Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Zelf gitaar bouw pakket

    Ik had het al gepost in het Electrische gitaren forum, maar hier is het beter op z´n plaats ;-)

    Hej,
    ik zit nu in 5 havo en moet een profielwerkstuk doen. Ik dacht eraan om een gitaar te bouwen. Helemaal zelf lijkt me weer iets teveel werk. Dus ik dacht aan een bouwpakket.

    Ik heb de volgende gevonden, de winkel zegt dat hij verglijkbaar is met een squire.
    http://www.groove-factory.nl/catalo...newsdesk_id=118

    Heeft iemand hier ervaring mee? Of een ander idee?
    You're in the middle of the fucking jungle, baby!
    Gibson Les Paul Studio
    & BlackStar HT-60

  2. #2

    Standaard

    Ik heb onlangs een Tele model hiervan gebouwd. Heb wel nog vanalles er aan vervangen wat eigenlijk onder de maat was. De bijgeleverde tuners zijn echt waardeloos.

    Heb voor dat bouwpakket ongeveer 170euro betaald (Import uit US, dus met inklaring en verzendkosten erbij) en uiteindelijk heb ik er een €300 aan uitgegeven in de staat zoals ie nu staat.
    Kijk ook op www.bouwjeeigengitaar.nl hij heeft ze op dit moment niet op voorraad (daarom heb ik zelf in de US besteld) maar wel meerdere modellen en veel links en informatie over deze dingen.

    Ik moest ook de trussrod bijstellen en de topkam bijvijlen. Ook de frets die erop zitten zijn niet echt lekker, als ik nog een keertje tijd kan maken ga ik die ook nog vervangen.

    Het is een zeer leuk project om ervaring op te doen, maar je moet er behoorlijk extra tijd en geld in steken wil je er een gitaar van maken waarmee je op een podium durft te staan.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Kijk ook hier eens :
    http://www.thomann.de/nl/hosco_ststyle_kit.htm
    en hier:
    http://www.kapaza.nl/Muziek_en_instr...er_ST_Kit.html

    En waarom niet helemaal je gitaar zelf bouwen ? Er lopen er hier nog een paar rond die als proefstuk een volledige gitaar zelf bouwen
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2008
    Locatie
    Erps-Kwerps ( belgië)
    Berichten
    1.683

    Standaard

    daar ben ik nu ook net mee begonnen maar niet meteen het beste hout gewoon alles goedkoop gehouden zodat ik eens een fout kan maken

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rudolfb
    Ik had het al gepost in het Electrische gitaren forum, maar hier is het beter op z´n plaats ;-)

    als die pakketten daar onder de 100 euro zijn,zag ergens een prijs staan van 90 euro,kan je je er geen buil aan vallen.Gewoon de tuners vervangen door een setje die tonefactory verkoopt voor rond de 25 euro en dan moet er wel wat van te maken zijn,

    JJ
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top