Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1

    Standaard Elixir anti-rustsnaren

    Hoi allemaal,

    Een paar weken terug heb ik op mijn Fender Strat een set Elixir anti-rust snaren .009-.042 gezet.
    Zowel op de repetitie als tijdens een live-gig moest ik zo ongeveer om de 5 minuten opnieuw stemmen. Balen dus. Ik heb ze er weer afgehaald en er maar weer een set D'addario opgezet. En alles was weer oké. Ik doe dit al zo'n 30 jaren, dus aan het opdraaien kan het niet gelegen hebben.
    Wie van jullie heeft dit ook meegemaakt?
    Ik ben zeer benieuwd of ik de enige ben met dit probleem.

    Henk

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    zou het kunnen dat er soort coating over zit die de snaar doet slippen rond de tuner als je ze op de klassieke wijze oplegt?

  3. #3

    Standaard

    Er zit inderdaad een coating op, maar jouw opmerking over "slippen" is me niet helemaal duidelijk.
    Hoe zou ik ze dan moeten opleggen?

    Henk

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Ik heb ook Elixirsnaren op mijn Blade. En ik heb ook de indruk dat het wat langer duurt bij Elixirs voor ze zich "zetten" en het toch wel een tijdje duurt voor ze in stemming blijven. D'Addario's blijven sneller in stemming dan Elixir, maar tonegewijs en qua speelplezier prefereer ik toch Elixir.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  5. #5

    Standaard Problemen

    Als ik de snaren er op de gewone manier omleg heb ik geen enkel probleem met elixir's.
    Wat WEL zo is (bij mij) met elixir is dat ze in de eerste uren heel snel ontstemmen en dat is na een dag al over. D'addario blijft bij mij een paar dagen ontstemmen.
    Zelf ben ik positief over elixir omdat ik zweetpoten heb. Toch vindt ik cleartone fijner, voelt en speelt echt als ongecoat. Deze raad ik dan ook aan.
    Ik vindt elixir echt veel beter dan d'addario, ze gaan echt veel langer mee, bij mij dan, en zijn dan wel duurder maar klinken ook niet zo dood als d'addario. Maar toch blijf ik voor cleartone kiezen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.365

    Standaard

    Ik heb ook Elixer gebruikt, ze spelen echt heel lekker idd en de bends zijn ook lekker.
    Het probleem bij mij was dat Elixer bij mij binnen 2 dagen waren gebroken, weenie of het mij speelstijl was, of de gitaar die ik destijds zoveel gebruikte.
    Daarnaast vind ik Elixer ook te mellow klinken en ben nu definitief op D'Addario overgestapt.
    Maarja het grootste probleem was natuurlijk de snaren die breken, maar ik zweet ook veel onder het spelen en ik heb nogal corrosieve zweet ofzo, dus binnen no time roesten snaren bij mij, met name bij Ernie Ball.
    Uiteindelijk werken D'Addario het beste bij mij, 1 omdat ze niet zo snel roesten als de Ernie Ball snaren, 2 omdat ze niet zo snel breken als de Elixers bij mij.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thundermane
    Ik heb ook Elixer gebruikt, ze spelen echt heel lekker idd en de bends zijn ook lekker.
    Het probleem bij mij was dat Elixer bij mij binnen 2 dagen waren gebroken, weenie of het mij speelstijl was, of de gitaar die ik destijds zoveel gebruikte.
    Daarnaast vind ik Elixer ook te mellow klinken en ben nu definitief op D'Addario overgestapt.
    Maarja het grootste probleem was natuurlijk de snaren die breken, maar ik zweet ook veel onder het spelen en ik heb nogal corrosieve zweet ofzo, dus binnen no time roesten snaren bij mij, met name bij Ernie Ball.
    Uiteindelijk werken D'Addario het beste bij mij, 1 omdat ze niet zo snel roesten als de Ernie Ball snaren, 2 omdat ze niet zo snel breken als de Elixers bij mij.
    Ze benden idd erg lekker, lekker glad. Ze klinken ook teveel mellow naar mijn smaak, vandaar dat ik cleartone gebruik. Breken deden ze niet erg snel bij bij. Ongecoate vindt ik DR het fijnste, en het mooiste klinken. Ik zou zeggen, lekker proberen, het is goedkoop om te proberen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henk F.
    Er zit inderdaad een coating op, maar jouw opmerking over "slippen" is me niet helemaal duidelijk.
    Hoe zou ik ze dan moeten opleggen?

    Henk
    mss leg je ze op met te veel voorwindingen op de tuner, waardoor de snaar een tijdje blijft slippen vooral ze zich echt heeft gezet.

    Nu ook bij d'addorio's: bij opleggen nieuwe snaar: tijdens het stemmen enkele keren goeie ruk (eerder 3 / 4 seconden fel opspannen) geven aan de hele snaar voor hij echt op stemming komt. Ik wissel regelmatig gebroken snaar tijdens een nummer, dat is op 30 seconden gepiept en ze blijft dadelijk op stemming.

    Als je alle snaren tegelijk vervangt, wordt er gezegd dit een voor een te doen, maw snaar afhalen/vervangen, dan pas volgende afhalen. Anders zou het kunnen dat je hals wat is teruggeveerd zonder snaren en het even duurt voor die zich terug goed heeft gezet.

    juz my two cents

  9. #9

    Standaard

    Ik zal het even voor je opzoeken. Carel (piezo) heeft een brilliante manier van snaren opzetten. Soort van locking, maar dan zonder de dure tuners :d

    Werkt erg goed, veel minder windingen, dus minder spelingen etc. Al m'n gitaren stem ik tegenwoordig zo.

    klik hier maar eens

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    Ik gebruik op verschillende gitaren Elixirs en dit gaat altijd goed, geen last van ontstemmen e.d. Misschien moet ik er wel bij zeggen dat ik ze ook op een zelflocking methode opdraai en vervolgens allemaal goed oprek voordat ik er op ga spelen.
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Rock&Roll!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top