Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 38

Discussie: Gitaarmerk Gumikq

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Jazeker, ga denk ik binnenkort onderdelen bestellen. Iemand een idee voor tuners? Ik zat te denken aan Schaller, Grover of Gotoh. Alleen die krengen zijn zo duur.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ace 1.15.19
    Jazeker, ga denk ik binnenkort onderdelen bestellen. Iemand een idee voor tuners? Ik zat te denken aan Schaller, Grover of Gotoh. Alleen die krengen zijn zo duur.
    gewoon nette budget tuners van boston, stagg etc, die doen het ook prima ben je voor een 25 euro klaar.
    als de gitaar je later al prima bevalt kan je dat altijd nog upgraden.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    het eigen merk van tonefactory ben ik ook erg overte spreken. Hebben nu ook fantastische verouderde tuners in hun assortiment.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Ja maar het nadeel vind ik, dan moet ik wéér nieuwe gaatjes boren in de kop. Dan lijkt het net een gatenkaas. Op dit moment zitten er tuners op die er zo uitzien.

    Deze lijken me wel wat (qua vorm). Deze kosten € 44,- maar er staan ook dezelfde op voor € 20,-, dus wat daar het verschil tussen is weet ik niet. Er staat ook een setje Grovers met dezelfde looks hier op marktplaats, maar dan voor € 99,-.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    ik zou zelf voor zo'n goedkopere gaan zeker als het niet je mailn gitaar word. mijn ervaring is dat de goedkoper meestal ook prima op stemming blijven. Tenminste ik vind ze goed voldoen.

    Blijkt dat je als de gitaar klaar is je er hee lvaak op terug valt en je de klank echt te gek vind en het alsnog je main gutiar word kun je altijd nog eens kijken om er duurdere tuners op te fleppen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ace 1.15.19
    Ja maar het nadeel vind ik, dan moet ik wéér nieuwe gaatjes boren in de kop. Dan lijkt het net een gatenkaas. Op dit moment zitten er tuners op die er zo uitzien.

    Deze lijken me wel wat (qua vorm). Deze kosten € 44,- maar er staan ook dezelfde op voor € 20,-, dus wat daar het verschil tussen is weet ik niet. Er staat ook een setje Grovers met dezelfde looks hier op marktplaats, maar dan voor € 99,-.
    zou gewoon die kopen die je leuk lijken.
    die gaatjes kun je met sate prikkers en houtlijm weer opvullen evt met een permanent marker bijkleuren en wat seconden lijm erover als afwerking weg werken

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ace 1.15.19
    Ja maar het nadeel vind ik, dan moet ik wéér nieuwe gaatjes boren in de kop. Dan lijkt het net een gatenkaas. Op dit moment zitten er tuners op die er zo uitzien.
    als er nu zulke op zitten dan moet je goed op de gat diameter letten waar de tuner doorheenkomt, als je er een later type zoals die grovers op wil zetten die met een moer geborgd worden, dan moet je de gaten in de kop nogal wat groter maken in de meeste gevallen.

    wil je het origineel houden probeer er dan tuners op te zetten die kwa bevestiging het meest de originel tuners benaderen.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Dan denk ik dat ik maar voor deze ga. Die vorm spreek me wel aan, ik vind ze best stoer en ze zijn niet zo standaard. Voor deze gitaar wil ik compleet iets anders. Ik bel/mail MainMusic wel even of ze door kunnen geven wat de diameter van die tuner is, want daar staat niks van bij.

    Wat vinden jullie van de combinatie Bluesbucker (neck) en een Super Distortion (bridge) van DiMarzio?
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  9. #29

    Standaard

    kijk eerst maar eens wat voor elementen er nu in zitten en hoe die klinken, kunnen je nog wel eens verbazen.
    want veel oude jappen hadden gewoon dimarzio's of dimarzio kopieen er in zitten en als er een ibanez connectie is dan kunnen er wel ongemerkte maxon of super 70's in zitten.
    en als die je niet bevallen kan je er altijd nog andere elementen in gooien.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Het hals element is verwoest en het brug element is ook niet 'je van het'.
    Ik ga een topic openen in zelfbouw.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top