Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22

Discussie: Schoonmaken

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2008
    Locatie
    Urmond (Limburg)
    Berichten
    77

    Standaard Schoonmaken

    Hoe kun je het beste je gitaar schoonmaken? Ik heb al gezocht hier maar vond niets...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...ht=schoonmaken

    zoekfunctie toch nog maar eens proberen

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2008
    Locatie
    Urmond (Limburg)
    Berichten
    77

    Standaard

    Mijn vraag gaat over de hele gitaar...

  4. #4

    Standaard

    Gewoon onder de douche zetten, beetje douchegel voor de body, shampoo voor de kop. Niet te warm anders verbrand de boel.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rormo
    Gewoon onder de douche zetten, beetje douchegel voor de body, shampoo voor de kop. Niet te warm anders verbrand de boel.

    Maar even OT: hoe je de toets moet behandelen, staat in het topic waarvan iemand de link heeft gepost. De rest doe ik eigenlijk gewoon met een stofdoek... je kan natuurlijk wel wat schoonmaakmiddeltjes voor de body kopen, dat doe je gewoon in de gitaarwinkel.

  6. #6

    Standaard

    Ik zou gewoon ff naar de muziekwinkel gaan en vragen of ze speciaal spul hebben om je gitaar mee schoon te maken.

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    Schoonmaken is voor homo's...

    En wat de rest zegt idd.. Gewoon een stofdoek is t beste en als je dan toch perse wilt poetsen ga je gewoon even naar de gitaarboer zo'n flesje Gibson-schoonmaak-meuk halen.

    Maar zoals gezegd, schoonmaken doe ik niet aan. Zelfs mn toets doe ik btw nooit. Alleen met Fastfret, echter behalve dat t lekker soepel speelt laat dit juist troep achter. Zelfs als je t weer goed afneemt met een doek.

    Grt Roy.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.087

    Standaard

    Een droge stofdoek is je beste vriend hier. Heb je vette aanslag (rook, zweet, etc) dan doet een doekje met een paar druppels wasbenzine wonderen.
    Wil je de gitaar lekker oppoetsen, niets glanst mooier dan ouderwetse turtle wax (al in de jaren 50 werden gitaren met autolak gespoten dus waarom niet). Gewoon die groene originele, let op dat je uitsluitend producten zonder siliconen gebruikt!!!
    Je (ongelakte) fretboard behandel je liefst door één keer per jaar ofzo met wat gekookte lijnolie in te smeren, tien minuten laten intrekken en restant verwijderen.

    Je hebt bij de muziekwinkel allemaal speciale productjes, naar mijn bescheiden mening een hoop gebakken lucht. Ruiken meestal wel lekker fris.
    Not necessarily stoned..but beautiful...

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2008
    Locatie
    Urmond (Limburg)
    Berichten
    77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeiDRagonas
    Schoonmaken is voor homo's...

    En wat de rest zegt idd.. Gewoon een stofdoek is t beste en als je dan toch perse wilt poetsen ga je gewoon even naar de gitaarboer zo'n flesje Gibson-schoonmaak-meuk halen.

    Maar zoals gezegd, schoonmaken doe ik niet aan. Zelfs mn toets doe ik btw nooit. Alleen met Fastfret, echter behalve dat t lekker soepel speelt laat dit juist troep achter. Zelfs als je t weer goed afneemt met een doek.

    Grt Roy.
    Nee een gitaar vol met stof is straight
    Thanks voor de info all.

  10. #10

    Standaard

    Ik gebruik gewoon de doekjes die mijn moeder gebruikt voor haar bril, die zijn echt zacht en trekken stof heel goed aan. Maar er komt niet zo vaak stof op omdat ik er de hele tijd mee zit te klooien :P

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top