Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 15 EersteEerste ... 5131415
Weergegeven resultaten: 141 t/m 143 van 143

Discussie: Gumika make-over

  1. #141
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Okee, het project heeft weken stil gelegen maar die halve gitaar komt me zowat mijn strot uit. Ik wil dat ding aan de praat hebben, ben benieuwd naar de pickups die erin zitten. Nou vroeg ik me af of het volgende euvel het probleem zou kunnen zijn:

    Aan de ene kant van een 3-way switch zitten drie soldeerpunten, aan de andere kant één. Aan de zijde waar maar één soldeerpunt zit raakt het metaal de shielding, daarom heb ik er schilderstape tussen geplakt. Isoleert dit wel genoeg? Wat ik wil zeggen: zou een aardlus het probleem kunnen zijn?

    De bedrading lijkt me echt in orde, of het moet zo zijn dat ik de kleurencodes verkeerd gebruikt heb. Ik heb op SeymourDuncan.com gekeken voor de verschillen tussen de kleurencodes. Ik heb het volgende toegepast: als er in het Seymour Duncan schema staat dat de zwarte draden van de pickups aan de 3-way switch gesoldeerd moeten worden, zijn dit voor DiMarzio pickups dus de rode draden, right?
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  2. #142

    Standaard

    Wat je zegt over zwart en rood klopt volgens mij wel. Schilderstape lijkt me niet het beste materiaal om te isoleren; liever isolatietape. En als dat punt van de switch een hete aansluiting is, zou ie idd kortsluiting kunnen maken.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  3. #143
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    En als dat punt van de switch een hete aansluiting is, zou ie idd kortsluiting kunnen maken.
    Het is inderdaad de hot wire die tegen het koper aan drukt. Er zit dus wel schilderstape tussen maar ik zal er vanavond even een stukkie isolatietape tussen plakken en dan koekeloeren of hij het wel doet.

    Lijkt me sterk, maar ja.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top