Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25

Discussie: Amp switching

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JoVe
    In het schema van de Hot Rod zie ik enkel LDR's, geen relays. Zo'n schakeling ziet er natuurlijk iets anders uit.
    LDR's lijken met moeilijker om mee te werken, daar kan ik me natuurlijk ook in vergissen.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Even dit oud topic boven halen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    (aarde van dit circuit geïsoleerd houden tov. massa preamp/etc.)
    Ik had nog een vraag in verband met deze opmerking. Ik ben van plan een relais aan te drijven met de gloei spanning in een versterker.

    Ik wil een brugcel gebruiken voor de gelijkrichting en dan naar 5volt halen met een 7805. Nu zegt Chris om de aarde geïsoleerd te houden van de aarde van de preamp enzoverder. Ik zie in de schema's op de eerste pagina van dit onderwerp dat de aarde van de brugcel enzoverder aan de center tap van de gloei spanning hangen.

    Nu is de amp waar dit in moet gebeuren een JCM 900, waarin dat de center tap van de gloei spanning met het chassis verbonden is. Het chassis is wel nog gescheiden van de steraarde langs diodes, een weerstand en een condensator.

    Ok nu mijn vraag, mag ik de aarde van het schakelcircuit aan de center tap hangen, en in passant dus ook aan het chassis, of gaat dit problemen geven met de aarde van de rest van de versterker.

    Veel dank!!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Ok, eergisteren iets geprobeerd, met als resultaat ineens een hele hoop rook. Ik denk dat ik een brugcel heb opgeblazen. Ik had de grond van het circuitje gewoon nergens verder op aangesloten, aangezien ik erachter was gekomen dat de versie van JCM900 waarmee ik werk alle grond laat uitkomen op het chassis. Is dat mijn fout, of was de brugcel misschien gewoon niet goed?

    Alvast bedankt als iemand mij hiermee kan helpen.

    Dit is ongeveer hoe het er nu uitziet:

    Dank hiervoor aan sebastiaan.
    Laatst gewijzigd door caliban; 22 december 2008 om 18:28

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    JCM 900's staan bekend om hun slechte (te krappe) brugcel.

    Mijn SL-X stopte er ook ooit zomaar mee, ook door een kapotte brugcel.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Ik heb er zelf een andere in gestoken, heel het oude switching circuit is eruit gehaald, en hetgene dat op de afbeelding is weergegeven in de plaats gezet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top