Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2006
    Locatie
    Castricum
    Berichten
    1.554

    Standaard Fender.. maar wat precies?

    zo af en toe kom ik weer een bas tegen waarvan ik dan denk dat ik m misschien wil hebben.. en als dat lang genoeg blijft en ik kom m ergens tegen dan koop ik m ook wel...

    de volgende bas is t niet echt constant, maar elke keer dat ik m zie vind ik m toch wel erg mooi (ja, ik weet dat er hier heel veel bassisten m niets vinden, aan die opmerkingen heb ik dan ook niet zo veel)

    het gaat om de volgende bas


    hier een foto van de bas live... omdat de foto hierboven niet zo duidelijk is


    maar wat is t nou precies? ik vind die bovenste foto er minder uitzien (maar kan aan de foto liggen natuurlijk) op de fender site staat ie alleen als signature model. maar die onderste is een ander model. Is het dan custom made?

    en ze zullen wel belachelijk duur zijn, maar is iemand ze wel eens ergens tegen gekomen? en voor hoeveel dan?
    Laatst gewijzigd door Valentijn; 21 augustus 2008 om 16:18

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 april 2008
    Locatie
    kouderkerk aan den rijn
    Berichten
    473

    Standaard

    De bovenste is een Frank bello (anthrax ) signature bass
    en die daaronder is een Fender Jazz Aerodyne bk/rw

    ze lijken van een afstandje op elkaar mijr ze zijn heel anders

    Ik ben alleen die onderste een keer tegen gekomen http://www.feedback.nl/?b=0254505306&a=51

    Dat ding speelt Heerlijk en ik vind hem ook lekker klinken die bovenste ben ik niet tegen gekomen helaas maar ik hoop dat je hier wat aan hebt
    Fender Big Block Precision bass / Morris '70's jazzbass -->Korg DT-10 --> EHX Smallclone --> ZVEX Woolly mammoth (zelfbouw)-->Korg KVP-001 volume pedaal--> Ampeg V-4B Classic --> Ampeg SVT 410 HLF

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Aerodyne's inderdaad!

    Ze kosten niet zoveel als je zou denken hoor, iets van een 6-700€
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 april 2008
    Locatie
    kouderkerk aan den rijn
    Berichten
    473

    Standaard

    870 bij feedback ik zat nog te twijfelen tussen dezen en die bigblock precision bass die ik gekocht heb als je het geld hebt zou ik hem in elk geval wel kopen als ik opzoek zou zijn geweest naar een (speciale) jazz bas
    Fender Big Block Precision bass / Morris '70's jazzbass -->Korg DT-10 --> EHX Smallclone --> ZVEX Woolly mammoth (zelfbouw)-->Korg KVP-001 volume pedaal--> Ampeg V-4B Classic --> Ampeg SVT 410 HLF

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2006
    Locatie
    Castricum
    Berichten
    1.554

    Standaard

    die onderste vind ik ook net wat mooier (en veelzijdiger denk ik)

    maar die foto bij feedback lijkt alsof het doorzichtige lak is, het lijkt of je de structuur van het hout ziet... of ligt dat aan de foto?

    maar t is inderdaad een stuk goedkoper dan ik dacht

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 april 2008
    Locatie
    kouderkerk aan den rijn
    Berichten
    473

    Standaard

    Dat licht denk ik aan de foto wand ik zag niks maar als het goed is is dat bovenblad ook van een speciaal soort kunststof vandaar die naam zo heet dat spul namenlijk maar hij is inderdaad een heel veelzijdig instrument en hij is ook niet zo zwaar als een gewone Jazz bass dat is ook een voordeel van dat ding

    en ik weet zeker dat als je er eentje in het echt zag en in je handen zou hebben je meteen begint te kwijlen (dat deed ik wel ) mischien dat ik er volgend jaar zelf eentje ga kopen
    Laatst gewijzigd door HANNESSTINKT; 21 augustus 2008 om 20:30
    Fender Big Block Precision bass / Morris '70's jazzbass -->Korg DT-10 --> EHX Smallclone --> ZVEX Woolly mammoth (zelfbouw)-->Korg KVP-001 volume pedaal--> Ampeg V-4B Classic --> Ampeg SVT 410 HLF

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2006
    Locatie
    Castricum
    Berichten
    1.554

    Standaard

    hmmm misschien toch maar niet uitproberen dan als ik in de winkel ben... ben soms nogal makkelijk met dingen aankopen als ik ze wil hebben.. maar vind m erg mooi...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 april 2008
    Locatie
    kouderkerk aan den rijn
    Berichten
    473

    Standaard

    hahaha ja dat ken ik ja maar als je echt opzoek bent naar een goede veelzijdige en lekkere bass dan kan ik hem aanraden
    Fender Big Block Precision bass / Morris '70's jazzbass -->Korg DT-10 --> EHX Smallclone --> ZVEX Woolly mammoth (zelfbouw)-->Korg KVP-001 volume pedaal--> Ampeg V-4B Classic --> Ampeg SVT 410 HLF

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2003
    Locatie
    Velsen noord
    Berichten
    1.558

    Standaard

    Ik vind de japanse non export Aerodyne nog stoerder want daar zit ook nog een slagplaat en controlplate op.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2006
    Locatie
    Castricum
    Berichten
    1.554

    Standaard

    ik vind t juist zonder slagplaat erg mooi clean.

    Al moet ik zeggen dat ik een aerodyne classic gezien heb. Houtkleurig en met slagplaat die ik ook wel erg chic er uit vond zien

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top