Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 27 van 27

Discussie: eigen nr's

  1. #21
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    Interessante discussie.. Zit wel wat in inderdaad Kris, je hebt me zowaar overtuigd. Maar dan nog zul je toch niet maarzo een rechtzaak beginnen die je zelf moet voorschieten, ik niet tenminste.. Ik heb als arme muzikant dat geld niet. Maargoed... geniale nummers schrijven kan ik toch niet.. lol.. Komt dat ff goed uit.

    Fijne dag mensen, geniet nog ff van de zon!

    Roy

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    nee je hebt ook gelijk dat dat een dure grap is, maar in de praktijk zal dat niet zo snel gebeuren denk ik.
    want als bijv meneer borsato bedenkt VERREK SEG dat liedje van dat gitaarvrouwtje over cirkeltjes is toch wel errug leuk die ga ik ff coveren met een nederlands tekstje
    dan roep ik heel hard HOOOOOOOO meneer borsato..
    kijk ..dat gaat dus niet he...dat is MIJN liedje, en dat wordt ten eerste eens even netjes vragen of ik dat wel goed vind en ten tweede DOKKEN
    want mijn beste meneer borsato en of platenmaatschappij en advocaat,..ik heb wel degelijk bewijs hier thuis dattie van mij is..en als jullie dus dat nummer willen coveren prima maar ik sta in mn recht en ik zeg dan dat t niet mag OF je betaald..in nederland geldt namelijk het auteursrecht dus NIKS wat je maakt mag zomaar worden gekopieert, hoef jij alleen nog maar te kunnen bewijzen dat je t gemaakt hebt, en dat bewijs heb je gewoon in huis met zo n aangetekende brief met cd

    ze zullen het waarschijnlijk helemaal niet op een rechtszaak laten aankomen..
    ze weten ook wel dat ik dan waarschijnlijk mn gelijk haal..de kans is heel groot dat er dan wordt gezegd, nou kom maar met een net voorstel gitaarvrouwtje..(hmmm ik weet wel een leuke deal )

  3. #23
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarvrouwtje
    (hmmm ik weet wel een leuke deal )
    Ik ook wel! Zei hij, en drukte toch maar zijn niet zo geniale cd-tjes in een enveloppe...

    Grt R!

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarvrouwtje
    want als bijv meneer borsato bedenkt VERREK SEG dat liedje van dat gitaarvrouwtje over cirkeltjes is toch wel errug leuk die ga ik ff coveren met een nederlands tekstje
    Dat heet niet coveren maar regelrecht verkrachten als Borsato er iets mee doet. Zelfs voor een miljoen zou ik het nog niet doen.
    Ibanez RG570L + OBL Pickups, Vantage 118T LH,
    Samick Greg Bennett Malibu Strat LH,Samick SW115 Acoustic LH, Line 6 Toneport UX1 + Gearbox Gold Edition, Vox AD5 AMP
    I`m an Ambidexter but only play on Lefties!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    och voor een miljoen mag zelfs jan smit een liedje van me kopen hoor

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    ideetje

    Verdienen met songs: airplay ongeacht de uitvoerende muzikanten.

    Iedere keer dat bijvoorbeeld "Yesterday" op de radio komt, door wie dan ook uitgevoerd (Eddy Wally, Frank Zappa, Black Sabath, De Smurfen, Kim Wilson, etc.) wordt er aan de eigenaar van de rechten (hopelijk meestal de componist zelf) 'n bedragje uitbetaald. Veel gedraaid: veel poen dus.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    er zit wel een verjaringsregel op van 70 jaar meen ik, daarna mag je het vrij gebruiken, wel betaal je dan weer voor auteursrecht op de bladmuziek die je koopt
    in het geval van yesterday is t michael jackson die rijker wordt (vermoed ik want die heeft de beatles rechten destijds gekocht)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top