMM. Iets meer mogelijkheden en het met het voetje kunnen inregelen van de settings is priceless imho.

    Practice cures most tone issues - John Suhr





  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jero
    worden die tegenwoordig gereissued?
    Nee.

    In Joris geval kan ik me z'n genot voorstellen. Zijn DMM was een hele vroege met 3 SAD1024 emmertjesgeheugens. Gaaf ding, lekkere klank maar niet clean te krijgen. De reden is een technischer verhaal. Een AD80 is dan heel prettig. En in het algemeen ook trouwens.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #10

    Standaard

    Hij is inderdaad zo goed als nieuw, de vorige eigenaar had hem al die tijd amper gebruikt en erg goed bewaard.

    Hij had er wel moeite mee om ervan te scheiden.

    Weet iemand hoeveel mA dit apparaatje nodig heeft?(staat niet op de achterkant) die dunlop adapter is 120 mA, hij werkt er goed op maar misschien dat ie toch wat meer nodig heeft

    Ik kan niet wachten tot ik hem vrijdag in een bandsituatie kan uitproberen

    ps. die behringer was 2,5 jaar geleden maar idd met een verkeerde voltage (12 volt ofzo). En er bestaan geen reissues van dit pedaal, enkel de maxon reissue in de mxr achtige behuizing



    Verder zijn er voor zover ik het heb kunnen vinden de originele maxon en de originele ibanez. Maxon was voor buiten japan en ibanez voor erin. Hoe deze in nederland terecht is gekomen snap ik ook niet
    Laatst gewijzigd door Jorisch; 6 september 2008 om 11:39

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top