Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1

    Standaard Elixir anti-rustsnaren

    Hoi allemaal,

    Een paar weken terug heb ik op mijn Fender Strat een set Elixir anti-rust snaren .009-.042 gezet.
    Zowel op de repetitie als tijdens een live-gig moest ik zo ongeveer om de 5 minuten opnieuw stemmen. Balen dus. Ik heb ze er weer afgehaald en er maar weer een set D'addario opgezet. En alles was weer oké. Ik doe dit al zo'n 30 jaren, dus aan het opdraaien kan het niet gelegen hebben.
    Wie van jullie heeft dit ook meegemaakt?
    Ik ben zeer benieuwd of ik de enige ben met dit probleem.

    Henk

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    zou het kunnen dat er soort coating over zit die de snaar doet slippen rond de tuner als je ze op de klassieke wijze oplegt?

  3. #3

    Standaard

    Er zit inderdaad een coating op, maar jouw opmerking over "slippen" is me niet helemaal duidelijk.
    Hoe zou ik ze dan moeten opleggen?

    Henk

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Ik heb ook Elixirsnaren op mijn Blade. En ik heb ook de indruk dat het wat langer duurt bij Elixirs voor ze zich "zetten" en het toch wel een tijdje duurt voor ze in stemming blijven. D'Addario's blijven sneller in stemming dan Elixir, maar tonegewijs en qua speelplezier prefereer ik toch Elixir.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  5. #5

    Standaard Problemen

    Als ik de snaren er op de gewone manier omleg heb ik geen enkel probleem met elixir's.