Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard Oude Tolex "losweken"?

    (Dus nog steeds bezig met m'n Marshall Silver jubilee combo versterker gedeelte in een lege 70's London City headshell hangen...) Doch een nieuw frontplaatje met "grill-cloth" maken waarschijnlijk de makkelijkste route is, ziet de oude frontplaat op z'n kop als ik m ervoor hou (het paneel zit nu natuurlijk vanboven) er toch wel geil uit. Probleem is, (het chassis hangt al in de headshell,) de Marshall is net iets dieper en veel breder. Qua grootte van het bestaande tolex op de London City faceplate kan ik er dus denk ik wel iets van maken met minder dik hout, maar is er een "fool-proof" methode om het tolex van het oude hout los te weken zonder het te beschadigen/verkleuren?
    www.myspace.com/themassacrista

  2. #2

    Standaard

    Je zou eens voorzichtig kunnen proberen om met een fohn de lijm zacht te maken waardoor je de tolex zou kunnen lostrekken. Ik ben alleen wel bang dat de tolex gaat vervormen als je er dan te hard aan trekt, omdat die natuurlijk ook zachter wordt. Ik denk dat het moeilijk gtaat worden om de tolex er echt onbeschadigd en geschikt voor hergebruik, af te halen. Maar wie weet, met engelengeduld. Succes in ieder geval.
    A good amp will treat you better than any girlfriend, because it's easier to pick up, it screams louder and it shuts up when you take your plug out.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    WIEËRT
    Berichten
    810

    Standaard

    Is een regelrecht drama om het los te krijgen.
    Volgens mij hebben ze bij marshall bisonkit gebruikt van regelrecht geplette bisonkloten en d'r gelijk zonder het te versnijden opgesmeerd.
    Bij mij scheurde de tolex al toen ik er aan dacht om het eraf te halen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2003
    Locatie
    Zwartewaal, The Netherlands
    Berichten
    3.275

    Standaard

    Kun je een foto maken van wat je bedoelt? Ik begrijp er niets van

    Maar het ligt er een beetje aan wat voor lijm er gebruikt is.
    Tegenwoordig gebruikt Marshall van die zwarte spuitlijm. Als je dan een hoekje tolex te pakken kunt krijgen trek je het er zo van af.
    Het lijkt alsof die lijm nooit echt droogt.

    Ik plak mijn behuizingen altijd met Tix en dat trek je inderdaad niet zomaar los.
    Verwarmen met een fohn is dan je beste optie, maar het kan inderdaad gebeuren dat je je tolex vervormd/vernietigt.
    Franc.
    "I live my life like there's no tomorrow"
    www.VernetAmps.com

  5. #5

    Standaard

    En met stoom? Zou dat werken?

    Hoe lang gebruikt marshall die nieuwe lijm al?

  6. #6

    Standaard

    Ik heb inmiddels de oude LC front en backplate aangepast voor het nieuwe Marshall chassis. Ik kan me voorstellen dat je het bij een Marshall niet zomaar lostrekt maar gezegend zij London City met hun goeiekopie rommel, ik kon het tolex met enige voorzichtigheid zo lostrekken, daar waar de pritt-stift lijm niet losliet trok ik wel een stukkie van het samengeperste splinter(poging tot)hout los wat later gewoon weer op z'n plek terug te lijmen was. Nadeel van dat rommelhout is dan wel weer dat je geen mooie rechte zaagsnede kan maken omdat de zijkanten er op sommige stukjes gewoon afbrokkelen maar het is me redelijk gelukt er iets aantoonbaars van te maken, toch zeker functioneel. Helaas niet in bezit van camera dus geen pics...
    www.myspace.com/themassacrista

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Heineken-
    Helaas niet in bezit van camera dus geen pics...
    oplossing: camera kopen, of lenen
    no life without music

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pueblo
    oplossing: camera kopen, of lenen
    Nee hoor, jullie zullen me gewoon op m'n woord moeten geloven, of niet natuurlijk....(;
    www.myspace.com/themassacrista

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top