Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2006
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    168

    Standaard Gibson les paul classic, faded of standard ?

    Ik wil een Gibson Les Paul kopen, maar wordt niet erg wijs uit alle modellen.
    Wat is het verschil in kwaliteit tussen de Classics, Standards en Special Faded ? Het prijsverschil tussen de Special Faded en een Standard is nogal groot...
    Als de vraag al ergens anders beantwoord is.., sorry, ik kon het niet vinden.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    zoek dan nog maar eens, dit is al uitgebreid gecovered... Enneh, lees de specs eens op de gibsonsite
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #3

    Standaard

    Een special is iets compleet anders dan de Std en de Classic en veel goedkoper.
    Standard en Classic zijn in de basis feitelijk dezelfde gitaren en ook gebaseerd op dezelfde gitaar. Verschillen vallen in de categorie smaak (hals, elementen, inlays, evt houttekening)
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2006
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    168

    Standaard

    ok, ik zal verder zoeken en heb de specs bekeken. Verhelderend. 't Wordt waarschijnlijk wel een classic antique.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top