Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: bottleneck vs actie

  1. #1

    Standaard bottleneck vs actie

    hee allemaal, als ik met mijn bottleneck speel, dan klinkt het niet zoals het moet klinken,

    ik denk dat mijn snaren hoger moeten liggen ten opzichte van de hals.
    heeft iemand daar tips voor?
    ik heb een les paul..
    is het iets wat ik zelf kan doen?

    bedankt

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    De actie moet redelijk hoog staan, maar nog iets zijn EXTREEM dikke snaren gebruiken (0.013, 0.014), en niet te hard op de slide drukken, zodat je tegen de frets komt.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
    De actie moet redelijk hoog staan, maar nog iets zijn EXTREEM dikke snaren gebruiken (0.013, 0.014), en niet te hard op de slide drukken, zodat je tegen de frets komt.
    0.010 op mijn Strat, weinig problemen met de slide hoor... Maar ik moet zeggen dat ik de E haast niet gebruik...
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  4. #4

    Standaard

    In principe kun je idd met lage actie en dunne snare slide spelen, als je effectief de techniek goed onder de kniën hebt... Persoonlijk vind ik hogere actie en dikkere snaren zowiezo lekkerder spelen en beter klinken.

    Zelfs bij het gewone gitaarspel heb ik graag een redelijk hoge actie, beetje meer werken maar ik heb er toch benefiet van.
    Niet GRATIS :

    Meerdere strat en tele slagplaten.

    Pm voor meer info

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    308

    Standaard

    mee eens, (in een redelijke marge) hoge actie en zware snaren maar ook op lichte snaren kan je best sliden, alleen moet je echt goed opletten dat je niet te hard drukt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De V Bekijk bericht
    Maar waar blijven de nick in simon opmerkingen nou?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    techniek is of major importance bij slide spelen. met name de vibrato en het dempen van de snaren met de linkerhand. Hoge actie is wel mandatory voor goed slidespel. Het kan met lage actie maar dat blijft toch wat knoeien om dan nog een degelijke vibrato te creëren. Ik stel mijn slidegitaren zo af dat de actie goed hoog is, maar niet te hoog om ook nog gefret te kunnen spelen.

  7. #7

    Standaard

    oke bedankt.

    is zal eens even zoeken, of het een ingrijpende operatie is om de actie wat hoger te zetten.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hallie
    oke bedankt.

    is zal eens even zoeken, of het een ingrijpende operatie is om de actie wat hoger te zetten.
    zie je die 2 ronde dingen onder de brug? die effe aandraaien. hoppa, brug hoger. klaar. effe snaarspanning er wat afhalen, en 't gaat als een trein.

  9. #9

    Standaard

    maar moet dat niet heel precies gaan?
    er vernaggel ik de afstelling dan niet?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Nee joh, is allemaal geen probleem. Wel zou ik de snaren wat losser draaien voordat je de brug gaat verstellen.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top