Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2001
    Locatie
    Heist op den Berg (België)
    Berichten
    729

    Standaard

    Ik heb eens een vraagje over de nieuwe laney versterkers.(tube fusion series) Weten jullie soms voor welk genre deze best geschikt zijn ?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard

    Het kliko genre, oftewel, die moet je meteen de vullisbak inflikkeren (sorry hoor). Ik raad je aan om er eerst minimaal een uur op te spelen, en aan alle knopjes te draaien tot je geluid zo goed mogelijk is. Ik heb getwijfeld over zo'n ding, en heb besloten 'm niet te kopen, gewoon omdat het geluid heel slecht is: een mooi vol clean geluid krijg je er niet uit, en de disto SUCKS BIG TIME!
    Als je er over denkt, omdat ze goedkoop zijn, zoek een 2ehands goede versterker. Als geld (bijna) geen rol speelt, koop een ander merk!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2001
    Locatie
    Heist op den Berg (België)
    Berichten
    729

    Standaard

    Ik weet niet ik heb hem nu al een 4-tal dagen en ik vind dat er wel een goed amerikaans geluid uitkomt (is normaal wel britse distortion maar kom). Je moet er wel voor zijn voor dat ype van geluid. Ieder z'n smaak zeker

  4. #4

    Standaard

    Anavrin, ik kan het niet met je eens zijn. Ik heb zelf 2 jaar een Laney TF200 gehad, en vond de distortion juist een van de beste die ik ken (uit een hybrid-versterker dan).
    Je kan er alles uithalen van een waanzinnige metalscheur tot aan een rustige overdrive.
    De clean is inderdaad niet zo heel denderend, maar na een beetje prutsen kom je een heel eind hoor.
    En, veel belangerijker, ze zijn vrij goedkoop. Voor dat geld vind je echt niet veel beters dan dat hoor.
    Maargoed, da's mijn mening, heb nu een Marshall JCM800 model Oude Bak, met een aantal leuke effecten en voorversterker dingen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard

    Ik heb op de Laney tf 700 en de tf800 gespeeld, met de originele 4x12 Laney speakerkast, en die vond ik gewoon niet mooi klinken. Smaken verschillen zullen we maar zeggen. Ik heb nu een Fender hybride top die heerlijk klinkt (was 2ehands 595 piek).

  6. #6

    Standaard

    Inderdaad, gelukkig verschillen smaken, anders had elke band hetzelfde geluid hehe :smile:
    Maargoed, Fender daar blijf ik dus altijd heel ver vandaan, dus tsja :smile:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top