Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Westone Thunder II

  1. #1

    Standaard Westone Thunder II






    Toen ik (27 jaar geleden) zestien was, was deze bas mijn jongensdroom. Toen ik zeventien was, had ik het geld bij mekaar, maar Westone had hem inmiddels "verbeterd" met aktieve pickups. Ik kocht hem, maar kwam er al snel achter dat ik niet van aktieve pickups hield. Ik verkocht hem binnen een jaar, en nam me voor de Thunder II tweedehands te kopen zodra ik hem tegenkwam.
    Dat duurde meer dan vijfentwintig jaar...
    Afgelopen week kwam ik hem tegen, bij Melodie in Putten, voor € 400,=
    De nieuwprijs destijds was 1600 gulden.
    De specs : Dimarzio Precisionbass pickups (passief)
    Doorlopende 5-piece neck van esdoorn en bubinga
    Massieve walnut body
    Actieve toonregeling voor bas-boost of mid-shift, aan/uit schakelbaar
    Faseschakelaar
    Passieve hoog-af (tone) potmeter
    Bass-cut schakelaar
    3-weg pickupschakelaar
    En dan natuurlijk de grote vraag: Is hij na een kwart eeuw nog steeds te gek?
    Yes !
    Ik heb er alles naast gezet wat ik heb (Rickenbacker 4001, Fender Precision, Jazz, Mosrite Ventures) en de Westone blaast ze er allemaal uit...
    Ik ben zo blij als een kind !

    Wizz

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    31 oktober 2005
    Berichten
    7.000

    Standaard

    Dat is een mooie uitvoering ervan, heb ze wel is een stuk minder gezien.
    Heb zelf de I en IIIA in gitaarversie gehad, prima stuk hout.

    Alleen 440 euro is wel veel voor een westone, maar weinig voor een droom

  3. #3

    Standaard

    mooi ding wizz, oude uncle matt planken heersen!!

    kaboemba het is je mischien ontgaan maar aan de matsumoku planken worden tegenwoordig dezelfde mythische eigenschappen toegedacht als bij oude ibanezzen al jaren het geval is, en ze worden daarom steeds meer waard.
    met het verschil dat matsumoku planken het meer waar maken, veel constantere goede kwaliteit.
    400 is een normale prijs op de vintage markt voor zo'n westone in mooie staat . (heb al een arirang gezien op een duitse site van een winkel voor 350 euro )

  4. #4

    Standaard

    woah!!! die bas moet absoluut in mijn geheugen als 1 van de mooiste bassen die ik ooit gezien heb!

    serious

    zo een bass is helemaal mijn ding o.0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

  5. #5

    Standaard

    Ik vond die € 400,= een koopje. Het ding was vijfentwintig jaar geleden, omgerekend, 750 Euro nieuw, en deze bas is in bijna-nieuw-staat.
    Ik vermoed dat, als hij met dezelfde kwaliteitsnormen vandaag de dag gebouwd zou worden, de nieuwprijs niet meer onder de tweeduizend Euro zou kunnen komen.
    En ik zei het al, mijn felbegeerde Rickenbacker 4001 is kansloos naast de Westone...

    Wizz

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse
    kaboemba het is je mischien ontgaan maar aan de matsumoku planken worden tegenwoordig dezelfde mythische eigenschappen toegedacht als bij oude ibanezzen al jaren het geval is, en ze worden daarom steeds meer waard.
    met het verschil dat matsumoku planken het meer waar maken, veel constantere goede kwaliteit.
    )
    Helemaal mee eens, daar waar Fuji gen regelmatig ook grote hoeveelheden gitaren van houtfantasie uitspuugden heb ik eigenlijk tot nu toe geen inferieure Matsumoku gitaren kunnen ontdekken.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    31 oktober 2005
    Berichten
    7.000

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse
    mooi ding wizz, oude uncle matt planken heersen!!

    kaboemba het is je mischien ontgaan maar aan de matsumoku planken worden tegenwoordig dezelfde mythische eigenschappen toegedacht als bij oude ibanezzen al jaren het geval is, en ze worden daarom steeds meer waard.
    met het verschil dat matsumoku planken het meer waar maken, veel constantere goede kwaliteit.
    400 is een normale prijs op de vintage markt voor zo'n westone in mooie staat . (heb al een arirang gezien op een duitse site van een winkel voor 350 euro )
    Tuurlijk wietse wat jij wilt, toch gek dat ik ze voor heel andere prijzen zie gaan of zouden al die verzamelaars sites als marktplaats overslaan. Rare jongens die verzamelaars.

    Het zijn pirma planken, niet meer en niet minder en deze is toevallig heel mooi.
    Laatst gewijzigd door Kaboemba; 20 augustus 2008 om 22:56

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaboemba
    toch gek dat ik ze voor heel andere prijzen zie gaan
    Waar zie jij ze dan gaan ? Ik heb er dus echt zevenentwintig jaar naar moeten zoeken ! Thunder I bassen zie ik nog wel eens, de gitaarversies kom ik ook nog wel eens tegen, en vooral Spectrums zijn regelmatig te koop, maar deze Thunder II is echt bloed-zeldzaam, hoor.

    Wizz

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaboemba
    Tuurlijk wietse wat jij wilt, toch gek dat ik ze voor heel andere prijzen zie gaan of zouden al die verzamelaars sites als marktplaats overslaan. Rare jongens die verzamelaars.

    Het zijn pirma planken, niet meer en niet minder en deze is toevallig heel mooi.
    zie je ze geregeld op marktplaats?
    ik niet, nou is marktplaats nu ook snel minder geworden de laatste tijd dat betalen werkt averechts, er hebben nog nooit zoveel handelaars en winkels opgestaan met hun meuk als tegenwoordig.
    maar kom maar eens op vintage veenedaal, daar zakt je de broek van af wat ze daar voor zoiets vragen.
    en dan noemen buitenlanders nederland nog het koopjesland voor vintage gitaren.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.267

    Standaard

    wat doet een Westone Thunder I gitaar dan ?

    Heb er nog 1 staan, speelt idd prima





 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top