Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 38

Discussie: Gitaarmerk Gumikq

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje
    Weet je het zeker van die K en die G ? (en ik heb ook geen echte camera dus minder groezelig lukt niet in close-up)

    ik boedoel als je 1 tegenkomt waar gumiko op staat, bij die gitaren lijkt de k op een gestyleerde G, hoort dus kumiko te zijn, dit is duidelijk een gumika.
    die komen veel vaker voor dan een kumiko.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    ah :-) ben ik ook weer stapje wijzer

    en als je er een tegenkomt... snel bij je collectie, met een beetje sleutelwerk echt een lekker ding hoor!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse
    gumika of gumiko moet het zijn, deze gitaar is zeker necktrough?
    kan een erg leuke gitaar zijn, heeft andere vormen dan de arirang, lijkt meer op een asama of the asama.
    Mag ik vragen wat die The Asama's waard zijn ? Er staat er eentje te koop, maar daar wordt €250 voor gevraagd (weliswaar met koffer en vintage solidstate versterkertje ), maar dat lijkt me een beetje aan de hoge kant
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara
    Mag ik vragen wat die The Asama's waard zijn ? Er staat er eentje te koop, maar daar wordt €250 voor gevraagd (weliswaar met koffer en vintage solidstate versterkertje ), maar dat lijkt me een beetje aan de hoge kant
    hangt van de staat af maar die prijs klopt wel aardig, en natuurlijk een goede koffer en een oud versterkertje brengt de prijs ook wat omhoog.
    diverse oude necktrough modellen van fernandes lijken sprekend op necktrough the asama's.
    http://www.fernandes.co.jp/others/catalog/1978_f_01/27.html
    mogelijk dezelfde fabriek?
    en fernandes is toch wel een bekende naam.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse
    hangt van de staat af maar die prijs klopt wel aardig, en natuurlijk een goede koffer en een oud versterkertje brengt de prijs ook wat omhoog.
    diverse oude necktrough modellen van fernandes lijken sprekend op necktrough the asama's.
    http://www.fernandes.co.jp/others/catalog/1978_f_01/27.html
    mogelijk dezelfde fabriek?
    en fernandes is toch wel een bekende naam.
    Hij ziet er mij behoorlijk degelijk uit: een paar krassen en that's it (linkje )
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    the asama's zijn echt ook oerdegelijke gitaren. Heb er zelf een 8 string basgitaar van en die is gebouwd als een tank, met een rete goede sustain.

    250 vind ik een nette prijs gitaar lijkt er erg goed uit te zien zo te zien is de koffer orgineel en ook in goede staat. dat versterkertje is leuk als je het erbij krijgt maar niets speciaals. Kun je dan nog los verkopen voor een paar tientjes.

    Erg gaaf trouwens is precies het model dat mijn bas heeft.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Wat ingewikkeld dat dat spul allemaal op elkaar lijkt, qua naam en qua looks.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje
    ah :-) ben ik ook weer stapje wijzer

    en als je er een tegenkomt... snel bij je collectie, met een beetje sleutelwerk echt een lekker ding hoor!
    Bedenk wel dat deze wat meer sleutelwerk nodig heeft dan alleen nieuwe stemmechanieken. Mocht deze bij mijn collectie komen dan zat ik te denken aan een DiMarzio Bluesbucker in de neckpositie en een DiMarzio DP100 Super Distortion bij de brug.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    De deal is gemaakt! Ik mocht hem zo meenemen! Toegegeven, die gitaar is niet echt in goede staat.

    Ik ga hem helemaal opknappen, de lak en dergelijke laat ik echter zo. Op mijn verlanglijstje stond al dit speeltje, dus dat kan ik hier mooi inbouwen:

    Je tonepot vervangen door dit effectenbakkie en je hebt je pedalen altijd bij je!

    Foto's en een verslag van de vorderingen komen binnenkort in het subforum Zelfbouw.

    [edit] Het is overigens geen neck-through, wat ik wel dacht.
    Laatst gewijzigd door Ace 1.15.19; 11 augustus 2008 om 00:08
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ace 1.15.19
    De deal is gemaakt! Ik mocht hem zo meenemen! Toegegeven, die gitaar is niet echt in goede staat.

    Dan is het altijd een geweldige deal! Veel plezier ermee! Plezier met knutselen

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top