Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Strat elementen, baseplate en schroeven

    Zo, dat moet duidelijk zijn voor de searchfuntie

    Onlangs een ruildeal gesloten, en daarbij zaten 3 standaard fender singlecoil pups en Callaham baseplates.

    Vraag 1: In het brug element zitten 2 schroeven, hierbij doel ik niet op de stelschroeven, maar op 2 schroeven die aan de onderzijde in de pup zitten geschroefd. Wat is het doe hiervan? In m'n andere strat zitten ook alleen in de brugpup deze schroeven, terwijl ze (even geprobeerd) prima in de neck of middle zijn te schroeven.

    Vraag 2: De callaham baseplates, hoe maken jullie die vast? Door magnetisme blijven ze in eerste instantie wel zitten, maar ik ben bang dat ze wel eens kunnen verplaatsen. Callaham zegt in de gebruiksaanwijzing dat er een 'sillicon adhesive' moet worden gebruikt. Kit dus, maar als ik dat er op smeer ben ik bang dat ik m'n pups niet meer schoonkrijg als ik ze verwijder, of valt dat wel mee? Of zou ik anders gewoon een beetje dubbelzijdig tape gebruiken?

    Vraag 3: Hoe dicht moeten die baseplates op de pup zitten? Ik heb namelijk verschillende soorten pups. Bij de ene is de onderzijde gewoon helemaal vlak (en dus kan de baseplate dicht op de pup gezet worden) bij de andere zit er op het gat van de stelschroef een klein busje, waarschijnlijk omdat dat toch steviger is(jullie snappen mij wel toch?). Hierdoor zit de baseplate echter wel 2 mm van de pup af.

    Hij zal het hierdoor vast nog steeds wel doen, maar hoe groot zal het verschil zijn? Ik kan het natuurlijk gewoon proberen, maar wil van te voren toch even een 'richtlijn'.

    Op welke pups de baseplates komen is nog niet duidelijk, kijken bij welke ze het beste bevalt. De kans is dat ze op m'n japanse elementen komen, die missen wat midden.

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Ik heb ze zelf gemaakt van verschillende diktes staal en blik. Getest wat het beste klonk en deze daarna met een druppeltje ordinaire hobbylijm vast gezet.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Ik heb ze zelf gemaakt van verschillende diktes staal en blik. Getest wat het beste klonk en deze daarna met een druppeltje ordinaire hobbylijm vast gezet.
    Ja, dat vraagt natuurlijk om een wedervraag

    Welke dikte en materialen kregen de voorkeur, en wat was het resultaat?

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ja, dat vraagt natuurlijk om een wedervraag

    Welke dikte en materialen kregen de voorkeur, en wat was het resultaat?
    Geen flauw idee. Ik heb toe in mijn oude werkplaats alles wat ik kon vinden verslepen

  5. #5

    Standaard

    bumpje!

    Nog mensen een idee m.b.t. de schroeven in het brugelement?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top