Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2006
    Locatie
    België, Ieper
    Berichten
    367

    Standaard van laptop naar versterker

    Hallo,

    ik weet niet of dit hier wel past, maar ik vond niet echt een beter passende subrubriek dus geef ik het hier een kans...

    Ik zou graag willen weten welk soort kabeltje ik nodig heb om via mijn versterker muziek van mijn laptop af te spelen. Ik wil mijn versterker dus als box gebruiken. Volgens mij moet dit wel mogelijk zijn...

    Ik zit op kamers en gebruik hier een Roland Cube 30x.

    Dank,
    Marijn

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Locatie
    Mortsel, Belgie
    Berichten
    792

    Standaard

    Je versterker heeft een AUX-IN waar je een CD of mp3 speler op kan aansluiten, daar kan je ook de line out van je laptop op aansluiten. De kabel vind je in de meeste audio/computer winkels (vb Mediamarkt).

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2007
    Locatie
    Katlijk
    Berichten
    4.088

    Standaard

    Kan, alleen klinkt audio door een gitaarversterker niet al te best.
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

  4. #4

    Standaard

    Audio door een Cube zal wel gaan: dat is een modelling versterker. Als het goed is, is de speaker dus niet voor gitaar gevoiced.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik gebruik in de studio mijn laptop met midi keyboard als synthesizer en de laptop is aangesloten op de PA. Dit gebeurt in ons geval via een mengtafeltje. Hierin zitten ook onze microfoons zodat we direct kunnen opnemen en terugluisteren via de PA. Alle muziek die de laptop afspeelt horen we ook via de PA (ook erg handig bij het meespelen van covers en zo). Werkt in ons geval perfect omdat een PA ervoor gemaakt is geen kleuring aan het geluid te geven (zoals een gitaarversterker wel doet).

    Wij sluiten de boel aan met een stereo mini-jack (laptop) naar dubbel tulp (mixer). Volgens mij heeft de Roland Cube ook een dubbel tulp ingang voor cd/mp3 etc playback. Die kun je gebruiken. Klinkt niet super, maar het werkt wel aardig
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 11 januari 2009 om 19:28

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    662

    Standaard

    kabel: mini-jack naar jack.
    Play like you have something to say, not something to prove... IDANCEMUSIC.COM

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top