Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard EMG 707 in metal gitaar

    Hoi,

    Ik ben bezig met de voorbereidingen voor een zelfbouw 7string les paul achtig model met floyd rose brug.

    Nu heeft een vriend van me een Schecter Hellraiser 7 met EMG707 (de 7snaar variant van de 85) elementen erin die hij wil vervangen voor Seymour Duncans. Conclusie; HEBBE HEBBE!!

    Nou heb ik vanavond even op zijn gitaar gespeeld over mijn ENGL versterker, maar het viel me op dat zijn gitaar eigenlijk best een lage output heeft. Lager dan mijn passieve Ibanez RG1527. Hij stuurt niet hard uit en het typische actieve geluid kon ik er niet in horen. We hebben ook de batterij vervangen voor een nieuwe maar dat mocht niet baten.

    Weet iemand waar dit aan kan liggen? Als de elementen zo weinig uitsturen zie ik het niet echt zitten, maar ik heb bij een andere vriend op een LTD met 81/85 gespeeld en die klonk 100 keer beter..

    Heeft iemand ervaring met die schecters?

    alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Misschien staat de pick up wat te laag t.o.v. de snaren?

  3. #3

    Standaard

    hij stond wel iets lager dan mijn eigen pickups maar heel veel scheelde het niet.. hij stond in ieder geval niet extreem laag..

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 maart 2006
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    302

    Standaard

    Volgens mij moeten EMG's juist zo dicht mogelijk tegen de snaren staan omdat ze toch geen stringpull hebben. Maar een 85 (en dus ook 707) moeten echt wel een hoge output hebben. en het lijkt me ook hoger dan de RG1527... Raar...
    epi G400 met SD jazz/JB zebra
    gepimpte Squier affinity Strat
    S. Sgroi Silvestri klassieke gitaar
    Marshall S80

  5. #5

    Standaard

    Heeft iemand ervaring met specifiek die Hellraiser 7?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2002
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    1.782

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wizzie1982
    Heeft iemand ervaring met specifiek die Hellraiser 7?
    Vraag het Annibal van hier op het forum. Die heeft er een!
    ESPlayer

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 maart 2007
    Locatie
    Wereld
    Berichten
    250

    Standaard

    Sander,

    Precies het zelfde gehad, ook de EMG 707 vervangen door een Seymour Duncan Blackout. Je moet wat NIET vergeten, vergelijken met een andere gitaar is niet representatief ! je probleem dacht ik ook te hebben maar het is een hele andere gitaar die heel anders klink ! ik ging toen mijn Schecter vergelijken met mijn Gibson ook met Blackouts en dacht ook zo iets van shit !

    Ten eerste Hellraiser C-7 is een dark sounding gitaar + een long Scale gitaar.. dit wil zeggen er zit omzetend veel bass in je vriend gitaar (Wieze zeker).

    Spelen over een ENGL is ook geen goede test, ik ben zelf geen ENLG fan (zeker powerball) die verterkers laten veel over wensen aan output.. dus ik kan me voorstellen dat je de nodige output niet er uit kan halen aan deze combi.

    Bekabeling van een Schecter is ook niet echt de beste ! dus je zou deze opnieuw laten kunnen doen en de pots van de SD er in laten installeren en de troep die er in zit er uit gooien. Ik ga dit zelf binnekort doen ! niet omdat ik mijn gitaar niet coll vind klinken maar ik wil mijn elementen aangesloten aan goede POTS de duncan pots zijn geweldig.

    Kortom: Het gaat niet om output maar om kwaliteit van je geluid, als je die gitaar niet goed vind klinken dan is deze gitaar niet voor jou blijkbaar. Ik had er zelf moeite mee in het begin, maar als ik met mijn band Murder manifest moet spelen heb ik liever mijn Schecter boven mijn Gibson op moment! dit heeft te maken met de scale van de Schecter die veel beter is voor B, output wordt geregeld via mijn 6505 peavey die nogaal wat output kan genereren ;-)

    Succes !

    Anibal

  8. #8

    Standaard

    ik zie nu pas dat je ook op m'n topic gereageerd hebt dan zet ik mijn reactie daar ook nog even bij..

    Anibal,

    Bedankt voor je reactie! ik heb de thread op 7string.org ook even gelezen en ziet er interessant uit. Het is inderdaad Wietze en hij wil ook blackouts in zijn Hellraiser zetten.
    Misschien heb je overigens de intentie van mijn bericht verkeerd begrepen, het gaat mij er namelijk niet om dat de schecter beter gaat klinken (Wietze wel, maar mijn bericht niet ), het is meer dat ik me afvraag of die EMG707 zo kalig klinkt van zichzelf of dat dat heel erg aan die schecter ligt, maar het is dus dat laatste.
    Ik ben dus van plan om zelf een gitaar te gaan bouwen en kon van hem de EMG's overnemen als hij ze ging vervangen. Ik schrok echter van de sound van zijn Schecter en als dit aan die EMG's zou liggen koop ik liever andere pickups..
    Ik had namelijk de 85's al een keer bij een andere vriend van me gehoord en die klonken juist wel heel vet. Vandaar dat dit me zo verbaasde..

    Bedankt in ieder geval voor je bericht, ik ga er nog even over twijfelen. Ik heb in mijn andere gitaar een Dimarzio Evolution 7 (passief) zitten die ook ontzettend veel output en een mooie warme sound heeft. Misschien ga ik die ook nog wel overwegen voor m'n nieuwe gitaar.

    Groet, Sander

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top